LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] nuon
Re: nuon
Hallo,
Ook wij hebben problemen met NUON (wie niet) wij hebben onze rechtbijstand ingeschakeld, die hebben het nu naar de geschillencommissie gestuurd! Gek word je er van, maar ik geef niet op! Zolang ik in mijn recht sta en dat vind de rechtsbijstand ook gaan we door! Dus niet opgeven blijven vechten als je gelijk hebt!
Succes
Ook wij hebben problemen met NUON (wie niet) wij hebben onze rechtbijstand ingeschakeld, die hebben het nu naar de geschillencommissie gestuurd! Gek word je er van, maar ik geef niet op! Zolang ik in mijn recht sta en dat vind de rechtsbijstand ook gaan we door! Dus niet opgeven blijven vechten als je gelijk hebt!
Succes
Mijn naam is Nathalie, mijn zusje en ik hebben al maanden lang over en weer telefonisch contact en faxverkeer met NUON.
Zij (NUON) beweren namelijk dat wij niet optijd betaald hebben en hebben daar de nodige incasso's boven op laten komen.
Wij hebben alle bewijsstukken dat we elke maand betaald hebben en zij ontkennen dit omdat er andere factuurnummers op de afschriften staan. Zij zeggen dat wij hun factuurnummers niet betaald hebben maar dat is onzin. Wij ontvangen post van hun die wij vervolgens betalen via Postbank en hun ontkennen dat wij dat gedaan hebben.
Wij zijn ten einde raad we hebben alle bewijsstukken maar ze luisteren niet ze zijn nu zover dat ze ons af komen sluiten en de totaal kosten komen uiteindelijk neer op 1400 euro. Dit bedrag zijn allemaal nota's die volgens hun niet zijn voldaan en incasso kosten + de afsluitkosten enzovoort.
Heeft iemand misschien een oplossing voor ons, want wij weten het niet meer. 1 ding weet ik wel we geven het niet op want we hebben gewoon betaald.
Nathalie en Ursula
Zij (NUON) beweren namelijk dat wij niet optijd betaald hebben en hebben daar de nodige incasso's boven op laten komen.
Wij hebben alle bewijsstukken dat we elke maand betaald hebben en zij ontkennen dit omdat er andere factuurnummers op de afschriften staan. Zij zeggen dat wij hun factuurnummers niet betaald hebben maar dat is onzin. Wij ontvangen post van hun die wij vervolgens betalen via Postbank en hun ontkennen dat wij dat gedaan hebben.
Wij zijn ten einde raad we hebben alle bewijsstukken maar ze luisteren niet ze zijn nu zover dat ze ons af komen sluiten en de totaal kosten komen uiteindelijk neer op 1400 euro. Dit bedrag zijn allemaal nota's die volgens hun niet zijn voldaan en incasso kosten + de afsluitkosten enzovoort.
Heeft iemand misschien een oplossing voor ons, want wij weten het niet meer. 1 ding weet ik wel we geven het niet op want we hebben gewoon betaald.
Nathalie en Ursula
Dag Nathalie en Ursela,
Schrijf een brief met jullie klacht naar de directie van NUON met het verzoek om daar binnen twee weken op te reageren. Schrijf daarin ook dat je bij een onbevredigend antwoord, een klacht zult indienen bij de geschillencommissie in Den Haag. Op hun site kun je vinden hoe dat werkt. Sukses, Ton.[/b]
Schrijf een brief met jullie klacht naar de directie van NUON met het verzoek om daar binnen twee weken op te reageren. Schrijf daarin ook dat je bij een onbevredigend antwoord, een klacht zult indienen bij de geschillencommissie in Den Haag. Op hun site kun je vinden hoe dat werkt. Sukses, Ton.[/b]
controleer rekeningnummer wat op de acceptgiro staat, check of dit hetzelfde is als de rekening waar je de betalingen mee verricht en kijk of je op dit rekeningnummer niet per ongeluk wat teruggestort hebt gekregen. Vorig jaar is het voorgekomen dat er retourbedragen van jaarafrekeningen zowel zijn teruggestort - op het rekeningnummer wat op de acceptgiro vermeldt staat! - als verrekend met de daaropvolgende termijnnota. Deze fout ontdekken ze dan een paar maanden later waarna dit gecorrigeerd wordt in hun administratie; uiteraard zonder communicatie met de klant
Eveneens vanzelfsprekend is het dan dat je een aanmaning krijgt omdat je dit bedrag niet betaald zou hebben.
