LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Nuon eindafrekening, gewoon asociaal!
Re: Nuon eindafrekening, gewoon asociaal!
Gewoon interim Justitie afwachten en:
See You in Court
See You in Court
Re: Nuon eindafrekening, gewoon asociaal!
Het valt me op dat meneer ikkes het allemaal mooi weet te vertellen werkt zeker ook bij die dieven????
Dan nu even een stukje tussen mij en een van u collega,s u zult uw eigen er vast in herkennen want u word immers ook verplicht door uw "baas"( want er werken allemaal honden bij nuon) om dit soort antwoorden te verstrekken , en daarmee doel ik dus op uw beleids regel nummer 1 " leid alles naar de klant terug"
gaat ie 10 ct per minuut.
Goedemiddag meneer goedemiddag mvr , klant nummer bla bla,
Ik heb van een van uw medewerkers een brief in de bus gehad dat er een nota van € 462,- open staat met een dreiging tot afsluiting als niet binnen drie dagen betaald word.
Nakijken ,dat klopt meneer.
Wel ik heb uw een brief gestuurt omtrent deze en verzoek u even de afsluitings procudure stop te zetten en de brief af te wachten.
Kan ik niet doen meneer u dient binnen drie dagen te betalen anders wordt u afgesloten .
Ja maar in deze brief vraag ik om een specificatie betreffende dit bedrag want ik weet me god niet waar dit over gaat.
Daar heb ik niks mee te maken meneer er staat een bedrag open van € 462,- en deze dient u gewoon binnen drie dagen te voldoen.
Nou bij mijn weten loop ik gelijk ik heb namelijk van intrum justita een brief gehad in augustus dat ik €112,- achter liep en deze is betaald en nu komt u nog een keer met een nota.
Waarneer is deze schuld opgebouwd dan ?
in 2004
dat kan niet want daarvan is alles voldaan.
Dan is het 2003
o dus wij hebben een maandbedrag van € 15 en u wil mij nu vertellen dat het hele jaar niet betaald is dan kom ik nog aan de €180 en geen 462.
nou stuur dan maar een specificatie dan kan ik aan de hand daarvan controleren met mijn boekhouding of er betaald is of niet (ik wist al dat ik alles betaald had in 2003).
antwoord
NEE DAT DOE iK NIET.
U dient gewoon te betalen binnen drie dagen anders word u afgesloten
nou dat denk ik niet ik heb immers recht op een spec want ik wil weten waar dit bedrag onstaan is krijgt u niet gewoon betalen dag meneer
en de hoorn erop
Je moet mij dan eens uitleggen meneer IKKES waar alle fatsoen gebleven is want dit is pure chantage en machtsmisbruik.
En dan zal ik de overige mensen gelijk uit de elusie helpen nuon had in eerste instantie het net beheer mee gegeven aan de provider waar je gas of electra betrekt.
Dat hebben ze echter heel snel weer terug gedraait.
En geef daar nu maar eens eerlijk antwoord op meneer ikkes waarom ze dit gedaan hebben
Mensen die dit willen weten kunnen mailen naar [email protected]
voor meer vieze praktijken van nuon lees leids dagblad van afgelopen week!!!
Bejaarde man van 70 en vrouw met zware reuma zijn al twee maanden afgesloten.
REDEN.
Meneer heeft een uitkering en kon niet in een keer €1200 betalen
kon ook geen afbetalings regeling treffen met nuon
wilde grtaag betalen maar kon niet alles in een keer betalen
Uitslag : AFGESLOTEN tot medio half december.
Dokter heeft verklaring gestuurt naar nuon dat medische toestand van vrouw hard achter uit gaat .
Antwoord nuon: BLIJFT AFGESLOTEN.
Dus meneer ikkes houd u bijdehande opmerkingen voortaan voor uw met bellen !! scheer u liever weg en bezint eer gij begint en schaam u diep dat u voor dit soort werkt [/quote]
Dan nu even een stukje tussen mij en een van u collega,s u zult uw eigen er vast in herkennen want u word immers ook verplicht door uw "baas"( want er werken allemaal honden bij nuon) om dit soort antwoorden te verstrekken , en daarmee doel ik dus op uw beleids regel nummer 1 " leid alles naar de klant terug"
gaat ie 10 ct per minuut.
Goedemiddag meneer goedemiddag mvr , klant nummer bla bla,
Ik heb van een van uw medewerkers een brief in de bus gehad dat er een nota van € 462,- open staat met een dreiging tot afsluiting als niet binnen drie dagen betaald word.
Nakijken ,dat klopt meneer.
