LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Nog meer ESSENT elende!
Nog meer ESSENT elende!
wij betrekken onze energie bij EVOLTA.(onderdeel van ENERGIE XS)
Dez is door door faillissement ter ziele gegaan ,en ESSENT heeft onze maandelijkse betaling voor vast recht enz.stopgezet totdat (evolta/ONS)
opnieuw afspraken heeft met essent omtrend levering van energie.
In een keurigge brief laat men mij weten dat de voorschotten weer bij mij in rekening worden gebracht maar met de mededeling dat deze hoger uit kunnen vallen wegens de niet geïncasseerde voorbije 5 maanden.
Tot zover dus niets aan de hand dacht ik!
Ik krijg vanaf nu een hoger voorschot tot het einde van het jaar, zodat de achterstand ingehaald kan worden.............MOOI niet dus!!!!
ESSENT stuurd doodleuk alle voorbije maanden ineens naar ons toe met de opdracht deze voor het einde van de maand alles ineens te voldoen.
Op ons verzoek dit omtezetten in een hoger voorschot was volgens de sevise-desk medewerkster apsoluut niet mogenlijk.
Dit gegeven werd volgens haar bedoeld in de brief waar ikhaar op attendeerde....... Niets mee te maken werd mij gezecht want zo loste ESSENT dit op.
Bij mijn vraag of ik dan het telefoon-nummer van de Directeur Front Office mocht hebben werd dookleuk gezecht, dat de juffrouw in kwestie niet alle personen die bij ESSENT werken kende.
Kijk ik weet ook wel dat alle bedragen nog betaald moeten worden maar als dit de klantvriendelijk van ESSENT moet uitstralen nu wij vrij zijn van kiezen wie ons stroom levert dan raad ik iedereen aan te overwegen, eerst uit te zoeken of ESSENT wel de juiste partner is om buiten het gegeven dat als zij in de woonstreek de huisaansluiting hebben deze dan ook de totale energie te laten verzorgen.
Ik vraag me nu af wat ik met zo'n onwillege instantie aan moet ??daar ik al bijna dertig jaar van hun mijn energie had en nooit betalings problemen heb gehad.
Maar sinds wij begin van het jaar overgegaan zijn op EVOLTA heb ik het gevoel dat men voormaligge klanten niet meer terwillig willen zijn.
Ik hoop dat er positieve reacties komen van derden die een advies kunnen geven over hoe ik hier mee om kan gaan.
Re: Nog meer ESSENT elende!
Dag luck,
Advies: gewoon alles ineens betalen en je verder niet ergeren. Groeten, Ton.
Advies: gewoon alles ineens betalen en je verder niet ergeren. Groeten, Ton.
normaal gesproken had je ook elke maand moeten betalen en was je hetzelfde kwijt geweest. Energie is nu eenmaal niet gratis en op het moment dat je, gewaarschuwd door alle berichten in de media, in zo'n situatie terecht komt is het vanzelfsprekend dat je er rekening mee houd dat men op een gegeven moment om zijn geld komt.
Niet zeuren en Essent gewoon geven waar ze recht op hebben!
Niet zeuren en Essent gewoon geven waar ze recht op hebben!
Home\Nieuws
(maandag 2 augustus 2004)
Essent bezorgt aantal klanten dure julimaand
Voor een aantal klanten van Essent is juli een dure maand geworden. De energieleverancier schreef in een klap een aantal voorschotten tegelijk af van de rekening van zijn klanten.
In februari stuurde Essent zo’n 10.000 klanten een excuusbrief. Na het faillissement van EnergyXS had Essent hen tijdelijk van energie voorzien, maar administratief liep de noodlevering niet vlekkeloos.
Herstelactie
Door een fout bij Essent waren bedragen van de rekening van klanten af- of bijgeschreven. “Natuurlijk zullen we deze fout herstellen en bieden onze welgemeende excuses aan voor het ongemak”, meldde Essent. In april volgde een tweede brief. Essent repte over herstelacties inzake de facturering van de noodlevering. “Tijdens deze herstelperiode is ervoor gekozen om uw gegevens tijdelijk te blokkeren en dat heeft een aantal gevolgen voor u”, schreef Essent. Klanten ontvingen tijdelijk geen voorschotnota’s. Die zouden na herstel worden verrekend in de volgende voorschotten, waardoor het voorschot tijdelijk werd verhoogd.
Oplossing
In juli werd bij een aantal klanten ineens toch het hele nog openstaande bedrag afgeschreven. Voornaamste klachten: de vakantie is een dure tijd en het nieuwe schooljaar is weer in aantocht. Bovendien zou Essent vooraf geen rekening, of betalingsoverzicht hebben verstuurd. Woordvoerder I. Broen van Essent: “We gaan dit na en zoeken een oplossing. Want als we beloven bedragen in een aantal periodes af te boeken, doen we dat ook.” Hoeveel klanten tijdelijk gedupeerd zijn door Essent kon Broen niet aangeven. “Maar het zullen er niet veel zijn, anders had de telefoon hier ongetwijfeld roodgloeiend gestaan.”
(Bron: BN De Stem)