LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nuon haalt geld van rekening 2 weken na de eindafrekening

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Pauzeknop

Nuon haalt geld van rekening 2 weken na de eindafrekening

Ongelezen bericht door Pauzeknop »

Ben sinds 10 juli 2012 overgestapt naar een andere leverancier voor stroom en gas.
Na 2 dreigbrieven van Nuon dat ze een boete in rekening zullen brengen krijg ik dan rond de 20e eindelijk mijn eindafrekening. Bij Nuon betaalde ik 289,17 (!!!!) per maand voor gas + stroom en zou een bedrag terugkrijgen van 575 euro netto. Dit bedrag heb ik echter nog steeds niet ontvangen, maar Nuon is wel zo vriendelijk om op 2 augustus nog eens 289,17 euro van mijn rekening af te halen!
Volgens eigen berekeningen op basis van meterstanden heb ik in juli slechts 16 euro aan gas en stroom verbruikt, waardoor ik alleen over de maand juli al 273 euro zou moeten terugkrijgen. Nuon gebeld voor 10 cent per minuut waar je tot grote ergernis in de wacht wordt gezet. Waarna je verteld wordt dat je elke maand achteraf betaald en deze rekening al verwerkt was in de eindafrekening.

Wat een rare praktijken weer bij Nuon, is het normaal dat energie leveranciers bedragen van je rekening halen NA de eindafrekening. Of word ik hier weer eens behoorlijk ge*****d?

Frantic2

Re: Nuon haalt geld van rekening 2 weken na de eindafrekening

Ongelezen bericht door Frantic2 »

bank bellen, storneren. En bedenken dat grote organisaties niet alles direct kunnen regelen, die opdracht tot ai moet al ruim van te voren naar uw bank zijn gezonden.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Wat een rare praktijken weer bij Nuon, is het normaal dat energie leveranciers bedragen van je rekening halen NA de eindafrekening. Of word ik hier weer eens behoorlijk ge*****d?
Weet je zeker dat je niet een maand achterstand hebt op een of andere manier?

Pauzeknop

Ongelezen bericht door Pauzeknop »

witte angora schreef:
Nuon gebeld op hun niet 0900 nummer, volgens de dame aan de telefoon was de factuurdatum 16 juli, en was de eindafrekening van 18 juli. Dit bedrag was al verrekend in de eindafrekening, maar omdat ik rond de eerste van de maand betaal lijkt het er op dat ik achteraf nog eens moet bijbetalen. Ok, dus mijn klacht was ongegrond maar mijn ervaring leert dat je dit soort bedrijven altijd dubbel moet controleren.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Pauzeknop schreef:
witte angora schreef:
Nuon gebeld op hun niet 0900 nummer, volgens de dame aan de telefoon was de factuurdatum 16 juli, en was de eindafrekening van 18 juli. Dit bedrag was al verrekend in de eindafrekening, maar omdat ik rond de eerste van de maand betaal lijkt het er op dat ik achteraf nog eens moet bijbetalen. Ok, dus mijn klacht was ongegrond maar mijn ervaring leert dat je dit soort bedrijven altijd dubbel moet controleren.
Ik had al een vermoeden, ik heb (bij Dong) voor de derde keer een jaarcontract, maar hier gebeurt ieder jaar exact hetzelfde. Krijg ik de eindafrekening, maar eerst nog een maand betalen.

Shine

Ongelezen bericht door Shine »

Ja dat kan zeker en ook bij andere leveranciers gebeuren. Dit heeft te maken met de datum waarop een termijn wordt gefactureerd en op welke dag van de maand die gefactureerde termijn automatisch geincasseerd mag worden. Een incassodag die uzelf -ooit- hebt aangegeven.
Voorbeeld: factuurdatum: 08-5-2012. Uw automatisch incasso dag hebt u aangegeven op 5e van de maand. Dit betekent dat op 5-6, de factuur van 08-5-2012 geincasseerd zal worden. Als tussentijds, maar na de factuurdatum een eindfactuur is opgemaakt zal dus op 5-6 de nog in rekening gebrachte termijn afgeboekt worden.

Zoals Nuon u al aangeeft, wordt die termijn meegenomen in de opmaak van de eindafrekening. U hebt een groot bedrag teruggekregen.

Het advies dat anderen geven van storneren is het slechtste advies wat je maar kunt denken. Sowieso wordt dit advies veel te snel en te pas en onpas gegeven. Slecht, slecht!
Als je dit in deze situaties doet, dan weet je zeker dat je ellende op je hals haalt. Ellende in de vorm van herinneringen (met kosten) aanmaningen en dies meer.

Gesloten