Ik ben een hele tijd ziek geweest en nu nog aan het revalideren. Ik heb altijd netjes mijn nota's betaald(soms een dagje te laat) Nu krijg ik een nota van de NUON voor een maand energie ad EUR 162,24 en schrik niet kosten ad EUR 235,-. Ik heb gevraagd om coulance en uitleg over de boete, maar geen clementie: betalen of afsluiten!!!!!!!!!!
Mensen ga NOOIT naar NUON, ook niet met mooie aanbiedingen.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] NUON ONMENSELIJK
Re: NUON ONMENSELIJK
Heb je gewoon niet meer verbruikt het afgelopen jaar en moet je nog 235,- extra bijbetalen? Het verhaal is mij ook een beetje vaag en zeker niet compleet! Verklaar je nader waar die 235,- euro vandaan komt!
Dat is natuurlijk niet zomaar.
U heeft ook een probleem met Eneco.
Revalidatie is geen excuus om rekeningen niet te betalen.
U heeft ook een probleem met Eneco.
Revalidatie is geen excuus om rekeningen niet te betalen.
Omdat u spataderen heeft en daardoor revalideert moet Nuon coulance tonen richting u? Sorry hoor maar dat is natuurlijk ge***. Toen ik 16 weken vanwege cardiomiopathie en longembolie in het ziekenhuis lag heb ik geen boete gehad. En gewoon netjes mijn rekeningen betaald.
Maar wie weet heeft u succes met dit onbehoorlijk aandacht vragen
Maar wie weet heeft u succes met dit onbehoorlijk aandacht vragen
Dus omdat Nuon geen rekening met uw ziek geweest zijn wil houden is nuon onmenselijk?evelineintveen schreef:Ik ben een hele tijd ziek geweest en nu nog aan het revalideren. Ik heb altijd netjes mijn nota's betaald(soms een dagje te laat) Nu krijg ik een nota van de NUON voor een maand energie ad EUR 162,24 en schrik niet kosten ad EUR 235,-. Ik heb gevraagd om coulance en uitleg over de boete, maar geen clementie: betalen of afsluiten!!!!!!!!!!
Mensen ga NOOIT naar NUON, ook niet met mooie aanbiedingen.
Beetje vreemde gedachtengang. U schuift uw eigen verantwoordelijkheid af op anderen. In dit geval Nuon en zoals ik verder lees ook op Eneco.
Als u weet dat u in een situatie terecht gaat komen dat betalingen middels acceptgiro realiseren moeilijker zal gaan, dan had u de voorzorgsmaatregel kunnen nemen door de betaling om te (laten) zetten naar automatische incasso. Immers, voor de operatie zelf hebt u ook de nodige voorzorgsmaatregelen moeten nemen!
Verder bestaat er nog zoiets als internetbankieren.
Als ik kijk naar het verhoogde bedrag hebt u herinneringskosten ad 5,-, aanmaningskosten ad 15,- en incassokosten ad 50,-.
Herinneringskosten worden pas in rekening gebracht vanaf de 3e herinnering binnen 12 maanden. Dit betekent dat u al vaker te laat bent geweest met de betaling. (maar dat geeft uzelf ook al aan "wel eens een dagje te laat")
U hebt de opgestuurde herinnering, aanmaning en incasso genegeerd. Mogelijk dat u pas bij de incassobrief aan de bel bent gaan trekken.
Maar dan zijn we inmiddels al 25 dagen verder nà de originele betaaltermijn van 14 dagen!
U kunt alleen uzelf het nodige kwalijk nemen maar zeker niet Eneco en/of Nuon.
Zie: http://www.nuon.nl/klantenservice/uw-ge ... om=incasso