LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] NUON "Vaste prijs stroom"

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
chanan

NUON "Vaste prijs stroom"

Ongelezen bericht door chanan »

Ik neem elektriciteit af bij NUON, over het algemeen zonder klachten.

Vorige week kreeg ik een aanbod van NUON om de energieprijs voor drie jaren vast te zetten omdat zij per 1 januari 2009 de prijzen drastisch verhogen. Dat tarief is lager dan het normale tarief per 1 januari. Zij geven aan dat de prijsstijging, ondanks de scherpe daling van de energieprijzen, een gevolg is van een inkoop in een dure periode in 2008.

Als ik het aanbod aanneem moet ik reageren voor 22 december 2008, maar wat ik per 1 januari ga betalen krijg ik pas te horen vanaf 9 januari.

De volgende twee vragen heb ik:

1- Moet de consument opdraaien voor een dure inkoop die gedaan is ca. 6 maanden voordat die energie gebruikt wordt.

2- Is het gebruikelijk dat NUON de klant een contract aanbied zonder de informatie te geven wat het nieuwe tarief per 1 januari wordt.

hharteman

Re: NUON "Vaste prijs stroom"

Ongelezen bericht door hharteman »

Het is net als met aandelen, gokken dus.
Het komende jaar zul je er waarschijnlijk goed mee zitten, maar met de aangekondigde recessie die volgens de voorspelling 2 jaar gaat duren, ga je waarschijnlijk te veel betalen.
Het is koffiedik, maar de keus is aan je zelf.
Bovendien hang je dan ook nog 3 jaar aan deze leverancier vast.
Het is namelijk wel een contract wat uitgediend moet worden.
Handenbindertje dus.

P.Eckhart2

Ongelezen bericht door P.Eckhart2 »

Waarom geeft de Nuon geen antwoord hoever de stroomprijs omhooggaat? Omdat ze het niet weten! En leugentjes mogen ze niet vertellen.
Nadelen: 3 jaar vast aan Nuon. U begint met een hoger bedrag p/m.
Want Nuon moet rekening houden met prijsstijgingen.
De eventuele prijsverlaging door de lagere olieprijs gaat uw neus voorbij
De eventuele hogere transportkosten zullen u wel worden doorberekend

Piet2

Shine

Ongelezen bericht door Shine »

Is het gebruikelijk dat NUON de klant een contract aanbied zonder de informatie te geven wat het nieuwe tarief per 1 januari wordt.
Als de neiuwe prijzen nog niet bekend zijn kunnen ze u daarover ook nog niet informeren.
Vergelijk het maar met hypotheken, rentes enz. Er kan u nu een aanbod worden gedaan om een lening af te sluiten tegen een bepaalde rente. Maar men kan u nu niet zeggen hoe die rente in januari zal zijn.

Kortom, vaste prijs is gokken. ADvies: met het oog op de prijsdaling in juli zou ik nu geen VP contract aangaan.

Gesloten