Al meer dan een jaar zijn wij inmiddels klant van GreenChoice. Bij de overstap van Nuon naar GreenChoice zijn de eindmeterstanden door Nuon geschat. Dit ondanks dat wij bij de overstap de meterstanden direct aan onze nieuwe leverancier hebben doorgegeven. Deze schatting was veel te hoog waardoor wij meer dan 600 euro bij moesten betalen, wat we ondanks incorrectheid toch hebben gedaan (in termijnen). Herhaaldelijk hebben wij contact gehad met Nuon, Greenchoice en Enece (de netbeheerder). Bij Greenchoice zijn de standen altijd correct geweest. Nuon blijft volhouden dat we een correctie via Greenchoice aan moeten vragen. Greenchoice heeft dit gedaan, maar Nuon weigert de standen te corrigeren. We hebben ze zelfs een aangetekende brief gestuurd waarop we als reactie een telefoontje kregen dat we het via Greenchoice moesten regelen. Ik schat dat we meer dan 800 euro van ze terug moeten krijgen en het lijkt erop dat ze die graag in hun eigen zak steken door ons tegen te werken. Ronduit schandalig dat energie bedrijven op deze manier geld van mensen kunnen stelen!! Inmiddels zijn we geadviseerd een voorbeeldbrief van ConsuWijzer te gebruiken en vervolgens naar de geschillencommissie te stappen. Deze aangetekende brief gaat denk ik niet werken, omdat we al eerder een aangetekende brief hebben gestuurd. Het gaat ons dus weer allemaal erg veel moeite kosten naast de tientallen telefoontjes die we inmiddels al gepleegd hebben.
Zijn er nog mensen met goeie tips om Nuon te dwingen ons gestolen geld terug te betalen?
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] NUON weigert eindmeterstanden te corrigeren!
-
coert_metz
-
coert_metz
Re: NUON weigert eindmeterstanden te corrigeren!
Is er niemand met eenzelfde ervaring en wat goede tips? Of heeft de Nuonmedewerker wellicht de gouden tip?
Hoe weet u dat de beginmeterstanden bij GC altijd correct zijn geweest?Bij Greenchoice zijn de standen altijd correct geweest
Ik maak namelijk uit uw verhaal op dat GC óók een correctie van de beginstanden heeft moeten doorvoeren. Hieruit maak ik op dat uw destijds doorgegeven switchstanden niet doorgevoerd waren bij GC.
Ik vind uw verhaal daarom nogal verwarrend.Bij Greenchoice zijn de standen altijd correct geweest. Nuon blijft volhouden dat we een correctie via Greenchoice aan moeten vragen. Greenchoice heeft dit gedaan, maar Nuon weigert de standen te corrigeren.
-
coert_metz
Bij Greenchoice zijn vanaf het begin de standen correct geweest. Greenchoice heeft alleen op ons verzoek een correctie proberen aan te vragen bij Nuon, omdat zij de verkeerde standen hanteren. Nuon heeft ons herhaaldelijk aangegeven dat dit de juiste manier was, maar dat was blijkbaar alleen om ons aan het lijntje te houden. Overigens maakt het denk ik niet zo veel uit waar de fout van de verkeerde standen ligt. Het probleem is vooral dat Nuon pertinent weigert te corrigeren terwijl bij zowel de netbeheerder (Eneco) als bij de nieuwe leverancier de standen correct bekend zijn.
Als zij na herhaaldelijk bellen en aangetekend schrijven blijven beweren dat Greenchoice bij Nuon de correctie moet aanvragen en wanneer GC dat vervolgens voor ons doet en zij alsnog weigeren te corrigeren kan ik alleen concluderen dat ze ons tegen willen werken.
Als zij na herhaaldelijk bellen en aangetekend schrijven blijven beweren dat Greenchoice bij Nuon de correctie moet aanvragen en wanneer GC dat vervolgens voor ons doet en zij alsnog weigeren te corrigeren kan ik alleen concluderen dat ze ons tegen willen werken.
-
Vattenfall Webcare
- verified
Geachte Coert_metz,
Uit uw vraag maak ik op dat wij verkeerde eindmeterstanden hebben gebruikt. Graag laat ik u het volgende weten.
Als u er geen bezwaar tegen heeft, zou ik graag op korte termijn contact met u willen opnemen om deze kwestie te bekijken en na te gaan wat ik voor kan doen. Zou u mij hiertoe uw contractrekeningnummer kunnen geven, zodat ik op basis daarvan uw telefoonnummer kan achterhalen? Alvast bedankt voor de moeite.
Uw contractrekening begint met (000)300 en staat bijvoorbeeld op acceptgiro’s of uw jaarafrekening. Om u gerust te stellen: met uw contractrekening hebben anderen geen toegang tot uw klantgegevens. U kunt beter niet uw klantnummer op dit internetforum plaatsen.
Met vriendelijke groet,
De Nuon medewerker
Uit uw vraag maak ik op dat wij verkeerde eindmeterstanden hebben gebruikt. Graag laat ik u het volgende weten.
Als u er geen bezwaar tegen heeft, zou ik graag op korte termijn contact met u willen opnemen om deze kwestie te bekijken en na te gaan wat ik voor kan doen. Zou u mij hiertoe uw contractrekeningnummer kunnen geven, zodat ik op basis daarvan uw telefoonnummer kan achterhalen? Alvast bedankt voor de moeite.
Uw contractrekening begint met (000)300 en staat bijvoorbeeld op acceptgiro’s of uw jaarafrekening. Om u gerust te stellen: met uw contractrekening hebben anderen geen toegang tot uw klantgegevens. U kunt beter niet uw klantnummer op dit internetforum plaatsen.
Met vriendelijke groet,
De Nuon medewerker
-
coert_metz
Beste Nuon medewerker,
Ik heb u via mail het contractnummer gestuurd.
Alvast bedankt voor de moeite.
Met vr. gr.
Coert Metz
Ik heb u via mail het contractnummer gestuurd.
Alvast bedankt voor de moeite.
Met vr. gr.
Coert Metz