LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nuon, switch & onrechtmatige geldteruggave... grrmbl

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Miniqueenie

Nuon, switch & onrechtmatige geldteruggave... grrmbl

Ongelezen bericht door Miniqueenie »

Hallo Allemaal,

Vandaag ben ik voor het eerst op dit forum en aangezien ik heb gelezen dat zich hier een zeer competente medewerker van de Nuon bevindt, mijn verhaal.

Ik kreeg een specificatie van een verrekening thuisgestuurd, ik begreep er niks van. Nou, dus ik maandag bellen, ik snap er niks van etc. Zegt die medewerker nee ik ook niet, nog nooit gezien… Hmm… zij overleggen met een collega, ja zegt ze je bent aangemeld bij 2 energiebedrijven dus je krijgt nu 1012, 87 terug. Ik zeg, nou dat denk ik niet want dan kan ik zeker in december bij de jaarrrekening bijbetalen, zegt zij weer ja daar heb je goede kans op. Nou ik zei ik wil dus een brief ontvangen waarin alles uitgelegd staat, want ik snap er niks van.Nou goed, deze mevrouw kan er ook niks aan doen, dus ik dacht ik wacht wel af..

Het zat me toch niet lekker dus ook maar een mail naar Nuon gestuurd waarin ik zsm om een spoedige schriftelijke reactie vraag.

Ongeduldig als ik ben, weer gebeld met de Nuon, ik zeg wat is er nu aan de hand, waarom krijg ik dat bedrag waar ik geen recht op heb. De medewerker zegt vervolgens ja, je bent perongeluk bij een andere energieleverancier aangemeld, dus we storten alles terug (Hij noemt een bedrag van 862.02) en dan krijg je OOIT wel weer een factuur dat je dat moet betalen aan ons??? Huh? Wat? Ik zeg, ik stort het bedrag terug naar de Nuon, prima als er iets fout is gegaan, maar ik wil eerst geinformeerd worden en ik snap er nu nog niks van. Nee, niet doen zegt hij dan wordt het alleen maar moeilijker voor ons etc. Ja. Ja. Dus ik kijken op mijn rekening en idd dat bedrag van 862 is gestort, en ik heb het dus ook vrolijk weer net zo hard teruggestort. (Juist, omdat ik achteraf niet te horen wil krijgen dat ik niet aan mijn verplichtingen voldaan heb)

Ik wordt teruggebeld door de Nuon dat ze het ook niet precies weten maar ik zal morgen teruggebeld worden door een speciale medewerker van hen omdat die met mijn zaak belast is. Ik vind het prima, en bedankt en ik wacht af.

Ik kom thuis, ligt er een brief van de Nuon op de mat. Heeeee dacht ik, dat zal vast een specificatie/uitleg whatever zijn, mooi zo. Maar nee, ik zie een jaarafrekening van 2003 tot en met juli 2005 en ik krijg een bedrag van 570 euro terug. Snap jij het nog? Ik weer bellen met de Nuon, van wat is er in godshemelsnaam aan de hand bij jullie? Ik wil het nu weten. Die jongen zei, nou mevrouw u heeft de jackpot gewonnen, er is 862 euro overgemaakt, u krijgt nog 960 euro plus die 570 euro. Ja ja zei ik en engelen hebben geen vleugels. Maar goed, ik zeg ik wil het uitgezocht hebben en dat geld heb ik al teruggestort, nee dat meent u niet etc. Ja dat meen ik wel zei ik want ik bgein ondertussen lichtelijk geirriteerd te raken. Vervolgens zeg ik dat ik het gewoon nu uitgezocht wil hebben en teruggebeld wil worden, hij zegt” Nee, mevrouw zo werkt het niet, het is hier een zooite, maar u moet maar gewoon wachten totdat u nog meer brieven krijgt” .WAT????? Ik zeg tegen hem,d at denk ik niet, je hoort me morgen wel weer, wat moet ik nu?

medewerker

Re: Nuon, switch & onrechtmatige geldteruggave... grrmbl

Ongelezen bericht door medewerker »

Overstappen switchen en eventuele switchproblemen zijn ook voor medewerkers niet altijd makkelijk te achterhalen... Je moet zeer veel dingen bekijken navragen, uitrekenen en beredeneren... Vandaar dat u ook onzekere medewerkers kunt krijgen...

Wanneer u hieronder vermeldt wat het bedrag was van de laatst door u betaalde termijnfactuur en wanneer u deze heeft betaald, dan kan ik voor u kijken en eventueel in behandeling nemen, of uitzetten bij de afdeling die uw vraag kan beantwoorden...

Even voor de meelezers, voordat iedereen denkt dat we hier een nieuw callcenter aan het starten zijn... Ik kijk en beoordeel of er te vaak contact is geweest... Naar aanleiding van deze uitkomst stel ik de klant dan op de hoogte van het vervolg...

Zie ik geen of nauwelijks contact of problemen betekent dit vanzelfsprekend dat ik een klant doorverwijs naar het servicenummer...

Het is van de vraag en de voorgeschiedenis afhankelijk waar de vraag uiteindelijk wordt afgehandeld. Dit heeft te maken met de nieuwe klachtprocedure die ook op de normale manier werkt. Dit betekent dat ik de gewone procedure niet verstoor. Als ik zie dat de brief/vraag op de juiste plek in de organisatie zit of inmiddels in de klachtprocedure dan blijf ik op afstand. De klachtprocedure (nog vrij nieuw) is goed opgezet en werp inmiddels ook vruchten af...

Miniqueenie

Nou alvast heel erg bedankt voor de snelle reactie!

Het laatste termijnbedrag wat ik betaald heb was E112,02 op 8 augustus jl. Ter controle het gaat hier om K.O te N.

Overigens wil ik graag benadrukken dat ik zelf nog nooit van een switch heb afgeweten, cq. aangevraagd
Waarschijnlijk zou u het nu moeten kunnen vinden.

medewerker

Nu is wat lastig...
morgen kijk ik even...
bedankt alvast voor de initialen,
dat scheelt weer een stukje controle
en een posting...

Mocht er een tel.nr bekend zijn, neem ik het vervolg telefonisch door...
anders plaats ik hier even een verzoek om zelf contact op te nemen...

mvg

medewerkster

medewerker

ik kan u nog niet vinden.
er is in die periode ook veel gebeurd met uw contract als ik u goed begrijp... Dus we gaan even een stapje terug...

In mei heeft u een acceptgiro van ons gekregen voor een termijnbedrag welk bedrag was dit en op welke datum heeft u deze betaald...
Ook al isdeze termijn misschien verwijderd... Het bedrag zal in ieder geval op die nota geboekt zijn... In tegenstelling tot die in augustus... Misschien was die factuur al verwijderd voor u m betaalde..

Miniqueenie

Goedemorgen ;-)

Even voor de duidelijkheid; voor zover ik weet is er niets met mijn contract gebeurt.... In mei heb ik geen acceptgiro gehad. Ik betaalde in het jaar 2004 een bedrag van 191.76 als termijnbedrag en vanaf 2005 (ivm met mijn teruggave jaarrekening) een bedrag van 150 euro.

Vanaf deze maand is dat 112.76 (oid) geworden, dit heeft denk ik te maken met Vitens die een andere gedeelte van de afrekening voor zijn of haar rekening neemt.

Het verhaal wordt, geloof ik steeds vager en onduidelijker?
Ik hoor het wel! Indien u mij probeert te bereiken, gebruik dan svp mijn 06-nummer. Eventueel kan ik ook wel mijn emailadres doorgeven.

Gesloten