LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] nuon
Re: nuon
Als de meterstand klopt dan "vindt" de Nuon/Vitens niks!
Dan mogen ze er in eerste instantie gewoon vanuit gaan dat je dit ook gebruikt hebt.
Waarom een hoop stennis tegen de Nuon dochter Vitens die je niet eens bij naam weet te noemen terwijl je niks geen bewijs hebt dat de fout bij hun ligt!
loopt de meter door als alle kranen dicht zijn, afgezien van de hoofdkraan natuurlijk ?
Als je een specifieke hoeveelheid aftapt klopt dit dan met wat de meter aangeeft?
een emmertje van 10 liter water zou bij jouw op de meter al zo'n 175 liter moeten zijn?
Dan mogen ze er in eerste instantie gewoon vanuit gaan dat je dit ook gebruikt hebt.
Waarom een hoop stennis tegen de Nuon dochter Vitens die je niet eens bij naam weet te noemen terwijl je niks geen bewijs hebt dat de fout bij hun ligt!
loopt de meter door als alle kranen dicht zijn, afgezien van de hoofdkraan natuurlijk ?
Als je een specifieke hoeveelheid aftapt klopt dit dan met wat de meter aangeeft?
een emmertje van 10 liter water zou bij jouw op de meter al zo'n 175 liter moeten zijn?
Re: nuon
Niet echt
Incassotraject is best lang
je wordt al gewaarschuwd door de aanmaning zonder incasso kosten
Op het moment dat je echt het incassotraject ingaat ben je zeker al 2 maanden verder.
Probleem is dan wel dat je bij het inwinnen van info vaak vastloopt bij het frontoffice van het CCC
Maar op het moment dat men pas wakker wordt als Nuon met incasso dreigt zit er bij de klant ook wat fout
Sorry Hoor
maar dit is echt niet in elk geval zo, want ik heb het zelf meegemaakt dat ze binnen een maand al op de stoep stonden met een hele bombari en dit terwijl ik al mijn rekeningen optijd betaal en geen enkele aanmaning gehad heb.
En bij mijn zusje is nu hetzelfde aan de gang. We hebben nu de geschillen commissie aangeschreven en tot op heden hebben we nog een telefoontje nog een brief gehad dusss....
Wij zijn in elk geval eerlijk en hebben alle afschriften en factuurnummers en dat is meer dan dat je van NUON kan zeggen.
En ja Nuon moet er zeker voor zorgen dat alle 2,7 miljoen mensen tevreden zijn, want het is tenslotte hun onderneming waarvan Nuon beweerd dat alles gedaan wordt voor elke klant zoals je kan zien in hun vrolijke vriendelijke reclame Stroom ...iets wat voor een ieder van deze personen zeer belangrijk is is stroom, waarvan je bedreigd wordt afgesloten te worden als je de onterechte aanmaningen niet betaald en helemaal niet een langdurig proces een snel proces met een aggressieve ondertoon.
De groeten,
Nathalie
Incassotraject is best lang
je wordt al gewaarschuwd door de aanmaning zonder incasso kosten
Op het moment dat je echt het incassotraject ingaat ben je zeker al 2 maanden verder.
Probleem is dan wel dat je bij het inwinnen van info vaak vastloopt bij het frontoffice van het CCC
Maar op het moment dat men pas wakker wordt als Nuon met incasso dreigt zit er bij de klant ook wat fout
Sorry Hoor
maar dit is echt niet in elk geval zo, want ik heb het zelf meegemaakt dat ze binnen een maand al op de stoep stonden met een hele bombari en dit terwijl ik al mijn rekeningen optijd betaal en geen enkele aanmaning gehad heb.
En bij mijn zusje is nu hetzelfde aan de gang. We hebben nu de geschillen commissie aangeschreven en tot op heden hebben we nog een telefoontje nog een brief gehad dusss....
Wij zijn in elk geval eerlijk en hebben alle afschriften en factuurnummers en dat is meer dan dat je van NUON kan zeggen.
