Dag,
Een kennis van mij was altijd klant bij de Nuon. Echter op een gegeven moment kreeg hij geen rekeningen meer van de stroom. Volgens de Nuon was hij overgegaan naar Essent. Hij heeft toen contact opgenomen met Essen, die zei dat hij niet bekend was als klant. Hij heeft uiteindelijk een half jaar gratis stroom gehad daardoor.
Maar hoe zit dat precies? Stel je voor je komt ergens te wonen neem je dan standaard van Nuon af? (als die daar actief is) ik vind het niet eerlijk namelijk dat het standaard dan Nuon zou gaan worden!
En als deze man in kwestie er niets van gezegd heeft wie mag hem dan de stroom kosten in rekening brengen?
Zijn er meerdere mensen die dit hebben mee gemaakt?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Niet aangesloten bij een energie bedrijf maar toch stroom/ga
Re: Niet aangesloten bij een energie bedrijf maar toch stroom/ga
Volgens mij "verhuist" je leverancier met je mee.
Re: Niet aangesloten bij een energie bedrijf maar toch stroom/ga
Beetje gek verhaal.
Hij kreeg opeens geen rekeningen meer van Nuon vertel je.
Heeft hij wel al die tijd er gewoond toen ie wel nog rekeningen kreeg......
Of woonde hij er pas, dan worden toch de meterstanden opgenomen als die persoon er komt wonen.
Dus verhaal is erg vaag.
En tuurlijk is iedere burger vrij om zelf te kiezen welke energieleverancier hij neemt.
Hij kreeg opeens geen rekeningen meer van Nuon vertel je.
Heeft hij wel al die tijd er gewoond toen ie wel nog rekeningen kreeg......
Of woonde hij er pas, dan worden toch de meterstanden opgenomen als die persoon er komt wonen.
Dus verhaal is erg vaag.
En tuurlijk is iedere burger vrij om zelf te kiezen welke energieleverancier hij neemt.
Re: Niet aangesloten bij een energie bedrijf maar toch stroom/ga
Hij woont daar altijd al en was gewoon klant bij Nuon totdat hij geen rekening van gas/electra meer kreeg. Dat bleek dus volgens Nuon via Essent te gaan. Echter Essent zei dat hij geen klant daar was.
Re: Niet aangesloten bij een energie bedrijf maar toch stroom/ga
Zie het antwoord in je andere eerder soortgelijk luidend topic. Wil hij weten wie zijn leverancier is: BELLEN MET DE NETEBEHEERDER! die kan je dit antwoord geven en NIET een leverancier. Nuon is een leverancier.
Contracten zijn persoonsgebonden en NIET woning gebonden. Ze zijn dus niet overdraagbaar. Verhuizingen geef je te allen tijden door aan je leverancier bij wie je al contracten hebt lopen. Heb je nog geen actieve contracten bij een leverancier, dan kies je een leverancier naar je eige keuze.
Ook al val je onder een ander netbeheer gebied, ieder leverancier kan je leveren. Dat is namelijk de vrije markt!!
Uw verhaal is wederom wat dubbel wat het volledig onduidelijk maakt.
Ik lees dat uw vriend is verhuisd. Op zijn oude adres had hij Nuon contracten. Op het nieuwe adres waren Nuon contracten omdat die bewoner eveneens aangesloten was bij de Nuon.
Als uw vriend zijn verhuizing niet doorgeeft aan zijn bestaande leverancier zullen zijn contracten op zijn oude adres uiteindelijk automatisch be-eindigd worden omdat een nieuwe bewoner zich op zijn oude adres aanmeldt bij een leverancier. Immers, die is de nieuwe bewoner en is verantwoordeijk voor zijn eigen leveringscontracten!
Als uw vriend zich niet bij een leverancier aanmeldt voor zijn nieuwe adres, dan heeft hij geen leverancierscontracten en krijgt dus ook geen rekeningen. Vervelend wordt het wanneer de netbeheerder op gegeven moment ontdekt dat er wel een afname plaatsvindt, maar er geen actieve leveringscontracten aanwezig zijn. Uw vriend zal dan een schrijven van de netbeheerder actief in dat gebied ontvangen, dat hij zich per ommegaande bij een leverancier dient aan te melden.
De verbruikte stroom mag uw vriend te allen tijden in rekening worden gebracht. Immers uw vriend is zelf verantwoordelijk voor het hebben en regelen van contracten.
Nogmaals: laat uw vriend contact opnemen met de netbeheerder die actief is in zijn gebied. Die kan hem namelijk informeren wie zijn leverancier is (geweest) op zijn nieuwe adres.
Contracten zijn persoonsgebonden en NIET woning gebonden. Ze zijn dus niet overdraagbaar. Verhuizingen geef je te allen tijden door aan je leverancier bij wie je al contracten hebt lopen. Heb je nog geen actieve contracten bij een leverancier, dan kies je een leverancier naar je eige keuze.
Ook al val je onder een ander netbeheer gebied, ieder leverancier kan je leveren. Dat is namelijk de vrije markt!!
Uw verhaal is wederom wat dubbel wat het volledig onduidelijk maakt.
Ik lees dat uw vriend is verhuisd. Op zijn oude adres had hij Nuon contracten. Op het nieuwe adres waren Nuon contracten omdat die bewoner eveneens aangesloten was bij de Nuon.
Als uw vriend zijn verhuizing niet doorgeeft aan zijn bestaande leverancier zullen zijn contracten op zijn oude adres uiteindelijk automatisch be-eindigd worden omdat een nieuwe bewoner zich op zijn oude adres aanmeldt bij een leverancier. Immers, die is de nieuwe bewoner en is verantwoordeijk voor zijn eigen leveringscontracten!
Als uw vriend zich niet bij een leverancier aanmeldt voor zijn nieuwe adres, dan heeft hij geen leverancierscontracten en krijgt dus ook geen rekeningen. Vervelend wordt het wanneer de netbeheerder op gegeven moment ontdekt dat er wel een afname plaatsvindt, maar er geen actieve leveringscontracten aanwezig zijn. Uw vriend zal dan een schrijven van de netbeheerder actief in dat gebied ontvangen, dat hij zich per ommegaande bij een leverancier dient aan te melden.
De verbruikte stroom mag uw vriend te allen tijden in rekening worden gebracht. Immers uw vriend is zelf verantwoordelijk voor het hebben en regelen van contracten.
Nogmaals: laat uw vriend contact opnemen met de netbeheerder die actief is in zijn gebied. Die kan hem namelijk informeren wie zijn leverancier is (geweest) op zijn nieuwe adres.