Als je zelf 100% zeker van je zaak bent dan maakt dat niet uit, dan hoef je deze kosten toch niet te betalen als de zaak voor de rechter komt lijkt mij.maar doen ze het buiten is het nog duurder dus het is maar wat je zelf wil
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] nuon
Re: nuon
Dat is wel zo, maar tegen de tijd dat ze echt voor de deur staan om af te sluiten ben je dat zowiezo, daar verander je op dat moment niets aan en als ik dan echt voor 100% overtuigd ben dat ik het gelijk aan mijn kant heb komen ze er niet in.
Niet dat het bij mij zover is, hoor
Ze moeten eerst nog maar eens komen met de jaarafrekening van vorig jaar oktober en de voorschotten vanaf die tijd, zolang de bedragen hierop kloppen heb ik dat geld gewoon gerserveerd, dus hoef ik niet bang te zijn dat het zover komt.
Tenzij ze natuurlijk met hele idiote dingen komen, gezien alle reacties op de diverse forums zal niets me meer verbazen.
Niet dat het bij mij zover is, hoor
Ze moeten eerst nog maar eens komen met de jaarafrekening van vorig jaar oktober en de voorschotten vanaf die tijd, zolang de bedragen hierop kloppen heb ik dat geld gewoon gerserveerd, dus hoef ik niet bang te zijn dat het zover komt.
Tenzij ze natuurlijk met hele idiote dingen komen, gezien alle reacties op de diverse forums zal niets me meer verbazen.
Re: nuon
Het kan nóg leuker!
Sinds onze verhuizing (juni 2003!) ontvangen wij geen nota meer van de Nuon.
We hebben reed 3x de verhuispapieren ingestuurd, en het 4x telefoniesch gemeld.
Nuon beweerde daarna dat we géén klant bij hun waren maar bij Essent (ook zo'n fijn bedrijf!).
Wij naar Essent: geen klant nij Essent: na 20x bellen eindelijk een schriftelijke verklaring en een inschrijfnummer van de....Nuon.
Wij de Nuon weer gebeld (inmiddels zo'n 20 keer.
Daar bleef men bij hoog en laag beweren dat we géén klant van hun zijn.
Waar komt de stroom dan vandaan? niemand wist het.
Na lang bellen, veel klagen en vragen: jawel hoor: we zijn tóch Nuon klant.
Aangezien we nu reeds een jaar lang geen electriciteitsnota hebben gehad vragen we met spoed om een jaarafrekening of een overzicht met de kosten tot nu toe.
Men zou ons dit op sturen.
We zijn inmiddels zo'n 3 maanden verder (en weer tientallen gesprekken).
Nog steeds géén nota.
Leuk: iedere keer als we met Nuon bellen noemen ze weer doodleuk ons oude adres van vorig jaar op.
Komt dit ooit nog goed??????
Re: nuon
Dat is wel zo, maar tegen de tijd dat ze echt voor de deur staan om af te sluiten ben je dat zowiezo, daar verander je op dat moment niets aan en als ik dan echt voor 100% overtuigd ben dat ik het gelijk aan mijn kant heb komen ze er niet in.
Dag ron 2
Geloof mij maar ze komen erin en ze doen nog bijdehand ook, alsof nuon van hun vader is zo komen ze op voor dat stomme *** bedrijf.
Mijn zusje is nu al bijna een maand afgesloten ondanks verwoede pogingen om te laten zien dat we alle afrekeningen hebben zijn ze gewoon doorgegaan met afsluiting. Wij hadden ookzoiets van ze komen er niet in en dat hebben we ook vermeld nou ze kwamen met 6 klerenkasten van ras echte amsterdammers en ze waren zo bijdehand als je ze maar kon krijgen.
Ze namen niet de moeite om onze afrekeningen te checken volgens hun zaten we bij voorbaat al fout.
