LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] NUON-netbeheer

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
studex

NUON-netbeheer

Ongelezen bericht door studex »

Ik heb altijd rekeningen van gas via acceptgiro betaalt EUR 54,28 en stroom betaal ik bij een ander leverancier.
Nu moet ik 19 euro meer gaan betalen,wat bleek nou : ze hebben het voorschot voor netbeheer van de electiciteit in rekening gebracht bij gas!!!!
Dit klopt natuurlijk niet!!
Heeft iemand ervaring hiermee??

M. vr. Gr.

Studex.
Laatst gewijzigd door studex op 07 aug 2004 16:31, 1 keer totaal gewijzigd.

Gast

Re: NUON-netbeheer

Ongelezen bericht door Gast »

Brengt je nieuwe E-leverancier je ook netbeheer kosten in rekening?

studex

Ongelezen bericht door studex »

Daar heb ik gisteren bericht over gekregen per e-mail,19 EUR.
Nu moet ik 19 euro meer gaan betalen,wat bleek nou : ze hebben het voorschot voor netbeheer van de electiciteit in rekening gebracht bij gas!!!!
Dit kan natuurlijk niet!!

M. vr. Gr.

Studex

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Dit kan zeker wel. NUON is nog steeds eigenaar van het electriciteit net in jouw gemeente, dus vragen ze voor netbeheer geld!. Dus electriciteits kosten (geld ook voor gas) bestaan uit:
1. Electriciteit
2. Netbeheer

altijd weer die Nuon!

Ongelezen bericht door altijd weer die Nuon! »

Wat verwarring kan opleveren is het volgende:
normaal incasseert je e-leverancier ook het geld voor het netbeheer wat ze weer afdraagt aan de daadwerkelijke netbeheerder in dit geval Nuon. Dit hoeft echter niet zo te zijn en op dat moment zal Nuon zelf het geld voor het Netbeheer moeten incasseren. Logischerwijs doen ze dit in 1 keer samen met de andere diensten die je nog van Nuon afneemt in dit geval samen met je gasrekening.
Je moet dus checken of je zowel aan je nieuwe e-leverancier als aan de Nuon netbeheerskosten afdraagt en als dit het geval is zal je je contract met je nieuwe e-leverancier na moeten lezen wat daarover afgesproken is.

Gesloten