Waarschijnlijk hebben ze maar 1 knop op de werkstations zitten met het opschrift "aanmaning" om de toch al overwerkte collega's van het CCC niet al te zeer te belasten
Facturen worden bij de Nuon, en bij sommige andere bedrijven, met elkaar verrekend. Dus als je december niet betaald hebt en januari wel wordt de rekening van december bij Nuon intern met de rekening van januari verrekend en krijg je een aanmaning over de rekening van januari.
Misschien boekhoudkundig correct maar voor een leek niet te volgen
Eveneens vanzelfsprekend is het dan dat je een aanmaning krijgt omdat je dit bedrag niet betaald zou hebben.
Waarschijnlijk hebben ze maar 1 knop op de werkstations zitten met het opschrift "aanmaning" om de toch al overwerkte collega's van het CCC niet al te zeer te belasten
Facturen worden bij de Nuon, en bij sommige andere bedrijven, met elkaar verrekend. Dus als je december niet betaald hebt en januari wel wordt de rekening van december bij Nuon intern met de rekening van januari verrekend en krijg je een aanmaning over de rekening van januari.
Misschien boekhoudkundig correct maar voor een leek niet te volgen
Nuon heeft zijn administratie niet op orde. Waar gebeurd: medio 2003 nuon aan de deur. Mededeling: U heeft een schuld aan ons van ruim 1900 euro. Betreft jaar 2002. Ik kreeg 3 dagen om te betalen, anders....... Na 3 dagen weer de Nuon aan de deur. Ik toon hem de betalingsbewijzen over 2002. De man belt met ene Hendrika in Arnhem. Deze suf..., snapt het ook niet. Zaak afgedaan. Geen woord van excuses. Nog eentje: mjn zoon in Amsterdam heeft dreigbrief van Nuon ontvangen. (16-4-04). Openstaand: 217,47.. Ik bel: wat blijkt het betreft een nota uit 2003, maand oktober. Let op, = betaald. Gaf toen reeds een probleem. Alle bewijzen indertijd doorgefaxt. Telefonisch kontakt gehad. Problemen blijkbaar opgelost. Dus niet. Hoe lang en hoe vaak moeten wij ons bewijzen?.
Mjn verdenking: Nuon registreert de betalingen gedaan t.g.v. gironummer 503, gedaan met de originele acc.girokrt. Gebruikt u echter uw eigen overschr.krt, dan gaat het blijkbaar mis. Er zou toch niet worden gefraudeerd bij de NUON?
Mjn verdenking: Nuon registreert de betalingen gedaan t.g.v. gironummer 503, gedaan met de originele acc.girokrt. Gebruikt u echter uw eigen overschr.krt, dan gaat het blijkbaar mis. Er zou toch niet worden gefraudeerd bij de NUON?
Maakt geen barst uit!
Betaal zelf met telebank van een andere rekening als wat Nuon in haar administratie heeft staan. Komt altijd aan.
Nuon heeft begin vorig jaar met de overgang naar andere computer software diverse problemen gehad. Dit hebben ze allemaal gecorrigeerd maar op een typische Nuon manier dus zonder enige vorm van communicatie
Betaal zelf met telebank van een andere rekening als wat Nuon in haar administratie heeft staan. Komt altijd aan.
Nuon heeft begin vorig jaar met de overgang naar andere computer software diverse problemen gehad. Dit hebben ze allemaal gecorrigeerd maar op een typische Nuon manier dus zonder enige vorm van communicatie
Geachte dames/heren,
Ik heb het volgende probleem met nuon.
Ben vanaf maart nieuwe klant bij nuon, Heb aardig wat moeiten moeten doen om te mogen gaan betalen en nu willen zo ook dat ik nog even 35,10 euro ga betalen voor administratie kosten. Graag jullie reactie hierover. Consumentenbont en onbudsman vonden dit niet terect staat ook nergens vermeld in de algemene voorwaarden van nuon.
mvg Sander
Ben vanaf maart nieuwe klant bij nuon, Heb aardig wat moeiten moeten doen om te mogen gaan betalen en nu willen zo ook dat ik nog even 35,10 euro ga betalen voor administratie kosten. Graag jullie reactie hierover. Consumentenbont en onbudsman vonden dit niet terect staat ook nergens vermeld in de algemene voorwaarden van nuon.
mvg Sander
-
Veel problemen gehad met een eindaferekening van NUON. Na bijna twee jaar stug volhouden, nette brieven schrijven en telefonisch contact is het naar tevredenheid opgelost. Wel te weten gekomen dat ze bij NUON een aparte afdeling hebben waar men tracht geschillen op te lossen die al langer spelen dan 1,5 jaar.