Wel ik heb uw een brief gestuurt omtrent deze en verzoek u even de afsluitings procudure stop te zetten en de brief af te wachten.
Kan ik niet doen meneer u dient binnen drie dagen te betalen anders wordt u afgesloten .
Ja maar in deze brief vraag ik om een specificatie betreffende dit bedrag want ik weet me god niet waar dit over gaat.
Daar heb ik niks mee te maken meneer er staat een bedrag open van € 462,- en deze dient u gewoon binnen drie dagen te voldoen.
Nou bij mijn weten loop ik gelijk ik heb namelijk van intrum justita een brief gehad in augustus dat ik €112,- achter liep en deze is betaald en nu komt u nog een keer met een nota.
Waarneer is deze schuld opgebouwd dan ?
in 2004
dat kan niet want daarvan is alles voldaan.
Dan is het 2003
o dus wij hebben een maandbedrag van € 15 en u wil mij nu vertellen dat het hele jaar niet betaald is dan kom ik nog aan de €180 en geen 462.
nou stuur dan maar een specificatie dan kan ik aan de hand daarvan controleren met mijn boekhouding of er betaald is of niet (ik wist al dat ik alles betaald had in 2003).
antwoord
NEE DAT DOE iK NIET.
U dient gewoon te betalen binnen drie dagen anders word u afgesloten
nou dat denk ik niet ik heb immers recht op een spec want ik wil weten waar dit bedrag onstaan is krijgt u niet gewoon betalen dag meneer
en de hoorn erop
Je moet mij dan eens uitleggen meneer IKKES waar alle fatsoen gebleven is want dit is pure chantage en machtsmisbruik.
En dan zal ik de overige mensen gelijk uit de elusie helpen nuon had in eerste instantie het net beheer mee gegeven aan de provider waar je gas of electra betrekt.
Dat hebben ze echter heel snel weer terug gedraait.
En geef daar nu maar eens eerlijk antwoord op meneer ikkes waarom ze dit gedaan hebben
Mensen die dit willen weten kunnen mailen naar [email protected]
voor meer vieze praktijken van nuon lees leids dagblad van afgelopen week!!!
Bejaarde man van 70 en vrouw met zware reuma zijn al twee maanden afgesloten.
REDEN.
Meneer heeft een uitkering en kon niet in een keer €1200 betalen
kon ook geen afbetalings regeling treffen met nuon
wilde grtaag betalen maar kon niet alles in een keer betalen
Uitslag : AFGESLOTEN tot medio half december.
Dokter heeft verklaring gestuurt naar nuon dat medische toestand van vrouw hard achter uit gaat .
Antwoord nuon: BLIJFT AFGESLOTEN.
Dus meneer ikkes houd u bijdehande opmerkingen voortaan voor uw met bellen !! scheer u liever weg en bezint eer gij begint en schaam u diep dat u voor dit soort werkt [/quote]
Re: Nuon eindafrekening, gewoon asociaal!
Bedankt hoor.want er werken allemaal honden bij nuon
Aan de hand van 1 conversatie met 1 Nuon medewerker scheer jij alle 9700 Nuon medewerkers over 1 kam.
In plaats van zo hysterisch te doen over de bijdrage van Ikkes zou je hem beter kunnen laten vertellen wat hij weet over de gang van zaken bij zijn bedrijf. Kan je misschien nog een keer van pas komen als je weer problemen hebt met Nuon.
Succes verder met het oplossen van je fictieve betalingachterstand!
Re: Nuon eindafrekening, gewoon asociaal!
Beste gast,
bedankt voor je reactie !!
Werkt u ook toevallig bij nuon
Ik zal even het een en ander toelichten.
1) dit is niet de eerste medewerker van nuon maar de 15e onderhand.
2) sinds 1998 heb ik niets anders dan gezijk met nuon.
3) ongeacht of je gelijk hebt of niet bij nuon drijgen ze altijd gelijk met afsluiting.
4) alleen op google staan er al 303 artikelen die betreking hebben op over gepupeerde mensen door nuon( toets in bij goole nuon gedupeerden).
5) ruim 3000 mensen in leiden en omstreken hebben foutieve dan wel onterechte aanslagen gehad dit jaar.
