LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Onduidelijkheid in de eneco eindnota

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
bobbyRS

Onduidelijkheid in de eneco eindnota

Ongelezen bericht door bobbyRS »

Hallo,

Sinds 16 juli zijn we verhuist naar een nieuwe woning. Om deze reden hebben we een eindnota gekregen van eneco voor de vorige woning. Echter heb ik iets gemerkt aan de nota wat ik raar vind.

Om dit goed uit te kunnen leggen moet ik eerst mijn vorige eindnota uitleggen:
Op mijn vorige nota stond dat het ging om een periode van 11-11-2010 tot 14-11-2011. Precies een jaar dus. Ik zou in deze periode 6500 kWh aan elektriciteit verbruikt hebben volgens de specificatie. Wat ik vreemd vind is dat het een eindnota is voor 14-11-2010 tot 14-11-2011 maar dat er bij reeds in rekening gebrachte bedragen de periode 2011-02 tot 2012-2 staat. Waarom is dit zo?

Goed, dus tot 2012-2 hebben we reeds al betaald(inclusief de te weinig in rekening gebrachte bedrag).

Nu hebben we door de verhuizing een nieuwe eindnota ontvangen:
Hierin staat dat het gaat om de periode 14-11-2011 tot 15-07-2012. Je ziet het misschien al aankomen, waarom gaat het over de periode 14-11-2011 tot 15-07-2012 als we al tot 2012-2 alles betaald hebben?

Bij de reeds in rekening gebrachte bedragen staat dan wel 2012-2 tot 2012-07. In de brief staat dat we in totaal van 14-11-2011 tot 15-07-2012 4462 kWh gebruikt hebben, en dat op een total bedrag komt van 827 euro. Verder staat er dat er 630 euro in rekening gebracht is en dat we dus 197 euro nog moeten betalen. Maar die 630 euro gaat alleen over de periode 2012-2 tot 2012-7. Terwijl die 827 euro over de periode 14-11-2011 tot 15-07-2012.

Dit betekend dus dat de periode 14-11-2011 tot 2012-2 dubbel gerekend is, we het dus twee keer moeten betalen.

Mijn vraag is: Begrijp ik het goed, en heeft eneco hier een fout gemaakt, of heb ik zelf iets over het hoofd gezien en klopt het gewoon?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden!

sephora30

Re: Onduidelijkheid in de eneco eindnota

Ongelezen bericht door sephora30 »

Eneco al om opheldering gevraagd?

Uit ervaring weet ik dat op 9 van de 10 vragen over eind-jaarnota`s van energiebedrijven hier geen antwoord kan worden gegeven omdat de kwesties te ingewikkeld zijn voor de gewone consument.

Denk dus dat Eneco de aangewezen persoon is om een verklaring te geven.

bobbyRS

Ongelezen bericht door bobbyRS »

sephora30 schreef:Eneco al om opheldering gevraagd?

Uit ervaring weet ik dat op 9 van de 10 vragen over eind-jaarnota`s van energiebedrijven hier geen antwoord kan worden gegeven omdat de kwesties te ingewikkeld zijn voor de gewone consument.

Denk dus dat Eneco de aangewezen persoon is om een verklaring te geven.
Uiteraard ga ik eneco nog bellen, maar dat kan alleen op werkdagen. Ik dacht ik plaats hier alvast een topic, misschien kan iemand toch voor opheldering zorgen.

tenormin

Ongelezen bericht door tenormin »

bobbyRS, natuurlijk kun je bellen maandag met Eneco maar heb je nog een account bij Mijn Eneco? Dan kun je daar je vraag en uitleg ook gelijk schriftelijk stellen, scheelt misschien tijd en heb je zwart op wit je probleem uit de doeken kunnen doen. Succes.

Eneco mdw

Ongelezen bericht door Eneco mdw »

Beste bobbyRS,

Ik lees in uw bericht op dit forum dat er onduidelijkheid bestaat over de eindnota die u van ons heeft ontvangen. Ik begrijp dat de periode van de energielevering en de periode van de verrekende termijnbedragen niet overeenkomen. Om een duidelijk beeld te krijgen van de situatie en om de kwestie onder de loep te nemen, ontvang ik graag uw klantnummer en contactgegevens via [email protected]. Ik kijk dan graag met u mee.

Ik zie uw reactie graag tegemoet!

Met vriendelijke groet,

Mike, medewerker Eneco

Gesloten