Strategie hierachter is oa dat men hoopt dat een aantal klanten afhaakt binnen een jaar en gewoon betaalt.
Dus je moet een lange adem hebben en steeds om uitstel van betaling vragen lopende het onderzoek.
Er is dus nog hoop voor de volhouders!
QM
Strategie hierachter is oa dat men hoopt dat een aantal klanten afhaakt binnen een jaar en gewoon betaalt.
Dus je moet een lange adem hebben en steeds om uitstel van betaling vragen lopende het onderzoek.
Er is dus nog hoop voor de volhouders!
QM
Ik denk dat een betaling met een eigen overschrijvingsformulier of via telebankieren problemen geeft als je het betalingskenmerk niet vermeldt, dan kunnen ze het niet boeken (of het is ze teveel moeite om dit uit te zoeken) en komt het ergens op een post onbekende betalingen of zo te staan.Mjn verdenking: Nuon registreert de betalingen gedaan t.g.v. gironummer 503, gedaan met de originele acc.girokrt. Gebruikt u echter uw eigen overschr.krt, dan gaat het blijkbaar mis. Er zou toch niet worden gefraudeerd bij de NUON?
Als de klant dan het strijden moe is en onder druk van afsluiten toch maar betaalt is dit winst, lekker 2 keer vangen!
Is leuk als alle 2,7 milj. klanten van Nuon dit gaan doen. Zo onder het motto van: " klant is koning en ze mogen toch wel een beetje moeite voor me doen"
Is toch vanzelfsprekend dat je iets van identificatie aan je betaling meegeeft!
Heel gemakkelijk om daarna het energiebedrijf van laksheid of arrogantie te beschuldigen
Is toch vanzelfsprekend dat je iets van identificatie aan je betaling meegeeft!
Heel gemakkelijk om daarna het energiebedrijf van laksheid of arrogantie te beschuldigen
Ben ik deels met je eens, maar het is ook heel makkelijk van het energiebedrijf om betalingen zonder kenmerk (maar wel met een rekeningnummer, naam en adres van betaler, dus traceerbaar) maar op een grote hoop te gooien en het bedrag gewoon nog een keer te eisen op straffe van afsluiten.Heel gemakkelijk om daarna het energiebedrijf van laksheid of arrogantie te beschuldigen
Stort dan bedragen zonder kenmerk direct terug naar de betaler, dan weet deze ook dat er iets fout gegaan is vóórdat het incassoburo begint te dreigen.
Zoals ze het nu doen is het gewoon diefstal.
Niet echt
Incassotraject is best lang
je wordt al gewaarschuwd door de aanmaning zonder incasso kosten
Op het moment dat je echt het incassotraject ingaat ben je zeker al 2 maanden verder.
Probleem is dan wel dat je bij het inwinnen van info vaak vastloopt bij het frontoffice van het CCC
Maar op het moment dat men pas wakker wordt als Nuon met incasso dreigt zit er bij de klant ook wat fout
Incassotraject is best lang
je wordt al gewaarschuwd door de aanmaning zonder incasso kosten
Op het moment dat je echt het incassotraject ingaat ben je zeker al 2 maanden verder.
Probleem is dan wel dat je bij het inwinnen van info vaak vastloopt bij het frontoffice van het CCC
Maar op het moment dat men pas wakker wordt als Nuon met incasso dreigt zit er bij de klant ook wat fout
ook ik heb problemen met nuon anderhalf jaar na data krijg ik een afrekening van 1527 euro van mijn huis dat verkocht is gaat over het tapwater de komma stond verkeert volgens nuon ik ben ten einde raad kan iemand mij helpen loop tegen een muur op bij nuon als ik niet betaal word mijn electra afgesloten van mijn nieuwe onderkomen
-
Uit ervaring weet ik dat NUON gevoelig is voor overzichten van voorgaande jaren waaruit blijkt dat een afrekening niet juist is. Mocht je deze niet meer hebben dan geef ik je weinig kans aangezien NUON in mijn geval beweerde dat ze naar een ander systeem waren overgegaan en dus historische gegevens niet altijd konden achterhalen. Ik had alle overzichten gelukkig nog.