Ookal krijgen we aan het einde van de rit gelijk is het leed wat ze veroorzaakt hebben al aangedaan. Wwant haar hele gezin met zoon 6 en baby 2 maanden zit al die tijd bij mij in een opgepropte woning, samen met mijn gezin.
Het is ronduit schandalig!!!!
Afz. Nathalie
Re: nuon
zou het eens voor moeten leggen bij de geschillen commisie als je genoeg bewijzen hebt. Kan je misschien zelfs nog een schade vergoeding eisen
www.sgc.nl
www.sgc.nl
Re: nuon
een groot grof schandaal om zo'n gezin af te sluiten
ben zelf ook naar de sociale raadslieden met mijn probleem geweest van zogenaamde betalingen niet voldaan te hebben volgens nuon
naar zeggen van de raadslieden is het een groot landelijk probleem hoe NUON met zijn klanten omspringt. je moet nuon om een uitdraai van de binnen gekomen betalingen vragen maar wel met de factuurnummers er bij dat schijnt voor hen een probleem te zijn want zeggen ze dan dat kan wel een maand duren maar afsluiten kan de volgende dag. en bewaar je jaar afrekeningen goed als je zelf goed gaat zoeken kon je er nog wel eens achter komen dat je uiteindelijk geld van hen kriijgt. ik heb ook volgens hen een aantal rekeningen niet betaald ondanks alle bewijzen houden zij vol. ik heb de jaarafrekening er bij gepakt en opgeteld wat ik volgens hen wel betaald zou hebben en dat is zelfs meer als de jaar afrekening. en ik zou drie maanden niet betaald hebben, ra ra hoe kan dat. dus houd vol ondanks afsluiting je moet zorgen dat je op welke manier dan ook het recht krijgt dat zij met een goede lijst van de binnen gekomen betalingen komen. en sta je in je recht een flinke schadevergoeding eisen. ik ga het tenminste doen dat is een ding zeker. en ik laat het ook nog uitzoeken van drie jaar terug heb ik uit angst wel betaald omdat ik bang was voor afsluiting. doe ik dus nooit weer.
ben zelf ook naar de sociale raadslieden met mijn probleem geweest van zogenaamde betalingen niet voldaan te hebben volgens nuon
naar zeggen van de raadslieden is het een groot landelijk probleem hoe NUON met zijn klanten omspringt. je moet nuon om een uitdraai van de binnen gekomen betalingen vragen maar wel met de factuurnummers er bij dat schijnt voor hen een probleem te zijn want zeggen ze dan dat kan wel een maand duren maar afsluiten kan de volgende dag. en bewaar je jaar afrekeningen goed als je zelf goed gaat zoeken kon je er nog wel eens achter komen dat je uiteindelijk geld van hen kriijgt. ik heb ook volgens hen een aantal rekeningen niet betaald ondanks alle bewijzen houden zij vol. ik heb de jaarafrekening er bij gepakt en opgeteld wat ik volgens hen wel betaald zou hebben en dat is zelfs meer als de jaar afrekening. en ik zou drie maanden niet betaald hebben, ra ra hoe kan dat. dus houd vol ondanks afsluiting je moet zorgen dat je op welke manier dan ook het recht krijgt dat zij met een goede lijst van de binnen gekomen betalingen komen. en sta je in je recht een flinke schadevergoeding eisen. ik ga het tenminste doen dat is een ding zeker. en ik laat het ook nog uitzoeken van drie jaar terug heb ik uit angst wel betaald omdat ik bang was voor afsluiting. doe ik dus nooit weer.
Re: nuon
De DTE (het bureau van overheid dat toezicht houdt op energiebedrijven) heeft de 35,10 euro goedgekeurd. Dus bij klachten daarover moet je bij www.dte.nl zijn. UPC rekent ook hetzelfde. Als de overheid het goed vind zullen bedrijven het niet nalaten dit ook in rekening te brengen.