6) Nuon is al een paar keer in de uitzending geweest van tros rader ,en zijn daar echt niet gevraagd omdat ze zo goed en vriendelijk waren
En by the way,
De enigste die hysterisch worden zijn die h........ bij nuon .
en dat is niet omdat ik onvriendelijk ben in tegenstelling tot die nuon gasten,maar omdat ik ze klem *** want al die *** smoezen die ze verzinnen ken ik allemaal al. (vraag me dan ook werkelijk soms af of ze een lijstje met smoezen naast de telefoon hebben liggen)
Dus het enigste wat ze bij mij zeggen is "we sluiten je af als je niet betaald".en gooien vervolgens de hoorn erop.
En daarmee is dan de duscussie voldaan want de volgende die je belt zegt het zelfde.
Het enigste wat je dan nog resteerd is te betalen en maandenlang bakkeleien over het geld om dat terug te krijgen.
En zeg nou niet dat dat niet zolang duurt want ik heb nog een zaak tegen ze lopen uit sept 2000 waarin door hun nog 1200 euro moet worden terug betaald deze zaak loopt nog steeds.
toen was ik naar de sp gegaan die had toen ruim 5000 klachten in behandeling van nuon.
en maar volhouden dat er verbetering in zit.
Ja die is er wel in hun eigen buidel.
Even terug te komen op het vorige berichtje waarin ik mijn e-mail ter beschikking stond voor de vraag
Waarom nuon het net beheer weer terug heeft genomen
Aantal reactie,s 56
Dan nu het antwoord want ik denk dat ikkie zig toch niet laat horen.
De reden waarom nuon net beheer heeft terug gehaald is simpel.
Toen nuon het netbeheer overgegeven had kon het niet meer de mensen afsluiten die nog een (fictieve) rekening hadden lopen bij hun en waren overgestapt van provider.
En nu komt de aap dus uit de mouw LET OP MENSEN
Nuon heeft dit dus weer terug gedraaid en kunnen u dus gewoon weer afsluiten ongeacht of je over stapt of niet.
Dus met andere woorden je bent nooit helemaal van die dieven af.
En dan nog wat meneer/ of mvr gast,
Als mijn kind van negen maanden in de vrieskou zit zonder gas water of licht dan gaat bij mij inderdaad langzaam het uit.
u moet dan ook niet van mij verwachten dat ik na 5 maal het zelfde antwoord van die asbakken te hebben gehoord nog sympatie op te wekken voor de overige 9695 die houden immers ook geen rekening met mijn kind.
recht is recht en krom is krom,
krom moet ik nu lopen omdat ik heb moeten betalen om me kind niet in de kou te laten zitten, en het recht zal zegevieren door mijn rechtsbijstand verzekering[/quote]
bedankt voor je reactie !!
Werkt u ook toevallig bij nuon
Ik zal even het een en ander toelichten.
1) dit is niet de eerste medewerker van nuon maar de 15e onderhand.
2) sinds 1998 heb ik niets anders dan gezijk met nuon.
3) ongeacht of je gelijk hebt of niet bij nuon drijgen ze altijd gelijk met afsluiting.
4) alleen op google staan er al 303 artikelen die betreking hebben op over gepupeerde mensen door nuon( toets in bij goole nuon gedupeerden).
5) ruim 3000 mensen in leiden en omstreken hebben foutieve dan wel onterechte aanslagen gehad dit jaar.
6) Nuon is al een paar keer in de uitzending geweest van tros rader ,en zijn daar echt niet gevraagd omdat ze zo goed en vriendelijk waren
En by the way,
De enigste die hysterisch worden zijn die h........ bij nuon .
en dat is niet omdat ik onvriendelijk ben in tegenstelling tot die nuon gasten,maar omdat ik ze klem *** want al die *** smoezen die ze verzinnen ken ik allemaal al. (vraag me dan ook werkelijk soms af of ze een lijstje met smoezen naast de telefoon hebben liggen)
Dus het enigste wat ze bij mij zeggen is "we sluiten je af als je niet betaald".en gooien vervolgens de hoorn erop.
En daarmee is dan de duscussie voldaan want de volgende die je belt zegt het zelfde.
Het enigste wat je dan nog resteerd is te betalen en maandenlang bakkeleien over het geld om dat terug te krijgen.
En zeg nou niet dat dat niet zolang duurt want ik heb nog een zaak tegen ze lopen uit sept 2000 waarin door hun nog 1200 euro moet worden terug betaald deze zaak loopt nog steeds.
toen was ik naar de sp gegaan die had toen ruim 5000 klachten in behandeling van nuon.
en maar volhouden dat er verbetering in zit.
Ja die is er wel in hun eigen buidel.
Even terug te komen op het vorige berichtje waarin ik mijn e-mail ter beschikking stond voor de vraag
Waarom nuon het net beheer weer terug heeft genomen
Aantal reactie,s 56
Dan nu het antwoord want ik denk dat ikkie zig toch niet laat horen.
