LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nuon

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Hansaplast

Nuon

Ongelezen bericht door Hansaplast »

Nuon licht haar klanten op.

Door achterstanden niet te sommeren speelt Noun een een tweetje met incassoburo Cannon Chase (voorheen Stichting Derden Gelden XXX, waarschijnlijk een louche advocaat) en strijkt zo per achterstallige post de wettelijke 40 euri op die tegenwoordig van de tweede kamer gevraagd mag worden. Schande!

Bob Schurkjens

Re: Nuon

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Plak er maar een pleister op, dan komt het heus wel goed.

Annikaatje

Ongelezen bericht door Annikaatje »

Ik begrijp het niet. Wat gaat er precies mis?

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

Hansaplast schreef:Nuon licht haar klanten op.

Door achterstanden niet te sommeren speelt Noun een een tweetje met incassoburo Cannon Chase (voorheen Stichting Derden Gelden XXX, waarschijnlijk een louche advocaat) en strijkt zo per achterstallige post de wettelijke 40 euri op die tegenwoordig van de tweede kamer gevraagd mag worden. Schande!
En het feit dat er een achterstand is, is ook de schuld van Nuon zeker?

Annikaatje

sjohie schreef:
Hansaplast schreef:Nuon licht haar klanten op.

En het feit dat er een achterstand is, is ook de schuld van Nuon zeker?
Dan snap ik het misschien toch. U hebt dus uw maandbedrag niet netjes voldaan, en dus een achterstand. Vervolgens stuurt Nuon u geen sommatie maar stuurt gelijk een incassoburo op u af?

Wellicht zijn hier wetten over, en mag dit niet, maar ik sluit mij bij Sjohie aan: U hebt toch een achterstand? Als u op tijd betaalt is het hele probleem er niet.

Als mensen eens wat vaker recht deden, in plaats van alleen maar eisen waar zíj recht op hebben...

Hansaplast

Ongelezen bericht door Hansaplast »

Sommeren in de zin van totaliseren.

Ook als je een achterstand hebt, heb je rechten. Het betalingsoverzicht van Nuon op de site functioneert pas sinds twee weken, daarvoor was het overzicht niet te begrijpen, althans voor mij en via de telefonistes werd ik van het kastje naar de muur gestuurd. (Zeg maar genaaid)

Als ik een rekening van Cannock Chase voldoe, verwacht ik mijn achterstand ingehaald te hebben.

De eerste betaling aan Cannock Chase moest ik op de site van Cannock Chase doen, je vulde je bedrag in, en het bedrag +40 euro werd afgeschreven van je rekening. Dit is misbruik van het Ideal-betaalsysteem en mag niet. Als je een krappe beurs hebt kom je in de problemen door die extra veertig euro.

Ik laat het wel voorkomen.

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

Is deze procedure gevolgd?

Welke stappen zijn er in het betaalproces van Nuon?
In het overzicht ziet u wanneer u uw energierekening moet betalen en wat er gebeurt als u uw energierekening niet op tijd betaalt.

Stap 1

Energierekening
U betaalt het bedrag en zorgt dat het bedrag binnen 14 dagen op de rekening van Nuon staat. Heeft u automatische incasso? Zorgt u er dan voor dat er op de datum waarop het geld van uw rekening wordt afgeschreven (incassodatum) voldoende geld op uw rekening staat.

Per acceptgiro
€ 1,82

Stap 2

Betalingsherinnering
Staat het bedrag niet binnen 14 dagen op onze rekening, dan sturen wij u een herinnering. Zorg dat het bedrag binnen 4 dagen na ontvangst van de herinnering op onze rekening staat.

Stap 3

Aanmaning
Wij sturen een aanmaning als u de herinnering niet binnen 4 dagen betaald heeft. U voorkomt incassokosten als u ervoor zorgt dat het bedrag binnen 14 dagen op de rekening van Nuon staat.

Stap 4

Incassobrief (laatste betaalmogelijkheid)
Heeft u 14 dagen na ontvangst van de aanmaning niet betaald? Dan krijgt u een incassobrief. Dit is uw laatste mogelijkheid om te betalen. Nuon brengt ook wettelijke incassokosten van minimaal € 40,- bij u in rekening. Zorgt u ervoor dat het bedrag én de incassokosten binnen 6 dagen op onze rekening staat.

Stap 4

Vooraankondiging beëindiging leveringscontract
Heeft u niet betaald nadat u de incassobrief heeft gekregen? Kom dan snel in actie, anders worden uw gas en stroom afgesloten. Wij hebben nu een deurwaarder ingeschakeld en u betaalt zelf de kosten hiervoor. In de brief met vooraankondiging staat een datum. Vanaf deze datum heeft u nog 10 dagen om het totale openstaande bedrag te betalen. Betaalt u niet op tijd, dan beëindigen wij uw leveringscontract.

Vattenfall Webcare
verified

Ongelezen bericht door Vattenfall Webcare »

Beste Hansaplast,

Op dit forum lezen we dat u een betalingsachterstand heeft en we een iDEAL betaling niet correct hebben verrekend? Als u wilt dat wij dit voor u nakijken, horen we het graag. Stuurt u dan even een privébericht met uw adres. Bedankt alvast.

Met vriendelijke groet,

Barry
Nuon Webcare

Annikaatje

Wat een knuffels hè, daar bij Nuon Webcare :-)

Gesloten