| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] ongewenste overstap E-leverancier
ongewenste overstap E-leverancier
Via telefonische colportage is moeder (ongewenst) overgegaan op andere leverancier (Energie Direct).
geen handtekening gezet, geen rekeningnummer doorgegeven, maar toch oude contract bij Nuon verbroken.
Daar zou na 1 jaar een overstappremie ontvangen worden van euro 205,00
Die loopt ze nu dus mis.
Is deze premie (of een deel daarvan) te claimen?
Je kan verwachten dat er een boete wordt opgelegd van 2x 125,00! Verdient E.D. ook met hun actie.
Na telefonisch contact met 'oude' leverancier Nuon is e.e.a. teruggedraaid, nieuw contract van 1 jaar, evt. boete wordt overgenomen (met dank) maar ik vind het wel schandalig van E.D.!
Jeroen
geen handtekening gezet, geen rekeningnummer doorgegeven, maar toch oude contract bij Nuon verbroken.
Daar zou na 1 jaar een overstappremie ontvangen worden van euro 205,00
Die loopt ze nu dus mis.
Is deze premie (of een deel daarvan) te claimen?
Je kan verwachten dat er een boete wordt opgelegd van 2x 125,00! Verdient E.D. ook met hun actie.
Na telefonisch contact met 'oude' leverancier Nuon is e.e.a. teruggedraaid, nieuw contract van 1 jaar, evt. boete wordt overgenomen (met dank) maar ik vind het wel schandalig van E.D.!
Jeroen
Re: ongewenste overstap E-leverancier
Premies kan je niet claimen. Die krijg je als je je contract voor minstens een jaar uitdient. Zo niet, jammer dan.
Buiten je schuld om wordt een contract opgezegd. Dan zou je toch bij de schuldige daarvan derving van die premie moeten kunnen claimen?rvjapio schreef:Premies kan je niet claimen. Die krijg je als je je contract voor minstens een jaar uitdient. Zo niet, jammer dan.
Buiten je schuld om? Ze zal in het telefoongesprek toch wel hebben gezegd dat de overstap OK was?
Dat ze na het gesprek spijt krijgt een de boel wil terugdraaien kan ik mij goed voorstellen. Maar toch kun je de overstap dan toch niet zomaar buiten het schuld om noemen
Dat ze na het gesprek spijt krijgt een de boel wil terugdraaien kan ik mij goed voorstellen. Maar toch kun je de overstap dan toch niet zomaar buiten het schuld om noemen
Wat ik lees van TS is er geen overeenkomst aangegaan.kweenie schreef:Buiten je schuld om? Ze zal in het telefoongesprek toch wel hebben gezegd dat de overstap OK was?
Dus, buiten je schuld om wordt een contract opgezegd. Dan zou je toch bij de schuldige daarvan derving van die premie moeten kunnen claimen?
-
sylvesterb
TS niet maar zijn moeder wel. Neem aan dat Energie Direct de overeenkomst schriftelijk heeft bevestigd en dat zij de wettelijke annulering termijn van 14 dagen hebben aangehouden. TS is te summier en enkel afgaan op (ongewenst) is niet voldoende.Harm.calc schreef: Wat ik lees van TS is er geen overeenkomst aangegaan.
Waar lees ik nu dat er een overeenkomst is aangegaan? Wat ik lees is dat er geen handtekening is gezet. Ik lees niet dat E.D. de overeenkomst schriftelijk bevestigd heeft. Je zou daar ook eerst naar kunnen informeren voordat je deze aanname hier zo plaatst.sylvesterb schreef:TS niet maar zijn moeder wel. Neem aan dat Energie Direct de overeenkomst schriftelijk heeft bevestigd en dat zij de wettelijke annulering termijn van 14 dagen hebben aangehouden. TS is te summier en enkel afgaan op (ongewenst) is niet voldoende.Harm.calc schreef: Wat ik lees van TS is er geen overeenkomst aangegaan.
-
sylvesterb
Daarom plaatste ik ook dat TS te summier is om conclusie te trekken aan zijn (ongewenst). Zonder de juiste informaties is alles een aanname.Harm.calc schreef:Waar lees ik nu dat er een overeenkomst is aangegaan? Wat ik lees is dat er geen handtekening is gezet. Ik lees niet dat E.D. de overeenkomst schriftelijk bevestigd heeft. Je zou daar ook eerst naar kunnen informeren voordat je deze aanname hier zo plaatst.sylvesterb schreef:TS niet maar zijn moeder wel. Neem aan dat Energie Direct de overeenkomst schriftelijk heeft bevestigd en dat zij de wettelijke annulering termijn van 14 dagen hebben aangehouden. TS is te summier en enkel afgaan op (ongewenst) is niet voldoende.Harm.calc schreef: Wat ik lees van TS is er geen overeenkomst aangegaan.
Als Energie Direct de overeenkomst niet schriftelijk heeft bevestigd en geen 14 dagen bedenktijd heeft aangehouden is de overeenkomst niet rechtsgeldig. Dus wel cruciale informatie die ontbreekt in het verhaal.
-
stofzuigertje
Je kunt altijd binnen 2 weken annuleren.
Als je moeder niet zegt wat haar eind datum is voor de welkomst bonus is haar fout.
Ga nooit op telefoon of aan deur verkopers in en ga liever online zoeken naar goede aanbieder.
E D heeft geen fout gemaakt, de te vroeg weg boete + mislopen welkomstbonus eerste jaar is haar eigen schuld.
Gewoon niet op telefoon of deur verkopers reageren en teken niets en vraag ook nooit een vrijblijvende offerte die je binnen 2 weken moet annuleren...
Als je moeder niet zegt wat haar eind datum is voor de welkomst bonus is haar fout.
Ga nooit op telefoon of aan deur verkopers in en ga liever online zoeken naar goede aanbieder.
E D heeft geen fout gemaakt, de te vroeg weg boete + mislopen welkomstbonus eerste jaar is haar eigen schuld.
Gewoon niet op telefoon of deur verkopers reageren en teken niets en vraag ook nooit een vrijblijvende offerte die je binnen 2 weken moet annuleren...