LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] nuon hooge jaarafrekening
nuon hooge jaarafrekening
wie heeft dit ook wel eens gehad en kan ons helpen
wij kregen een jaarafrekening van de greenchoice van 1800 euro bij betalen
onze netwerkbeheerder is nuon dus even opgebeld of dat wel klopte
al onze meter standen kloppen maar zo veel kan een normaal gezin toch niet verbruiken?
wij hebben in 9maanden 14902 kwh verbruikt en de jaren daar voor is het nog nooit zo hoog geweest
we hebben niets nieuws gekocht
dus vroeg ik aan de nuon of ze de meter mischien konden na kijken
ja dat kon maar kosten ons 400 euro
maar het is toch u meter daar mogen wij toch niets aan doen ?
dus nu moeten wij bewijzen dat we die energie niet gebruikt hebben
maar hun hoeven ons niet te bewijzen dat hun meter mischien niet klopt
wie kan ons helpen?
wij kregen een jaarafrekening van de greenchoice van 1800 euro bij betalen
onze netwerkbeheerder is nuon dus even opgebeld of dat wel klopte
al onze meter standen kloppen maar zo veel kan een normaal gezin toch niet verbruiken?
wij hebben in 9maanden 14902 kwh verbruikt en de jaren daar voor is het nog nooit zo hoog geweest
we hebben niets nieuws gekocht
dus vroeg ik aan de nuon of ze de meter mischien konden na kijken
ja dat kon maar kosten ons 400 euro
maar het is toch u meter daar mogen wij toch niets aan doen ?
dus nu moeten wij bewijzen dat we die energie niet gebruikt hebben
maar hun hoeven ons niet te bewijzen dat hun meter mischien niet klopt
wie kan ons helpen?
-
Re: nuon hooge jaarafrekening
Je krijgt dus van Greenchoice een hoge jaarafrekening en niet van Nuon lijkt me.
Maar het is wel zo dat je de meter kunt laten ijken. Mocht de fout inderdaad in de meter zitten, dan hoef je de ijking niet te betalen of je krijgt het geld terug (weet niet precies welke van de twee, maar uiteindelijk betaal je de ijking dus niet).
Maar er is in de 9 maanden ook niets veranderd in de apparatuur thuis neem ik aan?
Maar het is wel zo dat je de meter kunt laten ijken. Mocht de fout inderdaad in de meter zitten, dan hoef je de ijking niet te betalen of je krijgt het geld terug (weet niet precies welke van de twee, maar uiteindelijk betaal je de ijking dus niet).
Maar er is in de 9 maanden ook niets veranderd in de apparatuur thuis neem ik aan?
nee er is niets veranderd in onze aperatuur alles is nog het zelfde
we hebben zelfs al een voor een de stoppen er uit gehaald om te kijken wat de grootste verbruikende groep is en wat daar dan aan staat
maar ook daar is niets vreems aan te zien ook stekers van b.v koelkast er uit getrokken ook dan gaat de meter niet opeens langzamer lopen dat hebben we bij meerdere aparaaten uitgeprobeerd maar daar kwam dus niets uit
gr donder
we hebben zelfs al een voor een de stoppen er uit gehaald om te kijken wat de grootste verbruikende groep is en wat daar dan aan staat
maar ook daar is niets vreems aan te zien ook stekers van b.v koelkast er uit getrokken ook dan gaat de meter niet opeens langzamer lopen dat hebben we bij meerdere aparaaten uitgeprobeerd maar daar kwam dus niets uit
gr donder
-
Hmmm.... dat is wel vreemd.
En als je alle stoppen er eens uithaalt? Dan zou de schijf moeten stoppen.
