LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nuon stadsverwarming

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
janeverts

Nuon stadsverwarming

Ongelezen bericht door janeverts »

Ik ben erachter gekomen dat ondanks het feit dat je geen energie afneemt bij Nuon stadsverwarming je meter toch blijft lopen.

Navraag bij Nuon levert als reactie dat dit klopt omdat het water moet circuleren.

Waarom moet ik betalen voor circulatie als ik niets afneem? Circulatie is een onderdeel van het bedrijfsproces en zal ongetwijfeld in het vastrecht meegenomen zijn.

Circuleren kan ook voor mijn meter.

Ik wil eigenlijk onderzoeken of ik hier een zaak van kan maken.

Heeft iemand tips?

Invisibleduck

Re: Nuon stadsverwarming

Ongelezen bericht door Invisibleduck »

Wat wil je nou eigenlijk hiermee zeggen?
Dat jij gratis je huis verwarmt wil hebben ofzo ?

Je neemt niets af? Ow dus je zit in de steenkou komende winter?

Pfffff lees eerst eens dingen goed door, denk daarna zelf nog eens na.
Denk je dat jij ineens de 1e bent die dit opvalt en dat dit niet zou kloppen ofzo...

De groeten,

medewerker

Ongelezen bericht door medewerker »

Goedemiddag,

U kunt de circulatie van de stadswarmte deels vergelijken met het tapcomfort van een cv-ketel...

U heeft naast stadswarmte ook een aansluiting voor "warm" kraanwater. Dit water wordt koud aangevoerd. Doormiddel van de circulerende stadswarmte wordt dit water opgewarmd. Als u de circulatie van de stadswarmte onderbreekt, kan uw kraanwater daardoor niet meer opgewarmd worden...

U kunt ervoor kiezen om de circulatie uit te schakelen.
Dit betekent echter, wanneer u wilt douchen of op een
andere manier warm water wilt hebben, de warmtewisselaar en
het water in de warmwaterleiding eerst weer op bedrijfstemperatuur moeten worden gebracht. Het voordeel van het op temperatuur houden van uw kraanwater is natuurlijk dat u op ieder gewenst tijdstip snel over warm water kunt beschikken.

Voor een vakantie of andere langdurige afwezigheid kunt u vanzelfsprekend de circulatie uitschakelen. Hiervoor kunt u de handleiding stadsverwarming raadplegen. Hierin staat aangegeven hoe u de afsluiters kunt vinden en hoe u deze kunt uitschakelen.

U kunt de brochure downloaden van de site van Nuon. www.nuon.nl, u kunt hier kiezen voor tarieven. Aan de linkerzijde van de pagina kunt u nu kiezen voor brochures. Kiest u nu voor de brochure handleiding voor stadswarmte... Op pagina 11 (13) staat dat u tijdens een vakantie de afsluiters kunt omzetten, op pagina 14 staat de installatie afgebeeld...

De afgebeelde brochure kan ouder zijn dan diegene die u mogelijkerwijs onlangs heeft ontvangen. De op de site beschikbare brochure zal over niet al te lange tijd worden vervangen door een nieuwe brochure. Deze brochure bevat geen andere informatie maar behandelt deze informatie iets uitgebreider.

Ik hoop u hiermee voldoende informatie te hebben gegeven...

Met vriendelijke groet,

een medewerkster...
Laatst gewijzigd door medewerker op 15 okt 2005 14:41, 1 keer totaal gewijzigd.

janeverts

Ongelezen bericht door janeverts »

Dank je wel "medewerker". En wat betreft "unvisibleduck" misschien is het handig dat je je wat gedraagd, en al zeker als je niet begrijpt wat er staat.

Als ik zeg dat ik niets afneem dan bedoel ik dat ook, dus geen warm water aan en geen cv aan. Dan nog circuleert het water, en dat gaat echt mijn huis niet in, maar blijft in de meterkast en gaat weer naar buiten.

Uiteraard betaal ik voor warmte die ik afneem.

medewerker

Ongelezen bericht door medewerker »

Dan kunt u de afsluiters dichtdraaien...
Dan wordt er toch niet meer gecirculeerd na de meter?
Het op temp. houden zou volgens die brochure ongeveer 1-2 gj per jaar kosten... Maar als u inderdaad geen warm water nodig heeft, dan kunt het beste de afsluiters omzetten...

mvg...

Gesloten