Bovendien lukte het mij steeds telefonisch uitstel van betaling te krijgen lopende het onderzoek. Dat geeft misschien een beetje adem.
Succes.
QM
Bovendien lukte het mij steeds telefonisch uitstel van betaling te krijgen lopende het onderzoek. Dat geeft misschien een beetje adem.
Succes.
QM
Dat bedrag kwam me bekend voor... Ik ben onlangs verhuisd, was al klant bij Nuon en ben dat nog steeds. Nu wilden ze dat ik dat bedrag van € 35,10 overmaakte als "Administratieve afhandeling van uw verhuizing". Dat, terwijl ik de verhuizing zelf via internet heb doorgegeven. Een dure administratie daar! Ik heb een week tot anderhalve week terug na de eerste herinnering via hun site gereageerd: "Ik betwijfel of deze kosten daadwerkelijk zijn gemaakt". Ook omdat de vorige bewoonster van mijn nieuwe woning ook bij de Nuon zat en de stroom nooit afgesloten is geweest. Aansluitingskosten hebben ze nooit gemaakt.Geplaatst op 21 Apr 2004 15:06 door krugie20
Geachte dames/heren,
mvg Sander
Van de week heb ik wederom gereageerd via de website. Nog niets vernomen. Ik heb ook nog geen bevestiging van ontvangst van hun gehad. Vandaag is de betalingstermijn verstreken. En krijg ik binnenkort waarschijnlijk aanmaningskosten. Wat denken jullie dat ik moet doen? Toch betalen??
Met vriendelijke groet,
Alexander
beste mensen: wij hebben het volgende probleem.
vorig jaar hebben we ongeveer 80 kuub water verbruikt. nu vindt de nuon dat wij bijna 1400 kuub hebben verbruikt. reken zelf het verschil maar uit. wij weten dat dat zo fout is, maar ze zijn zo halsstarrig, niet bereid om te helpen, en beweren dat het ons probleem is. terwijl zij de fouten maken hier!
ze weigeren pertinent iemand langs te laten komen om alles na te kijken. dat wordt dus 1660 euro ophoesten. en niemand die het wat kan schelen, zogenaamd kunnen ze niks doen. ik bel me suf, niks werkt. wie helpt me uit de brand???
vorig jaar hebben we ongeveer 80 kuub water verbruikt. nu vindt de nuon dat wij bijna 1400 kuub hebben verbruikt. reken zelf het verschil maar uit. wij weten dat dat zo fout is, maar ze zijn zo halsstarrig, niet bereid om te helpen, en beweren dat het ons probleem is. terwijl zij de fouten maken hier!
ze weigeren pertinent iemand langs te laten komen om alles na te kijken. dat wordt dus 1660 euro ophoesten. en niemand die het wat kan schelen, zogenaamd kunnen ze niks doen. ik bel me suf, niks werkt. wie helpt me uit de brand???
de Nuon die water levert?
Dat was mijn eerste gedachte, maar even zoeken op internet leerde me dat dit inderdaad zo is.
Mirjam, klopt de meterstand wel, heb je deze al vergeleken met die op de afrekening?
Hoe was de stand de voorgaande jaren?
Als de stand op de factuur wel correct is dan zou je een lek kunnen hebben? Als alle kranen in huis dicht zijn dan moet het wieltje op de meter stilstaan, als er ergens water gebruikt wordt of zou lekken dan zie je dit draaien.
Dat was mijn eerste gedachte, maar even zoeken op internet leerde me dat dit inderdaad zo is.
Mirjam, klopt de meterstand wel, heb je deze al vergeleken met die op de afrekening?
Hoe was de stand de voorgaande jaren?
Als de stand op de factuur wel correct is dan zou je een lek kunnen hebben? Als alle kranen in huis dicht zijn dan moet het wieltje op de meter stilstaan, als er ergens water gebruikt wordt of zou lekken dan zie je dit draaien.