En ja Nuon moet er zeker voor zorgen dat alle 2,7 miljoen mensen tevreden zijn, want het is tenslotte hun onderneming waarvan Nuon beweerd dat alles gedaan wordt voor elke klant zoals je kan zien in hun vrolijke vriendelijke reclame Stroom ...iets wat voor een ieder van deze personen zeer belangrijk is is stroom, waarvan je bedreigd wordt afgesloten te worden als je de onterechte aanmaningen niet betaald en helemaal niet een langdurig proces een snel proces met een aggressieve ondertoon.
De groeten,
Nathalie
Re: nuon
Ook weer zoiets natuurlijk van Nuon, ik kreeg deze week een brief van nuon dat er de komende maanden een bedrag van 206.63 euro zou worden afgeschreven maar dit dus maandelijks.Mijn vorige kosten waren 162.89, en dus een verschil van 43.75 euro,s. Na een telefoontje naar nuon , kreeg ik iemand aan de lijn die het met me eens was dat het nieuwe bedrag wel hoog was ingeschat, en toen ik vroeg hoe dat kwam, .... ja door de computer!!!!!!, die rekent het uit!!!!.Maar zei die mevrouw [van nuon]....... het betaalde teveel had u toch wel terug gekregen bij de jaarlijkse afrekening.En dat is nu net wat ik niet wilde, ik betaal wat ik gebruik , misschien ietsje meer maar zeker niet zoveel, als ik dat bedrag wat de computer van nuon ,voor mij had uitrekend ,dus het teveel van 43,74 euro iedere maand op de bank zet, trek ik daar nog rente van, en nu zou nuon dat doen, dit komt bij mij zeer zeker niet aan de orde.Ik ga nu het bedrag van 174,92 euro per maand betalen, en niet meer.Maar volgens die mevrouw [ van nuon]was het andere bedrag al van mijn girorekening afgeschreven, dus die 206.63 euro, daarmee neem ik geen genoegen,omdat de des betreffende brief met de verhoging binnen kwam nadat de datum van overmaken al was geweest. Als dat zo is, geef ik opdracht om het gehele bedrag weer terug te zetten op mijn girorekening, en maak dan zelf die 174,92 wel over.We wachten af, misschien hebben meer mensen die brief ontvangen, doe er wat aan, u betaald te veel, en dat is alleen maar in het voordeel van nuon. Laat die computer!!!!! van nuon.....!!!!!!niet de dienst voor u uitmaken.
Re: nuon
Zou ik niet doen.Als dat zo is, geef ik opdracht om het gehele bedrag weer terug te zetten op mijn girorekening, en maak dan zelf die 174,92 wel over.
Dan maak je zelf een bedrag over wat niet klopt met hun openstaande factuur en geen betalingskenmerk e.d. heeft, dan komt het ergens op de grote hoop (van onbekende betalingen) terecht omdat NUON het niet kan koppelen aan jouw gegevens.
Je maakt dan dik kans dat de hele factuur als onbetaalt blijft staan, Nuon probeert je dan te dwingen het doodleuk nog een keer te batalen en de ellende is begonnen.
Ik zou die ene keer 43 euro meer maar gewoon slikken, ondanks dat het tegen je gevoel ingaat en proberen het bedrag voor de volgende maanden omlaag te laten stellen.
Re: nuon
Is inderdaad een garantie voor grote problemen; uit eigen beweging het bedrag aanpassen. Door de vergaande automatisering zullen ze er pas over een paar maanden achterkomen en je een stroom van aanmaningen doen toekomen!
Zult toch eerst het bedrag naar beneden moeten praten - of schrijven - of vanaf juli een andere leverancier zoeken.
Volgens "de geleerden" (dhr.Brinkhorst en consorten) moet dit helemaal geen probleem zijn
Zult toch eerst het bedrag naar beneden moeten praten - of schrijven - of vanaf juli een andere leverancier zoeken.