Re: nuon
Mijn vriendin heeft een eindafrekening gekregen over juli 2003-mei 2004 van 716 euro.Zij is juli 2003 naar haar huidige woning verhuist. Zij betaald 171 euro per maand en woont alleen met haar zoontje van 8 jaar in deze kleine eensgezinswoning. In voorgaande jaren woonde ze op een flat en kreeg altijd geld terug. Zij verbruikt zo zuinig mogelijk en begrijpt absoluut niet hoe ze aan zo,n hoge eindafrekening komt. Zij leeft van een heel klein inkomen en kan dit bedrag niet betalen. Nuon heeft nog geen uitleg gegeven, maar vindt dat zij maar gewoon moet betalen. Hoe kan zij aantonen, dat de rekening niet klopt ?
Re: nuon
Mijn vriendin heeft een eindafrekening gekregen over juli 2003-mei 2004 van 716 euro.Zij is juli 2003 naar haar huidige woning verhuist. Zij betaald 171 euro per maand en woont alleen met haar zoontje van 8 jaar in deze kleine eensgezinswoning. In voorgaande jaren woonde ze op een flat en kreeg altijd geld terug. Zij verbruikt zo zuinig mogelijk en begrijpt absoluut niet hoe ze aan zo,n hoge eindafrekening komt. Zij leeft van een heel klein inkomen en kan dit bedrag niet betalen. Nuon heeft nog geen uitleg gegeven, maar vindt dat zij maar gewoon moet betalen. Hoe kan zij aantonen, dat de rekening niet klopt ?
Re: nuon
Om te beginnen moet ze controleren of de rekening echt niet klopt.Hoe kan zij aantonen, dat de rekening niet klopt ?
Als ze er vorig jaar is komen wonen dan moet ze die meterstanden opzoeken.
Als wij verhuisden nam de opzichter van de woningbouw altijd onze beginstanden op, zelf controleerden we die ook altijd.
Als je die standen nu aftrekt van de eindstand op de afrekening (klopt deze stand wel met de stand op de meter?) dan kun je in ieder geval zien of het juiste verbruik wordt berekend, daarna kijken of de betaalde voorschotten wel juist verrekend worden.
Bij mijn ouders is het een keer gebeurd dat van de opgegeven stand door Nuon twee cijfers verwisseld waren waardoor ze (destijds) een paar duizend gulden zouden moeten bijbetalen, met het doorgeven van de juiste stand is dit toen weer snel gecorrigeerd, in die tijd kon je met de Nuon nog wel een fout opgelost krijgen.
Als je twijfelt aan de rekening moet je wel aan kunnen geven wat er volgens jou niet klopt, zomaar roepen dat hij te hoog is is niet voldoende, als het zo makkelijk was ging ik dat meteen ook roepen, en met mij half Nederland denk ik
Re: nuon
Ron U bent 1 ware realist op dit forum
Hoop niet dat de inzenders op dit forum representatief zijn voor een doorsnede van de Nederlandse bevolking want anders staat wel meer als half Nederland te roepen dat hun rekening te hoog is en dat de energiebedrijven plaatboeven zijn (zonder dat ze enig benul hebben hoe hun energierekening in elkaar zit)
Hoop niet dat de inzenders op dit forum representatief zijn voor een doorsnede van de Nederlandse bevolking want anders staat wel meer als half Nederland te roepen dat hun rekening te hoog is en dat de energiebedrijven plaatboeven zijn (zonder dat ze enig benul hebben hoe hun energierekening in elkaar zit)
Re: nuon
Wij hebben een keer moeilijkheden gehad bij de Nuon met de jaarafrekening, en nu zijn we aan het internetbankieren, wij schrijven daar alle nummers op die ook op het girootje staan en de maand waarover betaald moet worden, maar ik bewaar nu ook alle girootjes en zet daarop wanneer ik het overgemaakt heb, dus ik kan altijd de nummers nakijken die zij op de girootjes zetten en mn bankafschriften natuurlijk