LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ongewenste overstap naar andere leverancier

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Rinus1625

Ongewenste overstap naar andere leverancier

Ongelezen bericht door Rinus1625 »

Ik heb per E-mail bij ENECO geinformeerd wat hun tarieven zijn. Ik heb duidelijk vermeld dat het om een offerte ging en geen aanmelding voor het leveren van energie. Wat schets mijn verbazing krijg na 2 weken een contract in de brieven bus. Hier stond in dat als ik niet akkoord ging met dit contract ik binnen 8 werkdagen dit schriftelijk kenbaar moest maken. Ik heb dit gedaan echter 2 weken na dit krijg ik van mijn huidige levernacier de mededeling dat het hun spijt dat ik een andere leverancier heb gekozen.

Gezien de problemen met dit soort zaken heeft er iemand een sugestie hoe ik hiermee moet omgaan?

Har

Re: Ongewenste overstap naar andere leverancier

Ongelezen bericht door Har »

Heb je iets getekend?.

Aan je huidige leverancier doorgeven , dat je niet van hun afwilt en hub de nodige acties laten onder nemen.

Rinus1625

Ongelezen bericht door Rinus1625 »

Nee, ik heb niets getekend. Echter in de brief stond dat als ik niet binnen het termijn van 8 werkdagen zou reageren ik met het mij toegestuurde contract instemde en dat ENECO mijn nieuwe leverancier dan zou zijn.

Har

Ongelezen bericht door Har »

reageer nu schriftelijk naar Eneco en deel mede dat je bij de oude leverancier blijft, voor een overeenkomst lijkt me een handtekening noodzakelijk als contract bevestiging, vlg B W.

Stiertje

Ongelezen bericht door Stiertje »

Een handtekening is tegenwoordig niet meer noodzakelijk.
Veel leveranciers werken nu volgens de wet kopen op afstand.
Heeft u nog een kopie van de brief die u verzonden heeft?
Heeft u deze anders aangetekend verstuurd?
Heeft u nog ander bewijs?
Verzamel dit alles en stuur dit op naar uw leverancier.
Zij kunnen u dan terugswitchen naar uw vorige leverancier.

U kunt ook het beste even controleren wie nu echt uw leverancier is door uw netbeheerder te bellen. Dit overheidsbedrijf houdt bij wie uw leverancier is en wat daar in het systeem staat is wet om het zo te noemen. Uw netbeheerder kunt u opzoeken via http://www.eancodeboek.nl

Gesloten