LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] NUON wil incasso-machtigingen door geven aan derden

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
MKO

NUON wil incasso-machtigingen door geven aan derden

Ongelezen bericht door MKO »

Nuon heeft in een brief aangegeven dat vanaf 1 januari water niet meer via Nuon wordt afgerekend maar door Duinwaterbedrijf Zuid-Holland.
Nu is dat geen probleem, maar Nuon geeft dit bedrijf de gegevens door voor een automatische incasso! :evil:
Hoe kan het zijn dat een incasso-machtiging kan worden overgedragen aan een ander bedrijf? Zeker aangezien het ook nog eens om een ander bedrag gaat en de incasso nu per kwartaal i.p.v. per maand zal gaan plaatsvinden.
Nuon geeft in de brief aan dat wanneer dit niet gewenst is ik schriftelijk hiertegen bezwaar moet maken.
Dit is de wereld op zijn kop, Nuon doet dingen doet iets wat niet mag en ik moet hiertegen bezwaar maken.
De Nuon klantenservice (zover van toepassing) wil me eerst doorverbinden met een duur 0900 nummer en zegt vervolgens dat ik maar bezwaar moet maken, bezwaar per telefoon is niet mogelijk.

Pas dus op met een incasso machtiging voor Nuon, voor dat je het weet denken ze over je rekening te kunnen beschikken.

Gast

Re: NUON wil incasso-machtigingen door geven aan derden

Ongelezen bericht door Gast »

Een ander noemt dat klantenservice. Een groot van de klanten zal dit wel op prijs stellen omdat ze dan niet allerlei administratieve handelingen hoeven te verrichten. Juist de reden om een automatische incasso machtiging aan een bedrijf te geven. Als je toch al zelf de controle over je bankzaken wilt houden geef je zowieso al geen machtiging uit!

Cristian

Ongelezen bericht door Cristian »

Je kan ook zeuren OM het zeuren he.
Bij een organisatie van deze omvang vind ik dit netjes opgepakt.
Jij moet gewoon niet zo liggen janken en als het je niet zint dan geef
je dat toch gewoon aan.

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

oplossing
trek je machtiging in en zorg voor een nieuwe machtiging bij het andere bedrijf.
Het is wat omslachtig, maar ja, jij wil het zo.

Dit is echt gezeur om niks, sorry hoor.
Maar betalen moet je toch, dus wees blij dat je er zelf niet achteraan hoeft.

Gesloten