LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Nuon eindafrekening + nieuw termijnbedrag
Nuon eindafrekening + nieuw termijnbedrag
Toen ik in het nieuwe huis kwam wonen schrok ik al van het maandbedrag wat ik voor nuon kwijt zou zijn.
Ik heb het maandbedrag toen met 160 euro p/m kunnen verlagen.
Lager wilden ze niet accepteren. Nu blijkt dat ik bijna 50% terugkrijg.
Vervolgens is het nieuwe maandbedrag vastgesteld op een bedrag dat op ruim 40 % van de jaar afrekening ligt. En dat per maand!
verder vind ik het krom dat er btw betaald moet worden over energiebelasting.
belasting over belasting belachelijk.
Als je al met al bekijkt dat je rekening uit bijna 58 procent andere koste als energie bestaat, dan kan je je afvragen of switchen wel zin heeft.
De grappige Nuon rekening meld dat bij mijn nieuwe termijn bedrag van 411.66 misschien vreemd lijkt dat dit op geschat gebruik en het aantal producten en de verwachte prijzen van komende periode gebaseerd zijn.
Prijstijgingen ala maar bij gas waar in nederland alles op draait rekent men de groeiende olie prijs mee. Die is 7% gestegen. Ik zou op mijn huidig jaar gebruik iets van 46 euro omhoog gaan.
Mijn vorige bedrag per maand zou moeten zijn: 116 euro en mijn nieuwe 411.66 dat is bijna 300 procent verhoging
Wie kan mij vertellen waar dit allemaal over gaat?
Ik heb het maandbedrag toen met 160 euro p/m kunnen verlagen.
Lager wilden ze niet accepteren. Nu blijkt dat ik bijna 50% terugkrijg.
Vervolgens is het nieuwe maandbedrag vastgesteld op een bedrag dat op ruim 40 % van de jaar afrekening ligt. En dat per maand!
verder vind ik het krom dat er btw betaald moet worden over energiebelasting.
belasting over belasting belachelijk.
Als je al met al bekijkt dat je rekening uit bijna 58 procent andere koste als energie bestaat, dan kan je je afvragen of switchen wel zin heeft.
De grappige Nuon rekening meld dat bij mijn nieuwe termijn bedrag van 411.66 misschien vreemd lijkt dat dit op geschat gebruik en het aantal producten en de verwachte prijzen van komende periode gebaseerd zijn.
Prijstijgingen ala maar bij gas waar in nederland alles op draait rekent men de groeiende olie prijs mee. Die is 7% gestegen. Ik zou op mijn huidig jaar gebruik iets van 46 euro omhoog gaan.
Mijn vorige bedrag per maand zou moeten zijn: 116 euro en mijn nieuwe 411.66 dat is bijna 300 procent verhoging
Wie kan mij vertellen waar dit allemaal over gaat?
-
Re: Nuon eindafrekening + nieuw termijnbedrag
Geachte meneer/mevrouw
Voor wat betreft de btw over energiebelasting heeft U helemaal gelijk, het is krom en onterecht ook nog.
Wij zijn, toe de energiebelasting haar intrede deed hierop ingegaan maar konden er vanwege tijdgebrek niet op doorgaan.
Ik zet dit punt eenvouding nogmaals op de agende.
Over belasting hoeft niemand belasting te betalen.
Chanmaster
Voor wat betreft de btw over energiebelasting heeft U helemaal gelijk, het is krom en onterecht ook nog.
Wij zijn, toe de energiebelasting haar intrede deed hierop ingegaan maar konden er vanwege tijdgebrek niet op doorgaan.
Ik zet dit punt eenvouding nogmaals op de agende.
Over belasting hoeft niemand belasting te betalen.
Chanmaster
yukfon:
Waar het allemaal over gaat, kunnen de regering en de energiebedrijven je beter uitleggen.
Een oplossing om een maandbedrag naar beneden te krijgen is:
Overstappen naar een alternatieve energieleverancier waar beter mee te praten is.
Mag ik uit eigen ervaring www.greenchoice.nl aanbevelen.