De reden waarom nuon net beheer heeft terug gehaald is simpel.
Toen nuon het netbeheer overgegeven had kon het niet meer de mensen afsluiten die nog een (fictieve) rekening hadden lopen bij hun en waren overgestapt van provider.
En nu komt de aap dus uit de mouw LET OP MENSEN
Nuon heeft dit dus weer terug gedraaid en kunnen u dus gewoon weer afsluiten ongeacht of je over stapt of niet.
Dus met andere woorden je bent nooit helemaal van die dieven af.
En dan nog wat meneer/ of mvr gast,
Als mijn kind van negen maanden in de vrieskou zit zonder gas water of licht dan gaat bij mij inderdaad langzaam het uit.
u moet dan ook niet van mij verwachten dat ik na 5 maal het zelfde antwoord van die asbakken te hebben gehoord nog sympatie op te wekken voor de overige 9695 die houden immers ook geen rekening met mijn kind.
recht is recht en krom is krom,
krom moet ik nu lopen omdat ik heb moeten betalen om me kind niet in de kou te laten zitten, en het recht zal zegevieren door mijn rechtsbijstand verzekering[/quote]
Re: Nuon eindafrekening, gewoon asociaal!
Ik kan me je frustratie voorstellen heer naverbrander maar het enige werkelijk interresante in je betoog vind ik de volgende zin:
In ieder geval succes met je strijd tegen de windmolens......van de Nuon
Dat is waar mensen in dit forum benieuwd naar zijn, denk ik tenminste. Je hebt klachten en wat voor manier heb jij gevonden om deze op te lossen. Al die frustraties kan je beter bij je advocaat of bij een energiebond dumpen of zo!en het recht zal zegevieren door mijn rechtsbijstand verzekering
In ieder geval succes met je strijd tegen de windmolens......van de Nuon
Re: Nuon eindafrekening, gewoon asociaal!
de oplossing is simpel,
1) wacht intrum justitia af en stuur op een rechzaak
2) zorg dat je een rechts bijstand verzekering krijgt.
deze helpen je niet met oude zaken maar wel met zaken in de toekomst.
3) € 150 aan een rechtbijstand is altijd goedkoper dan de wild groei rekeningen van nuon.
4) wat nuon rekent aan administratie kosten kan je zelf ook in rekening brengen, geen ene rechter zal je in geval van gelijkstelling dat ontkennen.
5) tip van de rechts bijstand sluit je brieven altijd af met de zin "onder voorbehoud van alle rechten en weren"
6)eis schade vergoeding "emotionele schade,psygische , enz enz"
7) als het hoog oploopt "tot een rechtzaak"vermeld dan altijd alle schade die hier uit voortvloeid zullen op uw verhaald worden.
En rechter wil bewijzen zien zorg dus dat je copien hebt van je betalingen
9) Doe alles per brief aan de nuon dan heb je altijd bewijs aan telefoon gespekken heeft de rechter geen boodschap en als het de nuon uitkomt dan hebben die mook nooit plaats gevonden.
10) denkt u onterecht te moeten betalen !!!!! vraag ten alle tijden schriftelijk een specificatie op want het begint anders met een rekening uit 2003 en je eindigt ergens in 2000 "ze gaan net zolang door tot je toevallig een betaling mist.
11) woorden strekking door nuon ik geef u toch aan door de telefoon wat u moet betalen NIET ACCEPTEREN!!!!! en volhouden dat u dit schriftelijk wil ontvangen dan heeft u namelijk bewijs over welke maand (en) het gaat en kunt u hiervoor tegen bewijs leveren.
12) Laat nooit los aan nuon met wat u bij de rechter mee aankomt.
13) Kan je het verrijste niet betalen vraag dan in een brief (aangetekent ) om bewijzen of een betaling regeling
14) op het internet ben ik ergens standaard brieven tegengekomen hiervoor en zal deze plaatsen anders plaats ik wel een van mijn eigen brieven)
des te eerder lopen ze dan vast ( als ze komen opdagen)
ONTHOUD GOED ALLES WAT JE SCHRIFTELIJK STUURT IS BEWIJSMATRIAAL
EN BEWAAR ALLES VAN DE NUON WAT ZE JE TOEZENDEN!!!!
Zo dat was het ff als gas eehh gast nu ook een paar tippies geeft inplaatst van te blaten tegen mij dan helpen we de mensen al aardig op weg.
