LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nuon groenstroom WEL duurder dan grijze stroom

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
sandra77

Nuon groenstroom WEL duurder dan grijze stroom

Ongelezen bericht door sandra77 »

Toen Nuon ons drie kwartalen geleden aanbood over te gaan op groene stroom voor dezelfde prijs, zijn we hier op ingegaan. 't Koste niks en toch beter voor het milieu. Waarom zou je daaraan niet meedoen, toch?

Nu hebben we de jaarrekening gehad. Nuon geeft aan dat de energieprijs hetzelfde is als je de REB (belasting) erbij optelt. Na enige mailwisseling (want via de telefoon kost 20ct p.m. ofzo) geven ze aan dat het 'praktisch' geen verschil maakt. Dat vind ik wel een nuance.

De totaalprijs voor Groenstroom is EUR 0,109659.
De totaalprijs voor grijze stroom is EUR 0,105389.

Op mijn jaarrekening scheelt dat nog geen 14 Euro, maar daar gaat het inmiddels niet meer om. Het is het principe, geen verschil: is geen verschil! Dus ook niet 14 Euro.

Mijn vraag wat ze er aan gaan doen, ligt nu een paar dagen bij Nuon. Ik ben benieuwd.

krom voltje

Re: Nuon groenstroom WEL duurder dan grijze stroom

Ongelezen bericht door krom voltje »

Als je nog aan de originele reclameuitingen kan komen kan je een klacht indienen bij de reclame-code commissie :twisted:

Overigens moet je wel in het achterhoofd houden wat voor termijn ze aan deze aanbieding hebben gehangen. Ze kunnen in principe een dag nadat je een contract hebt afgesloten de prijzen wijzigen natuurlijk :shock:

MJ`tje

Re: Nuon groenstroom WEL duurder dan grijze stroom

Ongelezen bericht door MJ`tje »

Bovenstaande situatie is makkelijk te controleren.

De grijze- en de groene stroom zijn voor verschillende periodes afgerekend. Hierdoor lijkt het alsof de groene stroom, die u later heeft aangenomen, duurder is, maar dat is dus niet zo.

Als je de tarieven op internet er op nazoekt, kan je zien dat de algehele tarieven voor electra elk kwartaal lichtelijk stijgen. Hierdoor blijft de afgesproken prijsgarantie tussen Groen en Grijs wel gehandhaafd, maar omdat u bent afgerekend over 2 verschillende producten over 2 verschillende tarieven, krijg je ook een andere gemiddele prijs over de afrekenperiodes. U moet de groene- en de grijze stroom als 2 verschillende producten zien.

:idea:

Gesloten