LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Netwerkkosten Essent

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
joost.niederer

Netwerkkosten Essent

Ongelezen bericht door joost.niederer »

Ik ontving een brief van Essent dat de netwerkkosten die zij elke maand in rekening brengen voor het electriciteitsnetwerk van mijn woning gestegen zijn van 7,- euro per maand naar 27,- euro.

Weet iemand hier of er iets gewijzigd is in de regelgeving, want ik heb e.e.a. gemist maar vind deze stijging wel erg abnormaal.

h@rm@n

Re: Netwerkkosten Essent

Ongelezen bericht door h@rm@n »

In het geval dat Netwerk als Levering Essent is, heb je waarschijnlijk een brief van Essent Retail Energie B.V. gekregen. Deze verzorgt namelijk de factuur voor beide. Vermoedelijk heeft men in de lopende voorschotnota de Netwerkkosten te laag geschat.
Dus dit is een voorlopige schatting.

De factuur, en ook de voorschotnota bestaat uit de kosten van: elektriciteit (levering), gas (levering), Netwerkkosten, Meterkosten en Energiebelasting.

De Netwerkkosten elektriciteit en gas (over een jaar) zijn vervolgens onderverdeeld in:
A) kosten voor het gebruik van het elektriciteitsnet.
Dit zijn de kosten van het verbruik, afhankelijk van het tarief waarin wordt afgerekend, maal een eenheidsprijs.
Bijvoorbeeld daltarief: 1800 kWh x € 0,0196 en piektarief 1700 kWh x € 0,0371
B) Vaste kosten elektriciteitsnet.
Bijvoorbeeld 365 dagen x € 0,1286
C) Gebruik gasnet, bijvoorbeeld 2000 m3 x 0,0435
D) Vaste kosten gasnet, bijvoorbeeld 365 dagen x 0,2786

Als je dit uitrekent en deelt door 12 maanden is dit het bedrag van de Netwerkkosten per maand in de lopende voorschotnota’s.
Verder zijn er gratis telefoonnummers waar je informatie kunt inwinnen:
0800 0330 klantenservice consumenten
0800 7808700 klantenservice Essent Netwerk.

Ayla

Re: Netwerkkosten Essent

Ongelezen bericht door Ayla »

Ik heb daar ook bericht van gehad.
Ik was best boos ik kreeg 100 euro terug maar moet toch 13 euro per maand meer betalen.
Je doet je best om zo zuinig mogelijkt te zijn en word daardoor toch gestraft, ze gaan er gewoon een nieuwe belasting door drukken.
Dank zij deze regering

Gesloten