1) wacht intrum justitia af en stuur op een rechzaak
2) zorg dat je een rechts bijstand verzekering krijgt.
deze helpen je niet met oude zaken maar wel met zaken in de toekomst.
3) € 150 aan een rechtbijstand is altijd goedkoper dan de wild groei rekeningen van nuon.
4) wat nuon rekent aan administratie kosten kan je zelf ook in rekening brengen, geen ene rechter zal je in geval van gelijkstelling dat ontkennen.
5) tip van de rechts bijstand sluit je brieven altijd af met de zin "onder voorbehoud van alle rechten en weren"
6)eis schade vergoeding "emotionele schade,psygische , enz enz"
7) als het hoog oploopt "tot een rechtzaak"vermeld dan altijd alle schade die hier uit voortvloeid zullen op uw verhaald worden.
En rechter wil bewijzen zien zorg dus dat je copien hebt van je betalingen
9) Doe alles per brief aan de nuon dan heb je altijd bewijs aan telefoon gespekken heeft de rechter geen boodschap en als het de nuon uitkomt dan hebben die mook nooit plaats gevonden.
10) denkt u onterecht te moeten betalen !!!!! vraag ten alle tijden schriftelijk een specificatie op want het begint anders met een rekening uit 2003 en je eindigt ergens in 2000 "ze gaan net zolang door tot je toevallig een betaling mist.
11) woorden strekking door nuon ik geef u toch aan door de telefoon wat u moet betalen NIET ACCEPTEREN!!!!! en volhouden dat u dit schriftelijk wil ontvangen dan heeft u namelijk bewijs over welke maand (en) het gaat en kunt u hiervoor tegen bewijs leveren.
12) Laat nooit los aan nuon met wat u bij de rechter mee aankomt.
13) Kan je het verrijste niet betalen vraag dan in een brief (aangetekent ) om bewijzen of een betaling regeling
14) op het internet ben ik ergens standaard brieven tegengekomen hiervoor en zal deze plaatsen anders plaats ik wel een van mijn eigen brieven)
des te eerder lopen ze dan vast ( als ze komen opdagen)
ONTHOUD GOED ALLES WAT JE SCHRIFTELIJK STUURT IS BEWIJSMATRIAAL
EN BEWAAR ALLES VAN DE NUON WAT ZE JE TOEZENDEN!!!!
Zo dat was het ff als gas eehh gast nu ook een paar tippies geeft inplaatst van te blaten tegen mij dan helpen we de mensen al aardig op weg.
Re: Nuon eindafrekening, gewoon asociaal!
Toen de markt voor groene stroom werd vrijgegeven, ben ik meteen via "Greenpeace" overgestapt naar de energieconcurrent, die nu Greenchoice heet. Ik heb nu alleen nog maar te maken met de (dure) NUON voor de kosten van levering, maar niet voor de energie zelf. Daar ben ik erg blij mee! Toch minder kans op te hoge rekeningen en dus afsluitingen. Oók doen: overstappen naar een (betrouwbare) concurrent van Nuon. Laat het ze maar voelen, dat ze geen monopolist meer zijn en zich zullen moeten leren te gedragen als een fatsoenlijk bedrijf! Maar kijk uit voor Essent, want die rekeningen blinken ook niet uit in duidelijkheid en correctheid.
Re: Nuon eindafrekening, gewoon asociaal!
Ik heb geen problemen met Nuon; ze betalen elke maand op tijd dus ...Zo dat was het ff als gas eehh gast nu ook een paar tippies geeft inplaatst van te blaten tegen mij dan helpen we de mensen al aardig op weg
Re: Nuon eindafrekening, gewoon asociaal!
wil even reageren op aniek wij heben ook zo iets mee gemaakt alleen wij moesten 5000 gulden bij betalen ineens de meters waren opgenomen door nuon maar een maand daar voor waren ze omgewisseld wat bleek de meters waren kapot en liepen in voordeel van nuon zaak is in de krant geweest en bij de rechter maar nuon trok aan het kortste eindje en volgens de rechter was het hun fout maar voor grote geschillen met de nuon neem is contact op met de geschillen commissie die helpen altijd goed
Re: Nuon eindafrekening, gewoon asociaal!
Ikkes je bent zon enorme held zet je naam er eens even bij met je stomme gelul.
Re: Nuon eindafrekening, gewoon asociaal!
