Wij wonen sedert: 30-09-2004 in onze huidige woning.
De meterstand welke toen werd opgenomen treffen wij eveneens aan op alle energierekeningen aan.
De netwerkbeheerder geeft de volgende verbruikshistorie aan de energieleveranciers op.
Jaargebruik aardgas 1538 Cub.
Jaargebruik elektra 13909 KWh
De huidige verbruiken
Meterstanden twee jaar later.
Gas 3206 Cub Redelijk
Elektra 1377 KWh 10 x zo hoog ingeschat
En je kan er niet aan doen.
Opgelost! Het telwerk blijkt veel teveel te registreren.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Netwerkbeheerder geeft veel te hoge gebruiksgegevens op
-
Netwerkbeheerder geeft veel te hoge gebruiksgegevens op
Laatst gewijzigd door Chanmaster op 05 nov 2006 17:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Netwerkbeheerder geeft veel te hoge gebruiksgegevens op
Juiste standen noteren en bellen met energie leverancier??En je kan er niet aan doen.
Waarschijnlijk was het je eerste woning, waardoor de netwerkbeheerder niet van uit jullie verleden, jullie verbruik konden schatten. Dan neemt de netwerkbeheerder automatisch het verbruik van de vorige bewoners over.
En mocht dat nou een gezin zijn met 10 kinderen, ja, dan schatten ze U hoog,
Want hoe kan een netwerkbeheerder zien, dat er voorheen 10 kinderen in wonen, ze kennen alleen de persoon, die de maandelijkse nota's kreeg.
En een andere tip, krijgt U een meteropnemer op bezoek, of een meterstandenkaart in de bus, laat hem/haar toe of vul de kaart gelijk in, en verstuur hem, dan hoeven ze U nooit te schatten.
En mocht dat nou een gezin zijn met 10 kinderen, ja, dan schatten ze U hoog,
Want hoe kan een netwerkbeheerder zien, dat er voorheen 10 kinderen in wonen, ze kennen alleen de persoon, die de maandelijkse nota's kreeg.
En een andere tip, krijgt U een meteropnemer op bezoek, of een meterstandenkaart in de bus, laat hem/haar toe of vul de kaart gelijk in, en verstuur hem, dan hoeven ze U nooit te schatten.
Ik ben vorig jaar november verhuisd naar een nieuwe woning, meterstanden bijna nul ik ben van essnt overgestapt naar woonenergie(cogas) en raad eens, mijn maandelijkse voorschotten waren precies gelijk aan die ik voor die tijd aan essent betaade.
En dan bedoel ik netwerkbeheer en de maandelijkse voorschotnota bij elkaar opgeteld.
Dus ik denk eerder dat ik te weinig dan te veel betaal en bij de eerstvolgende jaarafrekening de voorschotnota's naar boven wordt
En dan bedoel ik netwerkbeheer en de maandelijkse voorschotnota bij elkaar opgeteld.
Dus ik denk eerder dat ik te weinig dan te veel betaal en bij de eerstvolgende jaarafrekening de voorschotnota's naar boven wordt