LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] NUON tariefwijziging
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 09 jan 2004 10:04
NUON tariefwijziging
08-01-04 ontvang ik een brief van NUON met de mededeling dat per 01-01-04 het laagtarief snachts tot 08.00 uur naar 07.00 uur gaat, dus een uur korter.
Per 01-01-04 heeft de NUON mijn meter op afstand anders ingesteld. !
Ik heb kontakt gehad met NUON, hun reaktie?
Ja wij kunnen de meters op afstand anders instellen en Ja de gebruikte stroom van 07.00 uur tot 08.00 uur is m.i.v. 01-01-04 hoog tarief en dat brengen we ook in rekening.!
Dit is toch allemaal te zot voor woorden en ik ben benieuwd of dit ook zomaar mag.
Wie is hier ook mee geconfronteerd en weet of hier iets aan te doen is?
groet
Paul
Per 01-01-04 heeft de NUON mijn meter op afstand anders ingesteld. !
Ik heb kontakt gehad met NUON, hun reaktie?
Ja wij kunnen de meters op afstand anders instellen en Ja de gebruikte stroom van 07.00 uur tot 08.00 uur is m.i.v. 01-01-04 hoog tarief en dat brengen we ook in rekening.!
Dit is toch allemaal te zot voor woorden en ik ben benieuwd of dit ook zomaar mag.
Wie is hier ook mee geconfronteerd en weet of hier iets aan te doen is?
groet
Paul
Re: NUON tariefwijziging
Beste Paul,
Ik heb met exact dezelfde situatie kennisgemaakt, en mijn bevreemding is gelijk aan die van jou.
Ik heb vanochtend gebeld met het customer care center (in het engels klinkt het fraai, zonder dat je meteen zult vragen: care? for me? niks van gemerkt!)
0 - ik begon met de vraag of IK per 1 december 2003 nog mijn contract kon wijzigen. 'Nee, want u hebt de meterstanden niet, en dan kan dat niet'. Mooi, zei ik, dan kan U dat dus ook niet!
1 - hoewel in de brief het telefoonnummer 2x wordt genoemd, wist de man bij het CCC niet van deze brief, dus bleef het algemeen. Hij kende zelfs niet de naam van de ondertekenaar (dhr. Hofker, hoofd marketing). 'Ik ben van het CDA, maar Balkenende? Nooit van gehoord.'
2 - Ja, tarieven kunnen worden aangepast, volgens de CCC-man. Maar mijns inziens niet zomaar, met terugwerkende kracht.
3 - Even dacht hij nog het argument te kunnen gebruiken dat de tarieven niet gewijzigd waren.
Ik heb nu een brief opgesteld aan dhr. Hofker, waarin ik aangeef NIET accoord te gaan met de wijziging, en dat zij maar met een goed voorstel moeten komen voor verrekening van de stroom die nu al is opgeteld bij de dagstroom.
(voor jouw informatie: er wordt op de specifieke tijdstippen een impuls via het stroomnet meegegeven, waardoor in de meterkast wordt gewisseld van de ene meter naar de andere meter. Dat gebeurt op werkdagen, en bv niet in het weekend.
groet
Henk ten Cate
Ik heb met exact dezelfde situatie kennisgemaakt, en mijn bevreemding is gelijk aan die van jou.
Ik heb vanochtend gebeld met het customer care center (in het engels klinkt het fraai, zonder dat je meteen zult vragen: care? for me? niks van gemerkt!)
0 - ik begon met de vraag of IK per 1 december 2003 nog mijn contract kon wijzigen. 'Nee, want u hebt de meterstanden niet, en dan kan dat niet'. Mooi, zei ik, dan kan U dat dus ook niet!
1 - hoewel in de brief het telefoonnummer 2x wordt genoemd, wist de man bij het CCC niet van deze brief, dus bleef het algemeen. Hij kende zelfs niet de naam van de ondertekenaar (dhr. Hofker, hoofd marketing). 'Ik ben van het CDA, maar Balkenende? Nooit van gehoord.'
2 - Ja, tarieven kunnen worden aangepast, volgens de CCC-man. Maar mijns inziens niet zomaar, met terugwerkende kracht.
3 - Even dacht hij nog het argument te kunnen gebruiken dat de tarieven niet gewijzigd waren.