Ik zie anders bij jou ook geen naam en toenaam erbij staan ondanks dat je een enorm grote bek over een ander opzet
Kom op zeg blijf even normaal doen
Als ik zo'n reactie zie kan ik me helemaal voorstellen dat ze je alla minute af willen sluiten
Kom op zeg blijf even normaal doen
Als ik zo'n reactie zie kan ik me helemaal voorstellen dat ze je alla minute af willen sluiten
Re: Nuon eindafrekening, gewoon asociaal!
deze wintermaanden zijn ze er voor mij!
gas en water,even nieuwe pijpjes voor gedraaid
Stroom was nog veel makkelijker
Wel even een kennis met zegeltang regelen of heeel fijne speldjes voor de loodjes.
werkt hier super!die 700,- xtra heb ik volgend jaar weer terug
gas en water,even nieuwe pijpjes voor gedraaid
Stroom was nog veel makkelijker
Wel even een kennis met zegeltang regelen of heeel fijne speldjes voor de loodjes.
werkt hier super!die 700,- xtra heb ik volgend jaar weer terug
Re: Nuon eindafrekening, gewoon asociaal!
Allemaal leuk en aardig maar dan sta ik dus de komende maanden voor niks een centrale aan de gang te houden
Als ik er niet voor betaald krijg kan ik hem net zo goed uitzetten. Zitten je buren ook in het donker maar die moeten dan maar een paar kaarsjes bij je lenen
Als ik er niet voor betaald krijg kan ik hem net zo goed uitzetten. Zitten je buren ook in het donker maar die moeten dan maar een paar kaarsjes bij je lenen
Re: Nuon eindafrekening, gewoon asociaal!
Ach ja, breek mij de bek niet open over het nuon. Al drie jaar probeer ik die mensen ervan te overtuigen dat de meterstanden die zij op de jaarafrekening vermelden, niet kloppen. Dat heb ik geprobeerd per fax, e-mail, meterstandenkaartje en telefonisch. Tja en dat werkt dus niet bij het Nuon. Maar geen nood, wij verkochten in april ons huis en trokken tijdelijk bij mijn ouders in want nieuwe huis nog niet af. Even geen nuon meer dacht ik nog. Ha! Verkeerd gedacht dus he!! Ik krijg nog steeds rekeningen en bedreigingen voor afsluiting en het mooiste moet nog komen: doordat ik al jaren stelselmatig te hoog wordt aangeslagen krijg ik nu nog zo'n 2500 euro van HUN. Maar ondanks de telefoontjes, e-mails en aangetekende brieven heb ik op heden nog geen reactie mogen ontvangen. O ja, op die acceptgiro voor het nieuwe termijnbedrag na dan.......
Re: Nuon eindafrekening, gewoon asociaal!
Het is dat ikkes - sinds 6 weken werkzaam bij de NUON - hier op het forum voor rotte vis wordt uitgemaakt ander had ie je kunnen vertellen dat ze een beetje achterlopen met verhuizingen en dat ze gedurende de tijd dat ze nodig hebben om dit administratief te realiseren toch de maandbedragen door blijven belasten maar dat je dit bij de eindafrekening weer terug zou moeten krijgen.
Ik zou eraan willen toevoegen dat als het allemaal niet wil lukken en je hebt alles netjes op papier staan dat dan de geschillen commissie nutsbedrijven uitkomst zou kunnen bieden:
http://www.sgc.nl/commissie.asp?commissie=5
Ik zou eraan willen toevoegen dat als het allemaal niet wil lukken en je hebt alles netjes op papier staan dat dan de geschillen commissie nutsbedrijven uitkomst zou kunnen bieden:
http://www.sgc.nl/commissie.asp?commissie=5
Re: Nuon eindafrekening, gewoon asociaal!
Vrij naar de vorige post: "Ze lopen een beetje achter". Als dat zo is, dan mogen ze dat bij Nuon wel eens een keer duidelijker communiceren naar de klanten. De stilte bij Nuon is -na een verhuizing- namelijk oorverdovend. Geen briefje, geen uiteenzetting van de situatie, geen excuses - NIETS. Ze gaan ervan uit dat je het als klant toch allemaal wel slikt.
Nou, deze klant van Nuon slikt het niet. Ik heb na een half jaar een brief gestuurd met daarin de meterstanden bij verhuizing, en het verzoek om een eindafrekening binnen 2 weken na ontvangst van mijn brief. Antwoord: wij sturen u over 4 weken een reactie. Vandaag is de door hun gestelde termijn overschreden. Mijn tegenreactie zal vanavond zijn: een brief schrijven waarin ik hun sommeer om binnen 2 weken met een eindafrekening te komen, zoniet dan volgt een gang naar de kantonrechter. Ik laat niet over mij heen lopen en dat er een administratieve achterstand is, daar heb ik geen boodschap aan. Nuon hoort haar zaakjes op orde te hebben.