En als je alle stoppen er eens uithaalt? Dan zou de schijf moeten stoppen.
ja ook dat hebben we gedaan en dan stopt de meter
maar we nemen nu elke dag de meter stand op en zondag verbruikte we 21 kwh en vandaag maandag was het 10 kwh nou waren we zondag de heledag thuis en vandaag niet dus op naar morgen
we hebben zelf het idee dat hij te snel draaid
maar ja wie zijn wij
en we willen niet boven op dit hoge bedrag nog een keer 400 euro
betalen omdat ons idee fout zou zijn snap je
gr donder
maar we nemen nu elke dag de meter stand op en zondag verbruikte we 21 kwh en vandaag maandag was het 10 kwh nou waren we zondag de heledag thuis en vandaag niet dus op naar morgen
we hebben zelf het idee dat hij te snel draaid
maar ja wie zijn wij
en we willen niet boven op dit hoge bedrag nog een keer 400 euro
betalen omdat ons idee fout zou zijn snap je
gr donder
Standaard antwoord om de klant af te schrikken, en de telefoniste is van je af. Ze zullen altijd zeggen dat de meter goed is en je verbruik klopt, terwijl ze zelf thuis 4 keer zo weinig gebruiken.dus vroeg ik aan de nuon of ze de meter mischien konden na kijken ja dat kon maar kosten ons 400 euro
Het verbruik wat je opgeeft is genoeg voor 4 gezinnen.
Als de meter echt niet goed is, en dat gebeurt vaker dan Nuon wil toegeven, betaal je die kosten uiteindelijk helemaal niet en wordt die hoge factuur gecorrigeerd.
Stel dat in het ergste geval je meter wel goed is en de fout in je huis of in je apparatuur zit, dan weet je dit in ieder geval. Als je nu niets doet en de fout zit niet in de meter maar "bij jou" ben je straks veel meer kwijt dan die 400 euro. Dat hoge verbruik blijft dan gewoon doorlopen,
Wij gebruiken in de winter tussen de 90 en 100 per week, een dag waarop je een paar wassen draait en droogt en de vaatwasser gebruikt kan dus best 21 zijn en een dag waarop je niet thuis bent 10. Je twee gemeten dagen klinken aardig gelijk aan wat wij verbruiken.
Dat is dus weer vreemd want bijna 15.000 in 9 maanden is gemiddeld 55 per dag, verbruik in de winter is altijd iets hoger als zomers, dus dus zou je naar schatting zondag en maandag samen 120 verbruikt moeten hebben om op zo'n jaarverbruik te komen. je hebt er "maar" 31 verbruikt.
De standen zijn de laatste jaren echt opgenomen, en niet al jaren veel te laag ingeschat??
En Nuon kan wel zeggen dat de standen kloppen, maar zijn de standen op de factuur dezelfde als jij doorgegeven hebt? En klopt de beginstand (de eindstand van het vorige jaar) wel?
Hallo Donder, Kijk ook eens bij het forum "al jaren te veel bijbetalen bij essent." Dit is mijn "geval" klinkt als dat van jou. En ondanks alle goedbedoelde opmerkingen in het forum, je komt niks verder. Ik heb zelfs via essent een test gedaan, je kunt dan zien aan de hand van al je apparatuur wat je ongeveer verbruikt aan elektra. Het hoge tarief (overdag)kwam bij ons aardig overeen, het lage tarief (avond/weekend waarin wij ook zo belachelijk veel betalen) zitten wij gewoon ruim 2500 boven. En leg mij dan maar eens uit hoe dat kan. Essent kan het niet. En ik snap er ook niks van. Ook ik heb alles opgeschreven en idd op zondag ruim 21 kw, en doordeweekse dagen veel minder. Ook ik denk dat de meter 1,5 x draait. En alles uit, dan kun je nog niet zien of je meter goed telt. Mij heeft iemand geadviseerd om alleen een lamp van 1000 watt 1 uur te laten branden en dan kijken of de meter dit goed aangeeft. Doe dit ook op de tijden waarvan je denkt dat de meter niet goed werkt, en misschien kom je er dan achter. Veel succes. en als je eruit bent, laat me het dan weten, misschien ben ik er dan ook uit. Succes
Toch moet het niet al te moeilijk zijn; als we uitgaan van de echte verbruikscijfers (dus geen schattingen!) dan heb je de volgende mogelijkheden:
1) 1 of meerdere stroomzuipers in huis;
2) er wordt afgetapt;
3) de meter is kaduuk;
4) een combinatie van de eerste 3 mogelijkheden.
1 & 2 zijn makkelijk zelf uit te testen (is hier al meerdere malen beschreven)
3 kun je op basis van ongelijk laten testen door de netbeheerder.
