LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] nieuwe rekening Eneco

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Leduc

nieuwe rekening Eneco

Ongelezen bericht door Leduc »

:x
In de nieuwe rekening van Eneco zit sinds 1 januari 2005 een transport tarief. Hoe verder van Groningen des te hoger deze rekening ?!?! Heb ik er voor gekozen dat ze alleen in Groningen gas oppompen ??
Kunnen we dat straks ook gaan verwachten van de elektricteits rekening, telefoonrekening, waterrekening, kabelantenne enz. ???

Als je in de randstad woont is de verzekering al duurder, en nu dit.
Toch willen de grote steden ( Den Haag ) hun bewoners niet kwijt.....?
Ik vind dit gedoe met transportkosten per afstand oneerlijk.

Leduc.

Gast

Re: nieuwe rekening Eneco

Ongelezen bericht door Gast »

Met elektra kan dat dus niet, omdat niet vaststaat waar je de stroom vandaan krijgt, het ene moment krijg je het van de centrale op de Maasvlakte, het volgende uur wellicht uit Frankrijk.
Reden, alle netten zijn onderling gekoppeld, en afhankelijk van momentele vraag en aanbod, wordt geleverd.

kralenmuis

Ongelezen bericht door kralenmuis »

bij elektra betaal je sinds vorig jaar weer netwerkkosten
allemaal geldklopperij als je t mij vraagt we maken toch al jaren gebruik van hun netwerk.
is het geen energiebelasting dat dit wel.
ze moeten toch iets om de mensen uit te melken
dat ze de grootverbruikers maar belasten maar nee die krijgen korting omdat ze zoveel gas en electriciteit afnemen

Mohawkmarcje

Ongelezen bericht door Mohawkmarcje »

Voorheen werden netwerkkosten niet benoemd, hoewel ze wel in rekening werden gebracht. Nu worden de nota's dankzij de liberalisering tot op het kleinste detail uitgespeld, en worden de netwerkkosten vermeld.

Netwerkkosten zijn inderdaad kosten voor het netwerk, oftewel het vervoer van de energie. Dat is niet nieuw en ook geen geldklopperij. Een beetje onnozele en onterechte klacht, vrind. :roll:

Gast

De tarieven van Eneco zijn wel met zo'n 20% verhoogd. Ze schrijven op 20 januari 2005 een briefje dat ze per 1 januari 2005 de tarieven maar eens even verhogen. Mijn voorschot is ff met EUR 18,00 omhooggeschroefd. Dat is EUR 216,00 per jaar.

Dat doen ze natuurlijk express zo laat zodat je eigenlijk geen tijd meer hebt om over te stappen naar een ander.

20% verhoging lijkt mij overigens meer dan belachelijk.

De rechtvaardiging zou zijn de gestegen olieprijzen. Ik heb de olieprijs genoteerd op $49,00. Als eind december de olieprijs lager ligt dan gaan de tarieven natuurlijk weer omlaag.

Gast

Nee, ook dan gaat de prijs misschien wel omhoog met eventueel als argument een lagere Euro/Dollar-koers. Klinkt commercieel uit de hoge hoed getoverd geeneens zo slecht, zodat ik je adviseer ook die koers te noteren.
Overigens is thans de verwachting dat de Euro/Dollar-koers zal stijgen. Dat betekent dus minder Euro's bij een gelijkblijvende olieprijs in Dollars.

Gast

In dat geval speelt wat ook al in een ander topic staat.

De olieprijs is misschien wel gestegen maar de dollar is flink gedaald. Per saldo zal de prijs dus gelijk zijn gebleven of misschien heel licht gestegen.

We worden met z'n allen dus gewoon weer grof genaaid door Eneco onder valse voorwendselen.

Waar blijven nou die lagere energieprijzen die de overheid in het vooruitzicht stelde bij een vrije markt. Volgens mij wordt dit weer een gevalletje NMA.

Ik stel voor dat iedereen een email stuurt naar Eneco en bezwaar maakt tegen deze ongefundeerde prijsstijgingen die alleen maar bedoeld zijn om de zakken van Eneco te vullen.

Een goed onderzoek van Radar en andere consumentenorganisaties (consumentenbond) zouden ook geen kwaad kunnen. Laat Eneco maar aantonen dat de kosten inderdaad gestegen zijn.

karr-1

Ongelezen bericht door karr-1 »

Besteed je tijd aan nuttigere zaken als dit. Jarenlang hebben we in weelde geleefd en daar moeten we nu de rekening betalen. Accepteer het gewoon en ga door met je leven.

Dat lijkt me beter als je energie steken in gezanik waar je toch niets mee op schiet.

Pipootje

Ongelezen bericht door Pipootje »

tis nooit goed. Wil je dat je met je jaarnota ineens 228,-- euro extra bij moet betalen.

Dan ga je weer zeuren hadden jullie mijn maandtermijn niet gewoon 19,-- euro omhoog kunnen doen?????

Mohawkmarcje

Ongelezen bericht door Mohawkmarcje »

Die transportkosten betaalde je altijd al, alleen nu zijn ze apart op de nota genoemd. Dus.... wat is nou het probleem?

Sommige mensen snappen de nota wellicht niet helemaal en beginnen dan maar meteen te spreken van 'diefstal', 'oplichting', 'geldklopperij', etc. Of roepen dat wij "altijd fouten maken" want "dat staat in de krant" (of op een forum). Pfff.... Probeer met zulke mensen maar eens een goed gesprek te voeren, laat staan iets aan ze uit te leggen zonder dat ze na 3 woorden al beginnen te blèren: "Dat is niet zo!".

Gesloten