In de eerste 6 maanden van 2004 kreeg ik stroom van de NUON dat geregistreerd werd door de bestaande elektra meter. Echter door een geschil werden wij in juni 2004 afgesloten en werd de meter uit de kast genomen.
Na anderhalve maand werden wij opnieuw aangesloten en werd er een nieuwe meter in de kast geinstalleerd, zo'n prachtige digitale.
Echter bij de eindafrekening over 2004 viel mij oog op het feit dat na de heraansluiting wij alleen in het hoog-avond tarief werden aangeslagen en dat in laag-avond tarief de verbruikte kosten nul waren. dat in tegenstelling tot de periode voor juni 2004. Toen verbruikten we wel in de hoog-avond en laag-avond tarieven. Je weet wel 's avonds meer laten lopen omdat dat goedkoper is.
Nuon beweert nu dat wij na juni 2004 in het continutarief gezet hadden moeten worden. Dit zal alsnog verwerkt en gecorriceerd worden met de jaarafreking. Wij hadden hoog-avond en laag-avond tarief voor de afsluiting, nu rekent Nuon €95,- aansluitkosten om weer in dit tarief terrecht te komen.
Hallo.... daar zaten we we toch in?! Kan dit zomaar en wat kan ik er aandoen.....
Groeten.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Nuon (eind)afrekening
Re: Nuon (eind)afrekening
Die €95 is niet zo raar - dit is gewoon het standaard tarief dat berekend word om een tariefschakeling te verwerken.
Je kunt er niets aan doen het staat gewoon in de regels. Je was aangesloten, je bent om wat voor reden dan ook afgesloten en daarna weer opnieuw aangesloten. En dan sluiten ze je standaard aan op het voor hen meest voordelige tarief.
Als jij dan wat anders wilt zul je er voor moeten betalen net als ieder ander.
Als jij dan wat anders wilt zul je er voor moeten betalen net als ieder ander.
Zeker een wietplantage gehad of fraude gepleegd. Anders wordt je meter niet verwijderd!