| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] nuon aan de deur omdat we bij de KvK ingeschreven staan
nuon aan de deur omdat we bij de KvK ingeschreven staan
vandaag kreg ik bezoek van iemand van nuon. hij kwam omdat we bij de kvk op dit adres staan ingeschreven, mijn man heeft een kleine behandelpraktijk,waarvoor hij elders ruimte huurt.
nuon kwam langs want we konden gebruik maken van zakelijke tarieven en dat kon ons 400 euro per jaar schelen.
ik zit niet bij nuon, heb er niet om gevraagd en vraag me af of ze geen valse voorlichting geven. gaan zij nu aanmoedigen om de zaak te belazeren?
ik heb hem gezegd dat ik er niet van gediend ben dat Nuon in Kvk-gegevens kijkt en ons op grond daarvan bezoekt. Hij deed heel verbaasd, 'een helebolel mensen waren er erg blij mee.'
ik ben beniuewd hoe anderen hierop reageren?
ik heb het idee dat ze me aanzetten de boel te bedonderen, maar heb dat niet goed uitgezocht.
hebben anderen hier al ervaring mee / en is dat dan positief?
iris
nuon kwam langs want we konden gebruik maken van zakelijke tarieven en dat kon ons 400 euro per jaar schelen.
ik zit niet bij nuon, heb er niet om gevraagd en vraag me af of ze geen valse voorlichting geven. gaan zij nu aanmoedigen om de zaak te belazeren?
ik heb hem gezegd dat ik er niet van gediend ben dat Nuon in Kvk-gegevens kijkt en ons op grond daarvan bezoekt. Hij deed heel verbaasd, 'een helebolel mensen waren er erg blij mee.'
ik ben beniuewd hoe anderen hierop reageren?
ik heb het idee dat ze me aanzetten de boel te bedonderen, maar heb dat niet goed uitgezocht.
hebben anderen hier al ervaring mee / en is dat dan positief?
iris
-
Tis weer bijzonder
Re: nuon aan de deur omdat we bij de KvK ingeschreven staan
Ik heb 'm van deur geschopt, nadat ik zwart op wit om die zgn. concurrerende tarieven vroeg en hij ze niet wilde afgeven.
De reden daarvan laat zich niet zo moeilijk raden, lijkt mij.
Vergeet niet een dankbetuiging aan de Kamer van Koophandel te sturen.
Je was -neem dat maar van mij aan- bijna de pineut geweest.
De reden daarvan laat zich niet zo moeilijk raden, lijkt mij.
Vergeet niet een dankbetuiging aan de Kamer van Koophandel te sturen.
Je was -neem dat maar van mij aan- bijna de pineut geweest.
Ik heb de kamer van koophandel gebeld of dit mag, ze waren heel boos, hadden al meer meldingen gekregen en gaan opnieuw( vorig jaar ook) hierover met nuon in gesprek.
Mocht iemand ze ook aan de deur krijgen: vraag een kaartje! kvk hoort graag zoveel mogelijk gegevens. Je wordt meteen doorverbonden als je zegt hierover te bellen.
iris
Mocht iemand ze ook aan de deur krijgen: vraag een kaartje! kvk hoort graag zoveel mogelijk gegevens. Je wordt meteen doorverbonden als je zegt hierover te bellen.
iris
Wat een onzin antwoord van de KvK.
Ze hebben een "service" dat iedereen adressen en telefoonnummers op kan vragen op wat voor gebied dan ook waarvoor per 1000 adressen betaald wordt.
Je kan aangeven hoeveel mensen personeel er moet zijn, adressen, branches, etc. en je krijgt die keurig op lijsten aangeleverd.
De KvK verkoopt iedereens adres als dat kan en uiteraard vragen ze ons ook nog om de bijdrage he, dat is dus dubbel vangen!. Heb nog nooit een brief of mail van KvK gehad dat je je hiervoor kan afmelden.
Hier staat hun hele verhaal:
http://www.kvk.nl/handelsregister/produ ... enbestand/
Ze hebben een "service" dat iedereen adressen en telefoonnummers op kan vragen op wat voor gebied dan ook waarvoor per 1000 adressen betaald wordt.
Je kan aangeven hoeveel mensen personeel er moet zijn, adressen, branches, etc. en je krijgt die keurig op lijsten aangeleverd.