Ik heb nu een brief opgesteld aan dhr. Hofker, waarin ik aangeef NIET accoord te gaan met de wijziging, en dat zij maar met een goed voorstel moeten komen voor verrekening van de stroom die nu al is opgeteld bij de dagstroom.
(voor jouw informatie: er wordt op de specifieke tijdstippen een impuls via het stroomnet meegegeven, waardoor in de meterkast wordt gewisseld van de ene meter naar de andere meter. Dat gebeurt op werkdagen, en bv niet in het weekend.
groet
Henk ten Cate
Re: NUON tariefwijziging
Nog even ter aanvulling...
Het Avondtarief is wel VERLAAGD (van 12.96 naar 12.40 Eurocent). Dat betekent dat je wellicht goedkoper uitbent als je er vooral 's avonds gebruik van maakt.
Toch vind ik dat een dergelijke wijziging moet worden AANgekondigd, ipv AFgekondigd.
Henk
Het Avondtarief is wel VERLAAGD (van 12.96 naar 12.40 Eurocent). Dat betekent dat je wellicht goedkoper uitbent als je er vooral 's avonds gebruik van maakt.
Toch vind ik dat een dergelijke wijziging moet worden AANgekondigd, ipv AFgekondigd.
Henk
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 09 jan 2004 10:04
Re: NUON tariefwijziging
tarief is wel verlaagd maar............
Als je snachts bijvoorbeeld de wasmachine en broodbakmachine aanzet en deze beiden instelt om 08.00 uur gereed te zijn, dan betaal je ongemerkt wel een uur HOOG tarief en dat is van 18,42 naar 20,13.
Dus geen winst maar duidelijk verlies.
Opmerkelijk was trouwens ook dat ik een dag eerder een brief van de Nuon ontving met de vraag of ik mij voor 3 jaar wilde verplichten aan een vast tarief.
Prima interne communicatie bij de NUON
Als je snachts bijvoorbeeld de wasmachine en broodbakmachine aanzet en deze beiden instelt om 08.00 uur gereed te zijn, dan betaal je ongemerkt wel een uur HOOG tarief en dat is van 18,42 naar 20,13.
Dus geen winst maar duidelijk verlies.
Opmerkelijk was trouwens ook dat ik een dag eerder een brief van de Nuon ontving met de vraag of ik mij voor 3 jaar wilde verplichten aan een vast tarief.
Prima interne communicatie bij de NUON
Re: NUON tariefwijziging
Beste henk10cate ,
Het is niet zo verwonderlijk dat mensen van het ccc de mensen van NUON niet kennen , het zijn nl. tijdelijk ( 3 maanden ) ingehuurde krachten die van de prins geen kwaad weten en worden ingehuurd om de telefoon op te nemen.
Deze mensen kan je dus niets kwalijk nemen , dat op brieven het telefoonnummer van het ccc wordt vermeld is logisch want hierdoor worden NUON medewerkers "afgeschermd" voor wat zij vinden "lastige vragen" want daar houden zij niet van .
Dat zij kennelijk van buiten de meter kunnen aansturen is een kwalijke zaak , want dan ben je dus kennelijk vogelvrij , en er zou dan ook onderzocht moeten worden of men op deze wijze de meterstand kan beinvloeden , want als dat mogelijk is is het hek van de dam en is geen enkele rekening meer controleerbaar.
Het is niet zo verwonderlijk dat mensen van het ccc de mensen van NUON niet kennen , het zijn nl. tijdelijk ( 3 maanden ) ingehuurde krachten die van de prins geen kwaad weten en worden ingehuurd om de telefoon op te nemen.
Deze mensen kan je dus niets kwalijk nemen , dat op brieven het telefoonnummer van het ccc wordt vermeld is logisch want hierdoor worden NUON medewerkers "afgeschermd" voor wat zij vinden "lastige vragen" want daar houden zij niet van .
Dat zij kennelijk van buiten de meter kunnen aansturen is een kwalijke zaak , want dan ben je dus kennelijk vogelvrij , en er zou dan ook onderzocht moeten worden of men op deze wijze de meterstand kan beinvloeden , want als dat mogelijk is is het hek van de dam en is geen enkele rekening meer controleerbaar.
