Wat ik merkwaardig vind is dat de vorige bewoners hier met hun drieën woonden en maar 25 euro per maand aan de energie rekening kwijt waren.
Dat lijkt me onmogelijk, alleen de vastrechten zijn volgens mij al duurder dan 25 euro per maand, en dan heb je nog geen enkele energie verbruikt.
En waarom zou een gasverbruik voor 1 persoon minder moeten zijn dan voor een gezin?
Een klein verschil omdat er minder mensen douchen is logisch, maar een kamertemperatuur van 20graden blijft hetzelfde voor 1 persoon of voor 20 personen.
Verder kan het m.i. schelen of een verbruik van slechts een paar maanden gemeten wordt in de zomer of in de herfst/winter.
M.a.w. als er over twee maanden gemeten is in november en december dan zal je een hogere stand hebben dan wanneer er gemeten is in juni en juli.
Toen wij vorig jaar verhuisden is er twee maanden na de verhuizing een jaarafrekening voor de nieuwe woning gekomen, deze twee maanden waren door Nuon maar geschat, bijbetalen viel nog wel mee, maar het voorschot zou meer dan twee keer zo hoog worden, na telefonisch overleg is dit teruggebracht tot het nivo van de oude woning.
117 euro is niet onredelijk, maar pas na een heel jaar met daarin de verschillende seizoenen weet je of dit echt klopte.