Onlangs kreeg ik van de NUON een jaarafrekening.
Ik heb een openhaard, en maak daarom weinig gebruik van de stadsverwarming (ik woon in Almere). Mijn verbruik koste zo'n 25 euro, maar mijn vastrecht koste ruim 200 EURO.
Ik bellen met de hypothetische vraag wat het zou kosten om mij vrijwillig af te laten sluiten. Het antwoord van de dame bij klantenservice was; "ongeveer 50 euro", mooi zo zij ik. En stel dat ik mij weer wil laten aansluiten, wat kost dat dan? Toen zij de dame, na wat ruggespraak met ik denk een collega, "zo rond de 2000 EURO. Ik viel van mijn stoel. Want de mensen die worden afgesloten terwijl zij een betalings achterstand hebben hoeven toch ook geen 2000 EURO her aansluitingskosten te betalen?
Weet iemand hoe ik dit goedkoper kan regelen. Want zo heeft zuinig stoken feitelijk geen zin, toch?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] NUON vastrecht
Re: NUON vastrecht
Het is net als met KPN.
De vaste lasten zijn bij veel mensen hoger dan wat ze verbellen.
Sinds de liberalisering zijn van dat soort diensten de vaste kosten enorm gestegen.
Het voordeel is doorgeschoven naar het bedrijfsleven en dat betalen wij.
De gewone consument.
Ik heb nog geen voordeel gemerkt van de open energiemarkt en als je op dit forum kijkt zie ik ook alleen maar klachten over eindafrekeningen e.d..
De vaste lasten zijn bij veel mensen hoger dan wat ze verbellen.
Sinds de liberalisering zijn van dat soort diensten de vaste kosten enorm gestegen.
Het voordeel is doorgeschoven naar het bedrijfsleven en dat betalen wij.
De gewone consument.
Ik heb nog geen voordeel gemerkt van de open energiemarkt en als je op dit forum kijkt zie ik ook alleen maar klachten over eindafrekeningen e.d..