LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nuon komt met 4 jaar oude rekening

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Jan Hartm

Nuon komt met 4 jaar oude rekening

Ongelezen bericht door Jan Hartm »

Tot mijn stomme verbazing kreeg ik een van incassobureau Ultimoo een incassobrief voor een rekening van 22 mei 2005.
Ik heb destijds een jaar lang gebeld, gecorrespondeerd en ik weet niet wat om Nuon uit te leggen dat de rekening niet klopt. Het was in de periode dat de markt voor energielevering net was vrijgegeven en het is genoegzaam bekend wat een administratieve rotzooi het toen was. Bij verhuizing hebben we de meterstanden doorgegeven aan Essent, die dat had moeten doorgeven aan Nuon. Essent beweerde dat te hebben gedaan, Nuon beweerde ze nooit te hebben ontvangen. Daarna hebben we de meterstanden nogmaals doorgegeven en is ons telefonisch beloofd dat de zaak was afgedaan. 4 jaar niets meer van gehoord en nu komt de firma Ultimoo opeens met een betalingsbevel. Kan het idioter?

Bob Schurkjens

Re: Nuon komt met 4 jaar oude rekening

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Zie ook:

"Tot wanneer mag een energiebedrijf een naheffing sturen?"

http://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_advies ... ing_sturen

Hopelijk heb je daar wat aan. Je kan de zaak ook voorleggen/betwisten bij de Geschillencommissie Energie en Water, www.sgc.nl

Vattenfall Webcare
verified

Re: Nuon komt met 4 jaar oude rekening

Ongelezen bericht door Vattenfall Webcare »

Geachte Jan Hartm,

Uit uw bericht op dit forum maak ik op dat er onduidelijkheid is ontstaan over een factuur uit 2005.

Als u er geen bezwaar tegen heeft, zou ik graag op korte termijn telefonisch contact met u op willen nemen om u een toelichting te geven. Zou u mij hiertoe uw contractrekeningnummer kunnen geven, zodat ik op basis daarvan uw telefoonnummer kan achterhalen? Alvast bedankt voor de moeite.

Uw contractrekening begint met (000)300 en staat bijvoorbeeld op acceptgiro’s of uw jaarafrekening. Om u gerust te stellen: met uw contractrekening hebben anderen geen toegang tot uw klantgegevens. U kunt beter niet uw klantnummer op dit internetforum plaatsen.

Met vriendelijke groet,

De Nuon medewerker

Gesloten