1) 1 of meerdere stroomzuipers in huis;
2) er wordt afgetapt;
3) de meter is kaduuk;
4) een combinatie van de eerste 3 mogelijkheden.
1 & 2 zijn makkelijk zelf uit te testen (is hier al meerdere malen beschreven)
3 kun je op basis van ongelijk laten testen door de netbeheerder.
Even corrigeren:wij kregen een jaarafrekening van de greenchoice van 1800 euro bij betalen
onze netwerkbeheerder is nuon dus even opgebeld
Greenchoice stuurt je de jaarafrekening. Deze is je levernacier!
Je hebt netbeheerder CONTInuon gebeld. Dus niet de leverancier Nuon! Met Nuon heb je niets van doen.
Je beklag moet je deponeren bij Greenchoice. Immers aan hun geef jij jouw meterstand(en) door tbv de jaarafrekening.
Heb jezelf de meterstanden doorgegeven of zijn ze geschat? En zoals al eerder aangereikt: bekijk de begin- en eindstanden eens op de factuur. Kloppen die met het door jou doorgegevene?
bedankt voor jullie goede raad
wij hebben de meterstanden allemaal bekeken en die kloppen
en ja wij zijn bij creenchoice en onze netwerkbeheerder is nuon
dus de meter is van de nuon en de standen worden door hun opgenomen we zijn dus al jaren niet geschat
maar de raad van de gloeilamp ga ik zeker doen
en zo dra wij meer weten horen jullie zeker van ons we houden jullie op de hoogte en goede raad is altijd welkom bedankt alvast
gr donder
wij hebben de meterstanden allemaal bekeken en die kloppen
en ja wij zijn bij creenchoice en onze netwerkbeheerder is nuon
dus de meter is van de nuon en de standen worden door hun opgenomen we zijn dus al jaren niet geschat
maar de raad van de gloeilamp ga ik zeker doen
en zo dra wij meer weten horen jullie zeker van ons we houden jullie op de hoogte en goede raad is altijd welkom bedankt alvast
gr donder
Nee, want de mensen die de opmerkingen plaatsen kunnen niet in jouw meterkast of installatie kijken.En ondanks alle goedbedoelde opmerkingen in het forum, je komt niks verder.
Er worden suggesties aangedragen wat je zou kunnen onderzoeken.
Als er een defecte verbruiker in huis is die een verbruik veroorzaakt wat 4 keer zo hoog is als het normale totaal van alle andere verbruikers moet deze snel op te sporen zijn, de meter moet met zo'n verbruik als een gek draaien. Kwestie van groepen of apparaten uitschakelen en zien hoe de meter reageert.
Laat als daar niets uitkomt die meter maar ijken, dan heb je uitsluitsel of het aan de meter ligt of in huis zit, als je hier te lang mee wacht is je meerverbuik nog hoger dan de kosten van het ijken.
vandaag alle stekers er uit getrokken en de meter stond inderdaad stil
dus geen aftapper?
een uur lang maar een lampje aan gehad en de meter liep bijna niet?
toen een voor een de stekers er weer in en daar is niets raars aan te zien je zou denken dat als de stekker van een stroom vreter er in gaat je de meter toch behoorlijk sneller moet zien draaien
we hebben nu een energiekostenmeter gekocht
die gaan we een dag aan een apperaat koppelen dan weten we wat dat op jaar basis is
en dat gaan we dus met alle apperaaten doen
als ook daar niets geks uit komt gaan we inderdaad de meter maar laten ijken
we houden jullie op de hoogte gr donder
dus geen aftapper?
een uur lang maar een lampje aan gehad en de meter liep bijna niet?
toen een voor een de stekers er weer in en daar is niets raars aan te zien je zou denken dat als de stekker van een stroom vreter er in gaat je de meter toch behoorlijk sneller moet zien draaien
we hebben nu een energiekostenmeter gekocht
die gaan we een dag aan een apperaat koppelen dan weten we wat dat op jaar basis is
en dat gaan we dus met alle apperaaten doen
als ook daar niets geks uit komt gaan we inderdaad de meter maar laten ijken
we houden jullie op de hoogte gr donder