Succes.
Banzai.
Waar het allemaal over gaat, kunnen de regering en de energiebedrijven je beter uitleggen.
Een oplossing om een maandbedrag naar beneden te krijgen is:
Overstappen naar een alternatieve energieleverancier waar beter mee te praten is.
Mag ik uit eigen ervaring www.greenchoice.nl aanbevelen.
Succes.
Banzai.
-
Nooit doen want je gaat nog meer voor de bijl
@Reintje:
Waarom niet doen?
Alvast bedankt voor je heldere bijdrage.
Banzai.
Waarom niet doen?
Alvast bedankt voor je heldere bijdrage.
Banzai.
Laatst gewijzigd door Banzai op 16 feb 2006 11:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Banzai , doe de groeten aan Hoffie en Agro en verveel je niet
@har:
Wie zijn Hoffie en Agro?
Banzai.
Wie zijn Hoffie en Agro?
Banzai.
maar even on-topic?
@yukfon: over welke periode gaat deze afrekening? Zit daar toevallig een flink deel van de winter niet in?
belasting over energiebelasting: tja, leuke truuk van minister zalm, klagen bij het energiebedrijf zal weinig helpen denk ik
switchen heeft voor de prijzen heeft erg weinig zin, het scheelt maximaal enkele euro's per maand
@yukfon: over welke periode gaat deze afrekening? Zit daar toevallig een flink deel van de winter niet in?
belasting over energiebelasting: tja, leuke truuk van minister zalm, klagen bij het energiebedrijf zal weinig helpen denk ik
switchen heeft voor de prijzen heeft erg weinig zin, het scheelt maximaal enkele euro's per maand
btw over energiebelasting is iets dat u opmoet nemen met onze regering
zij bepalen hoe en wat er word berekend aan belasting
over de hoogte van uw termijnbedrag
het is natuurlijk te hoog maar er zijn wel een aantal dingen om te overwegen
waneer bent u hier komen wonen?
het kan namelijk zijn dat u een aantal maanden heeft gemist en dat deze over de nog te factureren bedragen zijn verdeeld
ook is het belangrijk waneer de jaarnota valt bij u in de buurt
het kan zijn dat u naar een paar maanden de eerste jaarnota al heeft
dan treed er ook een vertekening op in uw termijnbedrag
kortom, houd u rekening met een naheffing op basis van standen!
zij bepalen hoe en wat er word berekend aan belasting
over de hoogte van uw termijnbedrag
het is natuurlijk te hoog maar er zijn wel een aantal dingen om te overwegen
waneer bent u hier komen wonen?
het kan namelijk zijn dat u een aantal maanden heeft gemist en dat deze over de nog te factureren bedragen zijn verdeeld
ook is het belangrijk waneer de jaarnota valt bij u in de buurt
het kan zijn dat u naar een paar maanden de eerste jaarnota al heeft
dan treed er ook een vertekening op in uw termijnbedrag
kortom, houd u rekening met een naheffing op basis van standen!
-
Beste Yukfon,
Uit uw vraag maak ik op dat er onduidelijkheid is ontstaan omtrent uw termijnbedrag.
Als u er geen bezwaar tegen heeft, zou ik graag op korte termijn telefonisch contact met u op willen nemen om u deze toelichting te geven. Zou u mij hiertoe uw contractrekeningnummer kunnen geven, zodat ik op basis daarvan uw telefoonnummer kan achterhalen? Alvast bedankt voor de te nemen moeite.
Met vriendelijke groet,
De medewerker.
Uit uw vraag maak ik op dat er onduidelijkheid is ontstaan omtrent uw termijnbedrag.
Als u er geen bezwaar tegen heeft, zou ik graag op korte termijn telefonisch contact met u op willen nemen om u deze toelichting te geven. Zou u mij hiertoe uw contractrekeningnummer kunnen geven, zodat ik op basis daarvan uw telefoonnummer kan achterhalen? Alvast bedankt voor de te nemen moeite.
Met vriendelijke groet,
De medewerker.