Re: NUON tariefwijziging
Meter wordt centraal aangestuurd. er wordt een puls meegestuurd met de wisselspanning - vraag me niet precies hoe; ben geen electrotechneut - waardoor een ontvanger in de meter de meter omschakelt. In principe op dezelfde wijze als een lantaarnpaal geschakeld wordt.
Normale meter kan niet gemanipuleerd worden uitgezonderd dus het tijdstip van omschakelen. Men is wel met proeven bezig om meters op afstand te kunnen aflezen maar of dit twee-richtingverkeer is weet ik niet.
Verder zijn de mensen die zich in laten huren door Nuon wel erg naief als ze na zoveel negatieve berichtgeving nog "van de prins geen kwaad weten". Denk dat je blij mag zijn met de mensen die nog hun best ervoor proberen te doen om, ondanks de slechte communicatie binnen Nuon (intern/extern), nog wat voor de klant te betekenen. De rest, die de knop al heeft omgezet in "u moet maar gewoon betalen" stand, is gewoon BAGGER!!!!!!!
Normale meter kan niet gemanipuleerd worden uitgezonderd dus het tijdstip van omschakelen. Men is wel met proeven bezig om meters op afstand te kunnen aflezen maar of dit twee-richtingverkeer is weet ik niet.
Verder zijn de mensen die zich in laten huren door Nuon wel erg naief als ze na zoveel negatieve berichtgeving nog "van de prins geen kwaad weten". Denk dat je blij mag zijn met de mensen die nog hun best ervoor proberen te doen om, ondanks de slechte communicatie binnen Nuon (intern/extern), nog wat voor de klant te betekenen. De rest, die de knop al heeft omgezet in "u moet maar gewoon betalen" stand, is gewoon BAGGER!!!!!!!
Re: NUON tariefwijziging
Ik heb NUON als netbeheerder en greenchoice als leverancier. Nuon heeft mij dus mooi *geen* brief gestuurd en mijn tijd is *wel* veranderd. Ik doe dus altijd de wasmachine/vaatwasser/ etc aan tussen 6 uur en 8 uur 's ochtens, dus je kan het wel raden.
Ik ben dus niet eens voorgelicht en ben er zelf (bij toeval) achter gekomen. Schandalig!
Ik ben dus niet eens voorgelicht en ben er zelf (bij toeval) achter gekomen. Schandalig!
Re: NUON tariefwijziging
Het dubbeltarief heeft geen enkele zin meer, toen we er jaren geleden aan begonnen was het verschil honderden guldens (in die tijd nog guldens) per jaar.
Langzaamaan werd het laagtarief verhoogd en het vastrecht verhoogd, waardoor het voordeel nog maar een paar tientjes bedroeg, ondanks dat we alles wat maar mogelijk was in het laagtarief deden, tot het opwarmen van het waterbed aan toe
Ruim 60% van ons verbruik zat daardoor in het (niet meer zo) voordelige tarief.
Inmiddels betalen we weer voor enkel tarief, toen we overstapten van leverancier kon dit kostenloos, een hele opluchting, weer wassen wanneer het óns uitkomt, nergens meer op hoeven letten en dat voor maar drie euro per maand
Op de site van Nuon heb ik het nog eens nagerekend, bij een gezin wat 4500 kw per jaar verbruikt, waarvan 60% in het voordelige tarief is de besparing maar liefst 40 hele euro's!
Kortom, de enige die nog voordeel heeft van de dubbele meter is de leverancier.
Langzaamaan werd het laagtarief verhoogd en het vastrecht verhoogd, waardoor het voordeel nog maar een paar tientjes bedroeg, ondanks dat we alles wat maar mogelijk was in het laagtarief deden, tot het opwarmen van het waterbed aan toe
Ruim 60% van ons verbruik zat daardoor in het (niet meer zo) voordelige tarief.
Inmiddels betalen we weer voor enkel tarief, toen we overstapten van leverancier kon dit kostenloos, een hele opluchting, weer wassen wanneer het óns uitkomt, nergens meer op hoeven letten en dat voor maar drie euro per maand
Op de site van Nuon heb ik het nog eens nagerekend, bij een gezin wat 4500 kw per jaar verbruikt, waarvan 60% in het voordelige tarief is de besparing maar liefst 40 hele euro's!
Kortom, de enige die nog voordeel heeft van de dubbele meter is de leverancier.