Ik heb vandaag mijn jaarafrekening ontvangen van nuon en moet 667 euro aan OVERVERBRUIK betalen .
Mijn elektriciteit verbruik is met 13% gestegen wat nog kan, maar mijn gas verbruik is van 252 m3 naar 1051 m3 gestegen in een jaar. Toen ik hier over belde zij de medewerker dat het zeer normaal was voor éénpersoons huishouden. En dat de 252 op 2 maanden gebaseerd terwijl dat voor 6 maanden was omdat ik er een halfjaar woonde. Ipv 57 euro per maand moet ik nu 117 betalen.
Wat ik merkwaardig vind is dat de vorige bewoners hier met hun drieën woonden en maar 25 euro per maand aan de energie rekening kwijt waren.
Heeft iemand nog tips wat ik hier aan kan doen.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Nuon Jaarafrekening
Re: Nuon Jaarafrekening
Even bij het begin beginnen.
In januari is dus steeds uw jaarafrekening. Verbruik gas: 1053m3, eenpersoonshuishouden. Dit is héél redelijk en zelfs ronduit netjes en plausible!
Even snel lezende en tellende: Bent u er in de zomermaanden van 2005 gaan wonen en hebt u in januari 2006 de eerste jaarafrekening gehad. Welbeschouwd zijn er dan enkele maanden waarin u daadwerkelijk gestookt zult hebben. Immers de winter strijkt zich over een langere periode uit die het jaar 2006 behelst.
Nu ontvangt u voor het eerst een jaarafrekening die voor u een volledig verbruiksjaar bestrijkt. Het totaal verbruik zal er derhalve dan ook anders uitzien.
1). Wanneer bent u in de betreffende woning komen wonen?
2). En welk termijnbedrag hebt u toen als voorstel gekregen toen u de bevestiging van het leveringscontract op dit adres ontving?
3). Wanneer hebt u zich bij de leverancier aangemeld voor dit adres? (ruim voor de datum van overdracht of erna?)
4). Had u meterstanden toen u uw verhuizing doorgaf?
Dit zijn belangrijke vragen om een antwoord te kunnen geven op uw vraag.
In januari is dus steeds uw jaarafrekening. Verbruik gas: 1053m3, eenpersoonshuishouden. Dit is héél redelijk en zelfs ronduit netjes en plausible!
Even snel lezende en tellende: Bent u er in de zomermaanden van 2005 gaan wonen en hebt u in januari 2006 de eerste jaarafrekening gehad. Welbeschouwd zijn er dan enkele maanden waarin u daadwerkelijk gestookt zult hebben. Immers de winter strijkt zich over een langere periode uit die het jaar 2006 behelst.
Nu ontvangt u voor het eerst een jaarafrekening die voor u een volledig verbruiksjaar bestrijkt. Het totaal verbruik zal er derhalve dan ook anders uitzien.
1). Wanneer bent u in de betreffende woning komen wonen?
2). En welk termijnbedrag hebt u toen als voorstel gekregen toen u de bevestiging van het leveringscontract op dit adres ontving?
3). Wanneer hebt u zich bij de leverancier aangemeld voor dit adres? (ruim voor de datum van overdracht of erna?)
4). Had u meterstanden toen u uw verhuizing doorgaf?
Dit zijn belangrijke vragen om een antwoord te kunnen geven op uw vraag.
Kloppen de meterstanden wel?
Zowel de begin als eindstanden controleren, gaat vaak fout.
Tevens de Datum van opname, vaak gaan ze daar ook mis mee.
Als alles klopt heeft U het gebruikt dus betalen, anders protesteren, en dat zou wel eens maanden kunnen duren.
Nooit 0900 nummer bellen, kost veel en lost zelden iets op.
Mail als er iets fout zit, en het antwoord opnieuw gebruiken als niets word gedaan, want dan zien ze ook de eerdere vragen en antwoorden, en des te langer de mail, en meerdere reacties, dan sturen ze het door naar een chef met meer mogelijkheden.
Dus niet telkens opnieuw mail sturen, maar beantwoorden dat het niet of half is opgelost, anders komt er steeds een andere registratie code, en dan gaat het pas echt fout.
Tevens heeft U bij E mail bewijs als zij fouten maken, en staat U bij een rechtszaak sterker, als het ooit zover zou komen, is helaas al eerder gebeurd!
Groetjes van een tevreden winnaar van rechtszaak!
Anastasia
Zowel de begin als eindstanden controleren, gaat vaak fout.
Tevens de Datum van opname, vaak gaan ze daar ook mis mee.
Als alles klopt heeft U het gebruikt dus betalen, anders protesteren, en dat zou wel eens maanden kunnen duren.
Nooit 0900 nummer bellen, kost veel en lost zelden iets op.
Mail als er iets fout zit, en het antwoord opnieuw gebruiken als niets word gedaan, want dan zien ze ook de eerdere vragen en antwoorden, en des te langer de mail, en meerdere reacties, dan sturen ze het door naar een chef met meer mogelijkheden.
Dus niet telkens opnieuw mail sturen, maar beantwoorden dat het niet of half is opgelost, anders komt er steeds een andere registratie code, en dan gaat het pas echt fout.
Tevens heeft U bij E mail bewijs als zij fouten maken, en staat U bij een rechtszaak sterker, als het ooit zover zou komen, is helaas al eerder gebeurd!
Groetjes van een tevreden winnaar van rechtszaak!
Anastasia
1051 m3 is een heel normaal verbruik voor een zachte winter.
Gerbuik je ook een wasdroger?
Dat lijkt me onmogelijk, alleen de vastrechten zijn volgens mij al duurder dan 25 euro per maand, en dan heb je nog geen enkele energie verbruikt.Wat ik merkwaardig vind is dat de vorige bewoners hier met hun drieën woonden en maar 25 euro per maand aan de energie rekening kwijt waren.
En waarom zou een gasverbruik voor 1 persoon minder moeten zijn dan voor een gezin?
Een klein verschil omdat er minder mensen douchen is logisch, maar een kamertemperatuur van 20graden blijft hetzelfde voor 1 persoon of voor 20 personen.
Verder kan het m.i. schelen of een verbruik van slechts een paar maanden gemeten wordt in de zomer of in de herfst/winter.
M.a.w. als er over twee maanden gemeten is in november en december dan zal je een hogere stand hebben dan wanneer er gemeten is in juni en juli.
Toen wij vorig jaar verhuisden is er twee maanden na de verhuizing een jaarafrekening voor de nieuwe woning gekomen, deze twee maanden waren door Nuon maar geschat, bijbetalen viel nog wel mee, maar het voorschot zou meer dan twee keer zo hoog worden, na telefonisch overleg is dit teruggebracht tot het nivo van de oude woning.
117 euro is niet onredelijk, maar pas na een heel jaar met daarin de verschillende seizoenen weet je of dit echt klopte.
Euhm, een wasdroger verbruikt elektriciteit en daar is, zoals de persoon zegt, niets mis mee! Topicstarter heeft het over GAS!1051 m3 is een heel normaal verbruik voor een zachte winter.
Ik denk niet dat ze een gaswasdroger (ik weet dat ze bestaan) zal hebben.
gasverbuik is normaal, electriciteit misschien iets hoger dan gemiddeld.
Woon je voor het eerst op jezelf Kendra?
Woon je voor het eerst op jezelf Kendra?