LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] nieuwe spelletjes van eneco

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
ben ut zat

nieuwe spelletjes van eneco

Ongelezen bericht door ben ut zat »

Eneco speelt nieuwe spelletjes om rente te trekken of om te verbergen dat ze niet genoeg geld hebben.

Ik kreeg 2 januari 2010 mijn jaarafrekening van eneco, waar ik al 22 jaar klant ben.Een vriend van mij die ook bij mij in de wijk woont kreeg zijn afrekening ook op 2 januari 2010.

Alles was hetzelfde op 1 ding na.
Bij hem stond er onder het bedrag dat hij terugkreeg dat dit binnen 14 dagen zou gebeuren en zijn rekeningnummer stond erbij.

Bij mij stond er onder het bedrag dat ik terugkreeg dat dit op mijn verzoek in de toekomst uitbetaald werd.

Ik ben al 22 jaar klant en heb wel vaker geld terug gehad, dus ik weet wel dat dit een vreemde tekst was.
Moest ik nu extra contact opnemen met eneco om het geld van mijn jaarafrekening te krijgen?Dat leek me wel gek.

Ik besloot maar om af te wachten want eneco is geen bank en ze kunnen het niet maken om mijn geld vast te houden dacht ik.
Maandagavond 18 januari had die vriend van mij zijn geld terug van eneco en ik niet.

Dus ik ben naar mijn onlineaccount gegaan en heb alles goed bekeken.
Ik vond dezelfde tekst als op mijn jaarafrekening [op uw verzoek in de toekomst te verrekenen].Maar na heel goed doorzoeken vond ik ook een pagina waarop stond dat het geld binnen 14 dagen werd overgemaakt en daarbij stond weer een fout rekeningnummer.

Vorig jaar kreeg ik ook geld terug van eneco en toen stond er dat ze dit geld binnen 14 dagen zouden terugstorten maar er stond een verkeerd rekeningnummer op.
Dit terwijl ik al heel mijn leven hetzelfde bankrekeningnummer heb.
Maar omdat ik die afrekening altijd goed bekijk zag ik het direct en heb ik het gelijk kunnen corrigeren.

Dus ik heb 18 januari 's avonds gemaild naar eneco met de vraag of ze naar een verkeerd nummer hebben gestort.

Krijg ik een antwoord terug dat mijn goede rekeningnummer bekend is en dat het geld binnen 14 dagen overgemaakt wordt.Voor de rest geen antwoord of uitleg over het verkeerde nummer en ook geen uitleg over de tekst "op uw verzoek in de toekomst te verrekenen".

Dus schrijf ik weer een boze email dat ik ga overstappen als ik het geld niet direct gestort krijg, want het geld had al gestort moeten zijn en ik wil uitleg over die tekst.
Waarom zou ik 14 dagen moeten wachten als het geld al op mijn bank had moeten staan?
5 werkdagen wachten en een goede uitleg lijken mij redelijk genoeg.

Krijg ik net weer antwoord op mijn laatste email.
Dit was het antwoord van eneco:

Graag reageer ik op uw e-mail van 21 januari 2010 waarin u aangeeft dat u het tegoed nog niet heeft ontvangen.

Tegoed
Ik kan me voorstellen dat het vervelend is dat we het tegoed nog niet aan u hebben overgemaakt. Het tegoed is op 19 januari 2010 klaargezet om uit te betalen. Na deze datum kan het nog 14 dagen duren voor het op uw rekening staat. Het spijt me dat ik u niet positiever kan informeren.

Overstappen
Ik vind het jammer als u hierdoor besluit over te stappen naar een andere leverancier.

Tegoed
Bij ons staat automatisch in het systeem vermeld dat we het bedrag in de toekomst verrekenen. Ik heb dit laten wijzigen.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Adrie Aarse
Medewerker Klachtenmanagement

Dus durft leugenaar adrie aarse te beweren dat die tekst [op uw verzoek in de toekomst te verrekenen], automatisch in het systeem stond.
En dit terwijl die afrekening van mijn vriend, op dezelfde dag gekregen met dezelfde dagtekening en dezelfde vervaldatum, toch een andere tekst had.

Ik vind het erg dat ze ons als minderwaardigen behandelen.
Ik weet dat ik bij elk energiebedrijf wordt belazerd maar ik laat me niet als een sukkel behandelen dus dit wordt byebye eneco.
En weggaan bij een bedrijf betekent voor mij nooit meer terug ook al veranderen ze hun naam!!!

Energie is erg belangrijk voor ons.
Waarom pikken wij het dat we belazerd worden?
Waarom moet onze energie door bedrijven worden geregeld die winst willen maken?
We hebben nu toch allemaal wel door dat marktwerking betekent dat de burgers altijd de dupe zijn [winst voor die bedrijven die door ons betaald moet worden].

Op onze politiek hoeven we niet te hopen want die doen alleen goed werk voor de bedrijven en leggen ons steeds meer regels op.Bedrijven mogen alles en burgers mogen weinig.

Nu doen alle burgers hun best om een paar mensen rijk te maken terwijl we bij een echt eerlijke verdeling veel minder moeite hoeven te doen om op hetzelfde peil te blijven.
Hiermee bedoel ik dat we bijna niet meer hoeven te werken en al helemaal niet in een file hoeven te staan.

Voor wie het niet gelooft:
http://www.aquanemo.be/TVP/TVP.html

Lees dit eens.

Of kijk op de originele site:

http://www.thevenusproject.com/

Dan zijn we gelijk af van alle bedrijven in alle sectors die ons bedonderen.

stofzuigertje

Re: nieuwe spelletjes van eneco

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Bij de meeste aanbieders;

Grote bedragen worden uitbetaald binnen 14 dagen, dus je hebt dit jaar teveel betaald.

Kleine bedragen worden verrekend met eerst volgende maand dus eerste maand betaal je minder.

Tussen eindafrekening ontvangen en nieuwe maand betalen zit zo weinig tijd dat ze gaan verrekenen dus andere tekst eronder als het bedrag bij U kleiner is!

Dit gebeurd al jarenlang bij Gas, Stroom, Water en andere met variabel gebruik zoals stadsverwarming.

Gesloten