Volgens "de geleerden" (dhr.Brinkhorst en consorten) moet dit helemaal geen probleem zijn
Re: nuon
Is overigens wel grappig:
Niemand zegt er wat van dat , als ze bij moeten betalen, de Nuon hun energie gedeeltelijk heeft voorgefinancierd maar op het moment dat ze, op basis van hun trendmatig verbruik en te verwachten kostenstijgingen, een hoger voorschot moeten betalen zitten ze in de hoogste boom
Niemand zegt er wat van dat , als ze bij moeten betalen, de Nuon hun energie gedeeltelijk heeft voorgefinancierd maar op het moment dat ze, op basis van hun trendmatig verbruik en te verwachten kostenstijgingen, een hoger voorschot moeten betalen zitten ze in de hoogste boom
Re: nuon
Helemaal met je eens!Is overigens wel grappig:
Niemand zegt er wat van dat , als ze bij moeten betalen, de Nuon hun energie gedeeltelijk heeft voorgefinancierd maar op het moment dat ze, op basis van hun trendmatig verbruik en te verwachten kostenstijgingen, een hoger voorschot moeten betalen zitten ze in de hoogste boom
Re: nuon
Op het moment dat alle termijn bedragen beoordeeld zouden moeten worden door medewerkers van de Nuon dan kunnen ze hun personeelsbestand verveelvoudigen; met daaruit voortvloeiende overhead kosten en dus een hogere prijs van hun diensten. wat we dus in het geheel niet willen.
Klagen dat de computer de boosdoener is is dus niet reeel.
Op het moment dat men met de juiste argumenten komt:
verbruik is over meerdere jaren altijd op een bepaald nivo en er zit geen stijgende lijn in dan moet er met Nuon te praten zijn over een lager bedrag (natuurlijk met in achtname van inflatie, gestegen kosten etc.)
Als men gelijk begint te blazen tegen mensen van het call-center zonder duidelijke motivatie dan vindt ik het niet echt vreemd dat men u vriendelijk doch beslist afwimpelt
Klagen dat de computer de boosdoener is is dus niet reeel.
Op het moment dat men met de juiste argumenten komt:
verbruik is over meerdere jaren altijd op een bepaald nivo en er zit geen stijgende lijn in dan moet er met Nuon te praten zijn over een lager bedrag (natuurlijk met in achtname van inflatie, gestegen kosten etc.)
Als men gelijk begint te blazen tegen mensen van het call-center zonder duidelijke motivatie dan vindt ik het niet echt vreemd dat men u vriendelijk doch beslist afwimpelt
Re: nuon
Als je het op die manier doet ben JIJ degene die dom is.OF BETALEN JULLIE ALLES MAAR KLAKKELOOS, nou dat is dan heel erg dom.
Als je alles over de energiebedrijven en UPC leest dan leer je daarvan dat die bedrijven niet overweg kunnen met eigenhandige betalingen met andere bedragen dan zij in hun domme computers hebben staan.
Als je het met een incasso niet eens bent, dan kun je deze terug laten boeken, tot zover prima maar zelf dan maar iets overmaken wat jij vindt dat genoeg is, dat is het begin van een eindeloze administratieve ellende, want daar kunnen ze niet mee overweg. Deze ellende roep je dan zelf over je heen.
Ook al heb je m.i. helemaal gelijk, 1 maand 40 euro "te veel" voorschot betalen is deze ellende niet waard. Ik zet het "te veel" expres tussen haakjes, want punt 1 is het niet weg (het wordt weer van je eindafr. afgetrokken) en punt 2 wie weet gebruik je komend jaar toevallig net een paar kuub of kilowatt meer en moest je zowiezo toch al bijbetalen, dan hoef je op de eindafrekening volgend jaar 40 euro minder bij te betalen.
(Vooropgesteld natuurlijk dat NUON je voorschot voor de rest van het jaar wel op het juiste bedrag zet)
En nee, ik betaal niet alles klakkeloos, ik zit er juist bovenop om het zo goed mogelijk in de gaten te houden.