De KvK verkoopt iedereens adres als dat kan en uiteraard vragen ze ons ook nog om de bijdrage he, dat is dus dubbel vangen!. Heb nog nooit een brief of mail van KvK gehad dat je je hiervoor kan afmelden.
Hier staat hun hele verhaal:
http://www.kvk.nl/handelsregister/produ ... enbestand/
-
Tis weer bijzonder
Dat kan je zelf doen:amelissen schreef:Heb nog nooit een brief of mail van KvK gehad dat je je hiervoor kan afmelden.
http://www.kvk.nl/handelsregister/over_ ... sgegevens/
Had je echt een bericht van de K.v.k. verwacht?
Zoiets maakt hun bijhandeltje kapot.
Dat boos zijn, neem ik daarom maar een grote zak zout.
Daar doe ik niet verkeerd aan, denk ik.
Kvk vond het hun plicht hun ingeschrevenen te beschermen, zei ze toen ik belde.
maar ja als je inderdaad al betalend aan onze adressen kan komen????
Mogelijk heeft nuon niet betaald dat ze zo boos zijn, dan komt dat nu eens goed uit voor ons ingeschrevenen.
Je kunt je afmelden dat je adres niet beschikbaar wordt gesteld: tis weer bijzonder reageert terwijl ik dit schrijf met de link waar dat kan.
Volgens mij heeft mijn man dat gedaan, we krijgen minder post en mails, mar nuon vist ons er wel uit.
maar ja als je inderdaad al betalend aan onze adressen kan komen????
Mogelijk heeft nuon niet betaald dat ze zo boos zijn, dan komt dat nu eens goed uit voor ons ingeschrevenen.
Je kunt je afmelden dat je adres niet beschikbaar wordt gesteld: tis weer bijzonder reageert terwijl ik dit schrijf met de link waar dat kan.
Volgens mij heeft mijn man dat gedaan, we krijgen minder post en mails, mar nuon vist ons er wel uit.
-
Tis weer bijzonder
En Sinterklaas bestaat ook.iris53 schreef:Kvk vond het hun plicht hun ingeschrevenen te beschermen, zei ze toen ik belde.
Verder, adressen/personalia verhandelen is booming business.
En daar houdt niet alleen de K.v.K. zich mee bezig.
Dus het kan best zijn dat ze er niet voor betaald hebben aan de K.v.K., maar op een ander manier aan de gegevens gekomen zijn.
Lijkt mij ingeval van Nuon een beetje onwaarschijnlijk (en daar heb ik mijn redenen voor) maar goed, het kan.
-
anoniem 124
Bij mij is er ook iemand van nuon zakelijk langs geweest aan de hand van mijn kamer van koophandel regristratie.
Ik heb de tarieven van eneco er bij gehouden en nuon is inderdaad goedkoper.
Ik heb besloten om er toch gebruik van te maken, waarom toch niet?
Inmiddels zijn wij 1.5 jaar verder en heb inderdaad het voordeel behaald van 160 euro per jaar wat meneer van de nuon heeft uitgerekend.
Meneer vertelde mij dat nuon zich richt op de zakelijke markt en het precies het zelfde werkt als het makro systeem.
Dus heb ik het voor mijn thuis ook zakelijke tarieven ,wat ik prive betaal en bij mijn zaak betaal ik het via zakelijke rekening omdat ik het daar doorgeef voor de belasting.
Het overstappen merkte ik niets van, dus Prima ervaring!
Ik heb de tarieven van eneco er bij gehouden en nuon is inderdaad goedkoper.
Ik heb besloten om er toch gebruik van te maken, waarom toch niet?
Inmiddels zijn wij 1.5 jaar verder en heb inderdaad het voordeel behaald van 160 euro per jaar wat meneer van de nuon heeft uitgerekend.
Meneer vertelde mij dat nuon zich richt op de zakelijke markt en het precies het zelfde werkt als het makro systeem.
Dus heb ik het voor mijn thuis ook zakelijke tarieven ,wat ik prive betaal en bij mijn zaak betaal ik het via zakelijke rekening omdat ik het daar doorgeef voor de belasting.
Het overstappen merkte ik niets van, dus Prima ervaring!