LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] NUON Oplichters

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
chriber

NUON Oplichters

Ongelezen bericht door chriber »

Hallo,

Wat ik de afgelopen weken met NUON heb meegemaakt heb ik nog nooit met een zgn. gerespecteerd bedrijf meegemaakt. Er werd ´s avonds aangebeld door een verkoper van NUON, ik zei vrijwel direct dat ik niet geìnteresseerd was maar ze was aardig en vroeg of ze het me iig mocht uitleggen, nou vooruit dan maar.
Ze beweerde dat ik goedkoper uit zou zijn en daar ben ik in principe altijd wel in geïnteresseerd. Na haar uitleg vroeg ze of ze me binnen 2 weken een offerte via de post mocht toesturen, dan kon ik daarna beslissen. Ik zei dat dat goed was waarna ze me vroeg een papier te ondertekenen. Ik zei meteen dat ik dat niet wilde maar ze zei dat dat alleen was om mij die offerte toe te sturen en om aan te geven of zij beleefd was geweest, ik hoefde geen rekeningnummer in te vullen dus dat zat wel goed(volgens haar...). Ik tekende waarop zij het bedrijf belde en mij vervolgens de telefoon in de handen drukte waarop ik welkom werd geheten als nieuwe klant van NUON....Ik werd boos, zei dat dat niet de bedoeling was waarop ik te horen kreeg dat ik dan niet had moeten tekenen(wat ik ook nóóit had moeten doen, stom stom stom). Maar er zat een annuleringsformulier bij het infopakket wat ik kreeg en als ik dat binnen 8 dagen terugstuurde zou ik geen klant van NUON worden. Na dit had ik nog geeneens zin meer om prijzen te vergelijken en heb ik de volgende dag het annuleringsformulier ingevuld en opgestuurd. Ongeveer een week later krijg ik een kaart van NUON in de bus met een verwelkoming als nieuwe klant en het verzoek om snel mijn meterstanden in te vullen...Ik heb toen als eerste mijn huidige leverancier gebeld, die konden niet direct iets doen(raar, ben toch klant van hun) en zeiden dat ik Stedin(netwerkbeheerder)moest bellen. Ook zij konden me niet direct verder helpen(pfff), ik moest NUON maar bellen. Nu was ik dat toch al van plan dus ik hun gebeld. Na een pokketijd aan de lijn te zijn gehouden kreeg ik uiteindelijk de bevestiging dat mijn annuleringsbrief was aangekomen en de overstap naar NUON niet doorging en alles bij het oude bleef. Prima, ik tevreden, maar ik had blijkbaar te vroeg gejuicht...Ik kom vandaag thuis, check mijn mail en zie 2 mails van mijn huidige leverancier(essent)dat ze het jammer vonden dat ik overgestapt was naar een andere leverancier en dat de gas- en stroomleverantie over 3 dagen zou stoppen....Vloeken mag niet hier dus mijn reactie zal ik u besparen maar meteen essent gebeld en de situatie uitgelegd. Een zeer behulpzame vrouw aan de lijn die ongevraagd bevestigde dat ze wel vaker zulke klachten over NUON binnen kreeg. Na enig gezoek in de computer van haar kant bevestigde ze mij dat NUON inderdaad een 'overstapverzoek' had ingediend, ik geloofde mijn oren niet. Ze heeft meteen geprobeerd contact op te nemen met NUON maar die waren niet meer aanwezig(niet verbazingwekkend gezien de kwaliteit van hun klantenservice). Ze beloofde mij dat ze het morgen weer zou proberen en dan met mij contact op zou nemen. Dat moet ik dus nog afwachten maar de stoom komt ondertussen zo uit mn oren dat ik nu dus zoveel mogelijk klachten over NUON op internet ga zetten, al zou ik maar 1 iemand hierdoor kunnen weerhouden van overstappen naar NUON dan is het me de moeite waard! Wat ik wel graag zou willen weten is hoe het in vredesnaam mogelijk is dat zo'n bedrijf maar alles doet wat hun goeddunkt en gewoon compleet schijt heeft aan mensen en alle grenzen van het fatsoen overschrijdt om maar nieuwe klanten te krijgen. Mag dit zomaar? Zijn er meer mensen die zulke ervaringen met NUON hebben en weten wat je hier tegen kan doen? Ik hoor het graag!
Met vriendelijke groet,
(niet aan NUON)
Patrick

MAXIEM

Re: NUON Oplichters

Ongelezen bericht door MAXIEM »

chriber

Ik vind dat je de hand in eigen boezem moet steken. De eerste fout die je maakt is, de deur te openen. De tweede fout is, dat je de aardige dame haar verhaal laat afsteken. De derde fout (een verschrikkelijke fout) is, dat je een handtekening zet en nu zit je met de gebakken peren. Stuur dit ******** bedrijf een aangetekende brief, waarin je schrijft dat je niet gediend bent van een switch omdat je misleid bent. Schrijf er meteen ook al in, dat je ze in rechte zult aanspreken als zij niet meewerken en hun overstapverzoek niet intrekken.

Sukses, Maxiem.

sephora30

Ongelezen bericht door sephora30 »

Sorry maar word een beetje moe van mensen die A:in die lulverhalen geloven, en B: die zomaar ergens hun handtekening onder zetten.