Re: nuon
En nee, ik betaal niet alles klakkeloos, ik zit er juist bovenop om het zo goed mogelijk in de gaten te houden.
En dat is de manier om het te doen
Op het moment dat je pas wakker wordt als het bedrag wat je bij moet betalen van je rekening wordt geschreven ben je lekker slim bezig.
De helft van het forum staat vol met verhalen van mensen die de grootste moeite hebben met hun jaarekening maar totaal geen inzicht hebben in hun verbruik!
Moet eerlijk zeggen dat ik ook door schade en schande wijs ben geworden maar dit heeft wel tot effect gehad dat naast een optimale controle op wat Nuon aan administratieve handelingen verricht ook nog eens het bedrag van de jaarrekening bijna gehalveerd is door een bewuster gebruik van water en energie
Wil hierbij overigens niets afdoen aan de mensen die echte problemen hebben met Nuon door de vage boekhouding en slechte communicatie; het praat alleen wel een stuk makkelijker als in ieder geval voor jezelf de zaken goed en tot in detail op een rijtje hebt staan.
Re: nuon
Nou het is toch wel vreemd dat er heel veel mensen zijn met de klacht over nuon dat ze hun maand termijn niet betaald zouden hebben.
Bij mij gebeurt het ook en ben nu al een jaar met de NUON bezig om het netjes op te lossen. En van hun kant wij hebben die nummers open staan dus u heeft niet betaald. En of je nou honderd keer de bewijzen op stuurd of niet ze doen er niks mee. Maar het probleem ligt echt bij hun het is namelijk zo als je een aanmaning krijgt omdat je te laat betaald staat er op die acceptgiro weer een ander nummer en als je dan net de eerste acceptgiro hebt betaald heb je dus al een probleem bij de nuon. Want dan komen de nummers al niet meer over een. Dus ze zijn nog te dom om de zelfde nummers aan te maken. En als ze dan aan de deur komen om je af te sluiten vertellen ze je ook nog dat het internet bankieren neit rechtsgeldig is. Maar hun uitdraaien van de PC zijn dus wel rechtsgeldig ???[/quote]
Bij mij gebeurt het ook en ben nu al een jaar met de NUON bezig om het netjes op te lossen. En van hun kant wij hebben die nummers open staan dus u heeft niet betaald. En of je nou honderd keer de bewijzen op stuurd of niet ze doen er niks mee. Maar het probleem ligt echt bij hun het is namelijk zo als je een aanmaning krijgt omdat je te laat betaald staat er op die acceptgiro weer een ander nummer en als je dan net de eerste acceptgiro hebt betaald heb je dus al een probleem bij de nuon. Want dan komen de nummers al niet meer over een. Dus ze zijn nog te dom om de zelfde nummers aan te maken. En als ze dan aan de deur komen om je af te sluiten vertellen ze je ook nog dat het internet bankieren neit rechtsgeldig is. Maar hun uitdraaien van de PC zijn dus wel rechtsgeldig ???[/quote]
Re: nuon
Nou het is toch wel vreemd dat er heel veel mensen zijn met de klacht over nuon dat ze hun maand termijn niet betaald zouden hebben.
Bij mij gebeurt het ook en ben nu al een jaar met de NUON bezig om het netjes op te lossen. En van hun kant wij hebben die nummers open staan dus u heeft niet betaald. En of je nou honderd keer de bewijzen op stuurd of niet ze doen er niks mee. Maar het probleem ligt echt bij hun het is namelijk zo als je een aanmaning krijgt omdat je te laat betaald staat er op die acceptgiro weer een ander nummer en als je dan net de eerste acceptgiro hebt betaald heb je dus al een probleem bij de nuon. Want dan komen de nummers al niet meer over een. Dus ze zijn nog te dom om de zelfde nummers aan te maken. En als ze dan aan de deur komen om je af te sluiten vertellen ze je ook nog dat het internet bankieren neit rechtsgeldig is. Maar hun uitdraaien van de PC zijn dus wel rechtsgeldig ???
