Ik heb een vraag:
ik ben in maart 2005 geëmigreerd en heb mij huis verkocht. Nu, 17 april 2006 heb ik een rekening ontvangen van Nuon vanwege fraude. Er is niets omschreven en de fraude is (volgens Nuon) geconstateerd 6 maanden(!!??) nadat ik mij huis heb verkocht. En na nog eens 6 maanden wordt er even een rekening gestuurd van 1400!!!! euro!!!
Ik heb geen idee waar men het over heeft.
Kan dit zomaar???
Moet Nuon niet bewijzen dat ik gefraudeerd heb of doet men maar gewoon een gooi??
nog een vraag:mijn post wordt doorgestuurd naar mij, dus Nuon weet NIET mijn woonadres in het buitenland.
Kan men mijn vader dwingen om mijn adres te geven??
Ik wil mijn vader hier buiten houden(hij is op de hoogte) vanwege zijn hoge leeftijd (boven de 80) maar ik weet dat dergelijke bedrijven nogal onbeschaamd gebruik kunnen maken van zijn onwetendheid.
graag reakties aub.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Nuon en fraudebeschuldiging
Re: Nuon en fraudebeschuldiging
Als het contract met Eneco alleen met u was gesloten, dan lijkt het mij dat niemand anders dan u aanspreekbaar bent over dit geschil. Als uw vader geen contractant is, dan staat hij volledig buiten dit geschil en staat hem niets anders te doen dan Eneco volledig te negeren, maar dan ook volledig. Niet ingaan op brieven, geen telefoontjes beantwoorden et cetera. Anders aangifte doen bij politie wegens stalking door Eneco.
En laat ze maar met bewijzen komen...
En laat ze maar met bewijzen komen...
goed lezen frankkk
het is NUON
het is NUON
-
Misschien is het handig eerst even contact op te nemen met Nuon!?
Met verstoppertje spelen schieten zowel jij als Nuon niks op.
Op dit moment schijnt degene die je klacht aanneemt van begin tot eind verantwoordelijk te zijn dus noteer z'n naam mocht je het telefonisch willen afhandelen.
Mocht de zaak toch uit de hand lopen heb je nog de geschillen commissie Nutsbedrijven. Hier moet je wel het betwiste bedrag in depot geven maar je krijgt dit na dat je de zaak gewonnen hebt weer terug.
Je zult wel aan moeten kunnen tonen dat je Nuon de kans hebt gegeven de zaak recht te zetten dus neem even contact met Nuon op!
(eventueel per aangetekende brief o.i.d.).
Met verstoppertje spelen schieten zowel jij als Nuon niks op.
Op dit moment schijnt degene die je klacht aanneemt van begin tot eind verantwoordelijk te zijn dus noteer z'n naam mocht je het telefonisch willen afhandelen.
Mocht de zaak toch uit de hand lopen heb je nog de geschillen commissie Nutsbedrijven. Hier moet je wel het betwiste bedrag in depot geven maar je krijgt dit na dat je de zaak gewonnen hebt weer terug.
Je zult wel aan moeten kunnen tonen dat je Nuon de kans hebt gegeven de zaak recht te zetten dus neem even contact met Nuon op!
(eventueel per aangetekende brief o.i.d.).
@ Dutchko:
Op dit moment schijn je het adres van je vader als postadres in Nederland te gebruiken. Kennelijk is dat adres ook bekend bij Nuon.
Om te voorkomen dat deze man verder lastig gevallen wordt zou ik inderdaad het advies van Ali Bensalah opvolgen en zelf gaan reageren.
Aleen bijvoorkeur NIET telefonisch maar schriftelijk, per aangetekende brief. In deze brief zou ik Nuon erop wijzen dat het, zonder verdere onderbouwing, beschuldigen van fraude een wel heel vreemde aanpak is.
Als ze deze beschuldigen niet snel hard maken kun je ze zelfs dreigen met een kort geding wegens beschadiging van goede naam, of als alternatief een klacht bij de geschillencommissie.
Succes en sterkte ermee; en laat hier nog eens weten hoe dit verder gaat!
Op dit moment schijn je het adres van je vader als postadres in Nederland te gebruiken. Kennelijk is dat adres ook bekend bij Nuon.
Om te voorkomen dat deze man verder lastig gevallen wordt zou ik inderdaad het advies van Ali Bensalah opvolgen en zelf gaan reageren.
Aleen bijvoorkeur NIET telefonisch maar schriftelijk, per aangetekende brief. In deze brief zou ik Nuon erop wijzen dat het, zonder verdere onderbouwing, beschuldigen van fraude een wel heel vreemde aanpak is.
Als ze deze beschuldigen niet snel hard maken kun je ze zelfs dreigen met een kort geding wegens beschadiging van goede naam, of als alternatief een klacht bij de geschillencommissie.
Succes en sterkte ermee; en laat hier nog eens weten hoe dit verder gaat!
Beste mensen,
ik heb reeds een e-mail naar Nuon verzonden en mijn verbazing uitgesproken + gevraagd om bewijs.
Een aangetekende brief doet er zeker twee weken over (waar ik woon) en komt soms nooit aan.
Dus ik heb verzocht om met mij kontakt op te nemen via mijn e-mail.
Ik heb reeds aan mijn vader doorgegeven dat hij de brieven terug moet sturen naar Nuon met het antwoord dat ik hier niet woon.
Jammer dat niemand een soortgelijk geval heeft meegemaakt.
Ik zal zeker het vervolg melden...
wordt vervolgd.
ik heb reeds een e-mail naar Nuon verzonden en mijn verbazing uitgesproken + gevraagd om bewijs.
Een aangetekende brief doet er zeker twee weken over (waar ik woon) en komt soms nooit aan.
Dus ik heb verzocht om met mij kontakt op te nemen via mijn e-mail.
Ik heb reeds aan mijn vader doorgegeven dat hij de brieven terug moet sturen naar Nuon met het antwoord dat ik hier niet woon.
Jammer dat niemand een soortgelijk geval heeft meegemaakt.
Ik zal zeker het vervolg melden...
wordt vervolgd.