Om eventuele tegenreacties voor te zijn: nee, ik heb geen begrip voor de problemen bij Nuon en die zullen ze van mij ook nooit krijgen. Hebben ze een achterstand, dan nemen ze maar extra mensen aan.
Nou, deze klant van Nuon slikt het niet. Ik heb na een half jaar een brief gestuurd met daarin de meterstanden bij verhuizing, en het verzoek om een eindafrekening binnen 2 weken na ontvangst van mijn brief. Antwoord: wij sturen u over 4 weken een reactie. Vandaag is de door hun gestelde termijn overschreden. Mijn tegenreactie zal vanavond zijn: een brief schrijven waarin ik hun sommeer om binnen 2 weken met een eindafrekening te komen, zoniet dan volgt een gang naar de kantonrechter. Ik laat niet over mij heen lopen en dat er een administratieve achterstand is, daar heb ik geen boodschap aan. Nuon hoort haar zaakjes op orde te hebben.
Om eventuele tegenreacties voor te zijn: nee, ik heb geen begrip voor de problemen bij Nuon en die zullen ze van mij ook nooit krijgen. Hebben ze een achterstand, dan nemen ze maar extra mensen aan.
Re: Nuon eindafrekening, gewoon asociaal!
L.S.
N.A.V. Uw bericht het volgende:
Wij ( ZEG NEE TEGEN NUON) zijn een werkgroepuit Almere, die na ontvangst van de jaarafrekening van de NUON, eind november, geschrokken van de hoogte van deze afrekening.
Om de reacties van andere mensen te peilen, zijn we in eerste instantie informele gesprekken met buurtgenoten in Almere,Waterwijk aangegaan.
Deze reacties waren schrikbarend en overweldigend, daar bleek dat de nota’s die tot dusverre ontvangen waren zo hoog waren, dat dit bij deze ontvangers vele vragen en emoties opriep.
Aan de hand van deze gegevens hebben wij op eigen initiatief 700 mailings verspreid in een deel van de Waterwijk, om zodoende een nog beter beeld te krijgen van wat er op dit gebied momenteel speelt.
Wederom heeft dit tot vele reacties geleid, waardoor de problematiek en de ernst van de situatie voor ons nog duidelijker is geworden. We hebben o.a. het volgende kunnen constateren:
De afrekeningen dit jaar zijn, in verhouding tot vorige jaren explosief gestegen.
De contacten die mensen mensen met het servicecenter van Nuon hebben gehad, hebben niet tot verklarende en bevredigende antwoorden op hun vragen geleid.
Mensen hebben behoefte aan een steunpunt waar hun vragen serieus worden genomen, daar ze zich individueel machteloos voelen.
Kortom, er wordt positief op dit initiatief gereageerd, en daarom willen wij ons als werkgroep sterk maken voor iedereen die klant is van NUON, en een aanspreekpunt nodig heeft die fungeert als tussenpersoon tussen klant en NUON.Afgelopen week zijn we voornamelijk bezig geweest met het inventariseren van gegevens van mensen die schriftelijk, persoonlijk of via e-mail hebben gereageerd op onze oproep. Onze dank voor het geschonken vertrouwen, want met Uw informatie kunnen we kunnen aantonen dat er het afgelopen jaar een onverklaarbare toename is te constateren m.b.t. verbruik van warmte, water en/ of elektriciteit !
Door toedoen van Dhr. Heiner, is er daarom op 01-12-2004 een vergadering belegd waarbij Dhr. Heiner, Dhr. Vink (boekhoudkundige en afgevaardige van stedenwijk), Dhr. Crabbendam ( Manager Regio Midden van NUON) en wij aanwezig waren.
In goede sfeer is er gepraat over de feiten, zoals ze er nu liggen:
NUON erkent en heeft gesignaleerd dat het verbruik op diverse terreinen explosief is gestegen
Er zal een intern (administratief) onderzoek opgestart worden binnen de NUON.
Alle reactie die bij ons zijn binnengekomen zullen individueel bekeken en onderzocht worden. Verder zullen de gebieden waar deze klachten vandaan komen onder de loep genomen worden.
Nuon gaat zich intern beraden om een service aan klanten te gaan bieden om de eerste onrust die is ontstaan, op te vangen.
Nuon adviseert klanten het volgende:
Trek de automatische incasso van het eenmalig te betalen bedrag in, zodat dit niet wordt afgeschreven wordt!
Het reeds betaalde eenmalige bedrag terugvorderen via de bank!
