LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nuon houden of overstappen?

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Kika29

Nuon houden of overstappen?

Ongelezen bericht door Kika29 »

Hallo allemaal.

Wie kan mij raad geven? Ik woon in een bovenwoning wat vrij oud is (bj 1958).Ik snap dat er door slechte isolatie meer energie/gasverbruik is. Maar om als alleenstaande die fulltime werkt en normaal om gaat met licht,water en gasverbruik (netjes meter naar 15 graden als ik de deur uitga etcetera) 137 euro per maand te betalen lijkt mij een behoorlijke uitgave.

Ik weet niet wat een normaal maandbedrag is voor een alleenstaande die amper thuis is. (weekenden meestal in geboorteplaats en dus alleen 5 dagen per week savonds thuis waarbij ik 3 keer een wasmachientje draai normaal stook niet de hele dagen achter mijn gasfornuis sta ectera.

Kan het een probleem zijn met mijn ketel???(lijkt me vreemd daar ik vorig jaar een compleet nieuwe gekregen heb)Of betaal ik gewoon teveel omdat Nuon duur is? En wat kan ik het beste doen?Ik verbruik echt niet zoveel gas. Het zit hem uitsluitend in gasverbruik electriciteit is maar een klein bedrag van de 137 euro die ik maandelijks kwijt ben...

marnix

Re: Nuon houden of overstappen?

Ongelezen bericht door marnix »

Hoe lang woon je er al? Al een keer een jaarafrekening gehad? Of kan het zijn dat je wordt ingeschat op het verbruik van de vorige bewoners ofzo?

tjoektjoek

Ongelezen bericht door tjoektjoek »

Ha, dat wilde ik ook net vragen.

Daarbij nog het prijsverschil tussen bijvoorbeeld Oxxio en Nuon:
Oxxio 0,3662 Euro per M3 gas (van oxxio site)
Nuon 0,3754 Euro per M3 gas (van nuon site, geen actieprijs)

Verschil is 0,0092 Euro per M3 gas.

Dus je bespaart je 9,2 Euro per 1000m3. Dus verbruik je 2000 M3 per jaar, dan zou je dat 1,5 Euro per maand schelen.

reintje vitesse

Ongelezen bericht door reintje vitesse »

Van Nuon krijg je de jaarafrekening netjes op tijd en van Oxxio krijg je de jaarafrekening niet of 2 jaar later :x

Kika29

Ongelezen bericht door Kika29 »

Bedankt voor jullie reacties. Ik woon hier nu 2 jaar en heb 2 jaar- afrekeningen gehad.In het begin werd ik geschat op de oude bewoners dit was maar een paar maanden. Na de eerste jaar afrekening werd ik gezet op 106 euro.Een jaar later werd dat ineens 31 euro meer.

Het lijkt me gewoon een behoorlijk maandbedrag. Als ik om me heen kijk wat andere alleenstaande mensen betalen zit ik toch zo'n 40 a 50 euro hoger.Ik doe niks gekkers dan een ander ben weinig thuis en heb de verwarming van maart tot oktober niet aanstaan.Ik zou de papieren erbij moeten halen om te kijken hoeveel er M3 er verbruikt is.

Gesloten