Bij mij gebeurt het ook en ben nu al een jaar met de NUON bezig om het netjes op te lossen. En van hun kant wij hebben die nummers open staan dus u heeft niet betaald. En of je nou honderd keer de bewijzen op stuurd of niet ze doen er niks mee. Maar het probleem ligt echt bij hun het is namelijk zo als je een aanmaning krijgt omdat je te laat betaald staat er op die acceptgiro weer een ander nummer en als je dan net de eerste acceptgiro hebt betaald heb je dus al een probleem bij de nuon. Want dan komen de nummers al niet meer over een. Dus ze zijn nog te dom om de zelfde nummers aan te maken. En als ze dan aan de deur komen om je af te sluiten vertellen ze je ook nog dat het internet bankieren neit rechtsgeldig is. Maar hun uitdraaien van de PC zijn dus wel rechtsgeldig ???
Re: nuon
Wat een onzin dat internetbankieren niet rechtsgeldig is, het is alleen een andere manier van opdracht geven aan de bank.En als ze dan aan de deur komen om je af te sluiten vertellen ze je ook nog dat het internet bankieren neit rechtsgeldig is. Maar hun uitdraaien van de PC zijn dus wel rechtsgeldig ???
Je krijgt gewoon een rekeningafschrift en kunt dan bewijzen dat je betaald hebt.
Als dit mij zou overkomen dan zou ik (in mijn geval) Essent éénmalig een aangetekende brief met bewijzen sturen en verder tot ziens in de rechtzaal.
Ik weet niet hoe het gaat met afsluiten, er zal toch niet alleen maar een mannetje van Nuon komen die netjes aanbelt of hij even in je meterkast mag kijken? Er zal dan toch wel een deurwaarder bij zijn? En zet zo'n deurwaarder gewoon door ook al ontvang je hem met een kop koffie en alle bewijsstukken?
Of ben ik nu erg naief?
Re: nuon
Nuon verrekend vaak openstaande rekeningen met de daar opvolgende binnen gekomen bedragen. Dus als juni niet betaald is en juli wel wordt juli voldaan met juni en krijg je vervolgens een aanmaning over juli
Mooi he dat boekhouden
Internet bankieren zal net zo rechtsgeldig zijn als andere manieren van bankieren en ik denk ook dat Nuon er geen probleem mee heeft om dit door de rechter uit te laten zoeken alleen is er vrijwel niemand die ook de gang naar de rechter daadwerkelijk maakt en men betaald - onder druk van afsluiting - dan toch maar.
Het is erg jammer dat mogelijkheden om je recht te krijgen pas in beeld komen nadat jij af bent gesloten
Uit verschillende verhalen op het forum komt wel naar voren dat ze je niet af kunnen sluiten als je een bezwaarschrift het ingedient
Mooi he dat boekhouden
Internet bankieren zal net zo rechtsgeldig zijn als andere manieren van bankieren en ik denk ook dat Nuon er geen probleem mee heeft om dit door de rechter uit te laten zoeken alleen is er vrijwel niemand die ook de gang naar de rechter daadwerkelijk maakt en men betaald - onder druk van afsluiting - dan toch maar.
Het is erg jammer dat mogelijkheden om je recht te krijgen pas in beeld komen nadat jij af bent gesloten
Uit verschillende verhalen op het forum komt wel naar voren dat ze je niet af kunnen sluiten als je een bezwaarschrift het ingedient
Re: nuon
nee ze hoeven inderdaad je woning niet binnen om af te sluiten, maar doen ze het buiten is het nog duurder dus het is maar wat je zelf wil
maar daar schiet ik niks mee op zou wel eens willen weten of er iemand is wie de nuon echt tegen heeft kunnen houden met hun vreemde praktijken van boekhouding.
maar daar schiet ik niks mee op zou wel eens willen weten of er iemand is wie de nuon echt tegen heeft kunnen houden met hun vreemde praktijken van boekhouding.