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

of ze me binnen 2 weken een offerte via de post mocht toesturen, dan kon ik daarna beslissen

gewoon liegen dus van de Nuon colporteur

ze zei dat dat alleen was om mij die offerte toe te sturen en om aan te geven of zij beleefd was geweest,

en weer gelogen door de Nuon colporteur

heb ik de volgende dag het annuleringsformulier ingevuld en opgestuurd. Ongeveer een week later krijg ik een kaart van NUON in de bus met een verwelkoming als nieuwe klant

Kaart is later verstuurd dan de annuleringsbrief is aangekomen.

Na een pokketijd aan de lijn te zijn gehouden kreeg ik uiteindelijk de bevestiging dat mijn annuleringsbrief was aangekomen en de overstap naar NUON niet doorging en alles bij het oude bleef.

Waarom dan de kaart 'welkom nieuwe klant toegestuurd?

. Na enig gezoek in de computer van haar kant bevestigde ze mij dat NUON inderdaad een 'overstapverzoek' had ingediend

Laar Nuon het fatsoen hebben om een evt. annulering af te wachten, wat is anders het nut van binnen een bepaalde tijd kunnen annuleren?? Zet dan niet meteen alles in werking?!

Zulke colporteurs ben je als bedrijf liever kwijt dan rijk, lijkt me, tenzij ze geadviseerd worden zo te werk te gaan als bij TS gebeurd is.

Jerpauw

Ongelezen bericht door Jerpauw »

de colporteur is niet van nuon zelf, het is een verkoper van een door to door bedrijf.
u kunt als u belazerd bent door uw vorige leverancier of door Nuon een HERAN laten doen, dit kost het bedrijf ongeveer 300 euro. hiervan hoeft u niets te betalen, geef aan dat u dat wilt aan in de eerste instantie Nuon. Ze hebben de middelen om een Heran te doen, een Heran is een heraansluiting met de oude leverancier.

succes

Vattenfall Webcare
verified

Ongelezen bericht door Vattenfall Webcare »

Geachte Chriber,

Uit uw bericht op dit forum maak ik op dat u niet wenst over te stappen naar Nuon, en dat u een klacht heeft over onze colporteur. Uw klacht heb ik inmiddels neergelegd bij de betreffende afdeling.

Wilt u meer informatie? Dan zoek ik dit graag voor u uit . U kunt een privébericht (PB) versturen via de knop linksonder dit bericht, met uw adresgegevens en uw telefoonnummer of email adres. Ik neem dan contact met u op.

Met vriendelijke groet,

Nathalie
Nuon Webcare

adivanbar

Ongelezen bericht door adivanbar »

Beste Patrick,

Ik heb precies hetzelfde meegemaakt met NUON. Wij hebben ook een annulerings formulier op gestuurd. Het is nu zo dat we inmiddels weer terug zijn bij Electrabel, maar we moeten ook nog steeds voor NUON betalen.(terwijl ze dus helemaal niks leveren!!) Verschillende keren met de klanten service van NUON gebeld, maar die mensen zijn er gewoon op getraind, boze "klanten" te woord te staan. Er wordt je verteld dat pas als de eind afrekening is gestuurd, zullen ze alle betalingen die gedaan zijn, weer verrekenen!! Je raadt het natuurlijk al, de eind afrekening zal binnen 6 weken op de deurmat vallen hebben ze beloofd. We zijn inmiddels 6 weken verder, maar nog geen eind afrekening te zien! Ondertussen betalen we dus en aan electrabel, onze leverancier en aan NUON die dus helemaal niks levert!! Het is absurt dat zulke dingen gewoon kunnen en inderdaad waar is een annulering voor als ze je al hebben aangesloten! Het is een harde les voor ons geweest en nu maar hopen dat we alle betalingen netjes terug krijgen! Hoe lang dat gaat duren...?? Blijft een grote vraag...
Met vriendelijk groet,
Adi

MAXIEM

adivanbar

Advies: stuur ook een pb'eetje naar onderstaande dame:

Nathalie
Nuon Webcare

(ze heeft ut er maar druk mee)

Sukses, Maxiem.

(een eindafrekening moet binnen 2 maanden na beëindiging op jouw mat liggen)

marjanvandervelde

Ongelezen bericht door marjanvandervelde »

Zoeven onderstaande klacht bij ConsuWijzer.nl geplaatst:

Afgelopen week was er om 19.00 uur (al hartstikke donker!) een colporteur van Nuon bij mijn 83 jarige moeder aan de deur. Gelukkig is zij zeer wijs, heeft de deur niet open gedaan en hem van achter het glas duidelijk kunnen maken dat zij hiervan niet gediend was.
Ik vind het ronduit een schandalige actie van Nuon en vraag me af of deze vorm van colportage toegestaan is.

Omdat bij dit forum zelfde klachten tegenkom, heb ik de mijn hier ook maar neergezet.

MAXIEM

marjanvandervelde

Knap werk van je moeder. Doe haar de groeten van mij en vertel haar, dat ze een verstandige vrouw is.

Maxiem.

Gesloten