Er is door Nuon toegezegd dat, indien U bovenstaande adviezen uitvoert, er geen dreigingen van afsluiting, aanmaningen etc. zullen volgen, totdat er een grondig onderzoek heeft plaatsgevonden!
Indien later zal blijken dat er toch tot betaling zal worden moeten overgegaan, zal Nuon uit coulant zijn, en een betalingregeling met U treffen.
We hopen U op dit moment voldoende te hebben geïnformeerd, over de actuele stand van zaken. Reageren kan op onze site: http://ligthart.nu/nuon/index.html
N.A.V. Uw bericht het volgende:
Wij ( ZEG NEE TEGEN NUON) zijn een werkgroepuit Almere, die na ontvangst van de jaarafrekening van de NUON, eind november, geschrokken van de hoogte van deze afrekening.
Om de reacties van andere mensen te peilen, zijn we in eerste instantie informele gesprekken met buurtgenoten in Almere,Waterwijk aangegaan.
Deze reacties waren schrikbarend en overweldigend, daar bleek dat de nota’s die tot dusverre ontvangen waren zo hoog waren, dat dit bij deze ontvangers vele vragen en emoties opriep.
Aan de hand van deze gegevens hebben wij op eigen initiatief 700 mailings verspreid in een deel van de Waterwijk, om zodoende een nog beter beeld te krijgen van wat er op dit gebied momenteel speelt.
Wederom heeft dit tot vele reacties geleid, waardoor de problematiek en de ernst van de situatie voor ons nog duidelijker is geworden. We hebben o.a. het volgende kunnen constateren:
De afrekeningen dit jaar zijn, in verhouding tot vorige jaren explosief gestegen.
De contacten die mensen mensen met het servicecenter van Nuon hebben gehad, hebben niet tot verklarende en bevredigende antwoorden op hun vragen geleid.
Mensen hebben behoefte aan een steunpunt waar hun vragen serieus worden genomen, daar ze zich individueel machteloos voelen.
Kortom, er wordt positief op dit initiatief gereageerd, en daarom willen wij ons als werkgroep sterk maken voor iedereen die klant is van NUON, en een aanspreekpunt nodig heeft die fungeert als tussenpersoon tussen klant en NUON.Afgelopen week zijn we voornamelijk bezig geweest met het inventariseren van gegevens van mensen die schriftelijk, persoonlijk of via e-mail hebben gereageerd op onze oproep. Onze dank voor het geschonken vertrouwen, want met Uw informatie kunnen we kunnen aantonen dat er het afgelopen jaar een onverklaarbare toename is te constateren m.b.t. verbruik van warmte, water en/ of elektriciteit !
Door toedoen van Dhr. Heiner, is er daarom op 01-12-2004 een vergadering belegd waarbij Dhr. Heiner, Dhr. Vink (boekhoudkundige en afgevaardige van stedenwijk), Dhr. Crabbendam ( Manager Regio Midden van NUON) en wij aanwezig waren.
In goede sfeer is er gepraat over de feiten, zoals ze er nu liggen:
NUON erkent en heeft gesignaleerd dat het verbruik op diverse terreinen explosief is gestegen
Er zal een intern (administratief) onderzoek opgestart worden binnen de NUON.
Alle reactie die bij ons zijn binnengekomen zullen individueel bekeken en onderzocht worden. Verder zullen de gebieden waar deze klachten vandaan komen onder de loep genomen worden.
Nuon gaat zich intern beraden om een service aan klanten te gaan bieden om de eerste onrust die is ontstaan, op te vangen.
Nuon adviseert klanten het volgende:
Trek de automatische incasso van het eenmalig te betalen bedrag in, zodat dit niet wordt afgeschreven wordt!
Het reeds betaalde eenmalige bedrag terugvorderen via de bank!
Er is door Nuon toegezegd dat, indien U bovenstaande adviezen uitvoert, er geen dreigingen van afsluiting, aanmaningen etc. zullen volgen, totdat er een grondig onderzoek heeft plaatsgevonden!
Indien later zal blijken dat er toch tot betaling zal worden moeten overgegaan, zal Nuon uit coulant zijn, en een betalingregeling met U treffen.
We hopen U op dit moment voldoende te hebben geïnformeerd, over de actuele stand van zaken. Reageren kan op onze site: http://ligthart.nu/nuon/index.html
Re: Nuon eindafrekening, gewoon asociaal!
Stelletje watjes daar in midden-nederland. Ludo zal die Crabbendam d'r wel zo snel mogelijk uitflikkeren; kost de zaak veel te veel geld