LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nuon VastePrijsEnergie met Blijven Loont - Loont het wel?

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
witte angora
Berichten: 30775
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Nuon VastePrijsEnergie met Blijven Loont - Loont het wel?

Ongelezen bericht door witte angora »

Mijn contract bij Nuon loopt t/m 31 augustus a.s. Dus vandaag een brief ontvangen met een spectaculair aanbod. Het 'Blijven Loont'- aanbod.

Aan de brief mankeert niets; alle relevante informatie staat er keurig in. Alleen: je moet het wel lézen. En daar schort het bij sommige mensen wel eens aan. Vandaar dit topic. Want zo voordelig is die korting helemaal niet.

Het 'Blijven Loont' - aanbod is: het eerste jaar (als je al een jaar klant bent) 10% korting op de variabele leveringskosten van stroom. Dus niet over de vaste leveringskosten, en ook niet over gas. Het tweede jaar 15%, derde jaar 20%, vierde jaar en verder 25%. Als je dat percentage ziet lijkt het heel wat. Maar dat valt wel mee. Kijk maar:

Mijn stroomverbruik is per jaar zo'n 1100 Kwh. De totale korting is dus voor mij, op een totaal jaarbedrag van 500 euro, inclusief BTW 7 euro. Tel uit je winst. Over een paar jaar, met 25% korting, is de korting opgelopen tot het astronomische bedrag van 18,50 euro voor een heel jaar.

Nu scheelt het dat Nuon in zijn brief zowel de nieuwe termijn (die gebaseerd is op een jaar eerder) als het te verwachten jaarbedrag noemt; je kunt het dus heel makkelijk vergelijken met een energievergelijker. En dan kom je er dus achter dat Nuon helemaal niet zo voordelig is. Integendeel. bij gaslicht.com bijvoorbeeld komt Nuon met dit bedrag op plaats 51 te staan.

Die Blijven Loont korting lijkt heel wat, maar in de praktijk stelt het weinig voor. Als je voor de grootste winst gaat zijn er betere alternatieven.

Bob Schurkjens
Berichten: 9152
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Nuon VastePrijsEnergie met Blijven Loont - Loont het wel?

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Ik heb die NUON brief ook gehad. Inmiddels al weer overgestapt naar Energieflex. Je moet toch wat.

witte angora
Berichten: 30775
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Nuon VastePrijsEnergie met Blijven Loont - Loont het wel?

Ongelezen bericht door witte angora »

@ snuffel: Die 500 euro is inclusief het gasverbruik. De totale nota dus. Mijn gasverbruik schommelt tussen de 400 en 435 m3 per jaar, dus ook erg weinig. Excuses voor de onduidelijkheid.

Toch geef je precies mijn punt aan: de besparing op elektra via dit aanbod stelt niet zoveel voor. Een flinke welkomstpremie zet vaak meer zoden aan de dijk.

Gesloten