LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ongewenste overstap naar Essent

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
rinzo

ongewenste overstap naar Essent

Ongelezen bericht door rinzo »

Een tijdje geleden had ik via een website informatie gezocht over energieaanbieders. Ik kreeg later een telefoontje waarin me verteld werd dat ik bij Essent goedkoper uit zou zijn. De telefoonjuffrouw was nogal hardnekkig en ik moest de deur uit, zodat ik erin toestemde dat ze me informatie en een aanmeldingsfromulier mocht sturen. Als ik het formulier niet invulde en ondertekende en binnen 7 dagen terugstuurde was er niets aan de hand en bleef alles bij het oude volgens haar. Ik heb dit gedaan. Tot mijn stomme verbazing kreeg ik opeens een brief met de mdedeling dat ik per 1 februari klant bij Essent ben. Hoe kan dit? Ik heb niks getekend!!! Hebben meer mensen een dergelijk ervaring gehad en wat kan ik doen? Ze blijven volhouden dat het telefoongesprek voldoende was om overgestapt te zijn. Ik begrijp er niks van. :twisted:

VioletPrue

Re: ongewenste overstap naar Essent

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Even vragen of je het bandje waarop het deel van het gesprek staat waar je akkoord bent gegaan met een contract mag horen.
En even vragen wanneer het leveringscontract en de leveringsvoorwaarden naar je toe zijn gestuurd.
Meestal zit daar namelijk een brief bij hoe je binnen 7 dagen van je contract af komt.
En goede leer voor de volgende keer, gewoon 'nee' zeggen en geen 'ja' als je iets niet nodig hebt en ook al heb je haast!

seagoing racer2

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Beste
Als ik het formulier niet invulde en ondertekende en binnen 7 dagen terugstuurde was er niets aan de hand en bleef alles bij het oude volgens haar
Het is precies andersom.

Je hebt blijkbaar telefonisch het aanbod geaccepteerd om klant te worden bij Essent.

Omdat hier de wet koop-op-afstand geldt heb je na ontvangst 7 dagen te tijd om je te bedenken.

Je dient dus juist binnen 7 dagen te melden dat je alsnog afziet van de overgang naar Essent

forumessent

Ongelezen bericht door forumessent »

Beste rinzo,

In uw bericht van 3 februari op dit forum geeft u aan dat u ongewenst bij Essent bent aangemeld als klant. Graag wil ik telefonisch contact met u opnemen zodat ik het voor u kan uitzoeken.

Indien u hier geen bezwaar tegen heeft, kunt u uw klantnummer en forumnaam mailen naar [email protected]. Hiermee kan ik uw contactgegevens opzoeken in onze administratie. Ik neem dan zo spoedig mogelijk contact met u op.

Alvast bedankt voor de moeite.

Met vriendelijk groet,

Annemarie
Essent medewerker

capsound

Ongelezen bericht door capsound »

Ter info mijn brief naar Essent,

Deze goed gesmeerde club flikt mij het zelfde.
Zie hieronder mijn brief in een reactie naar hun.

Betreft: Ongewenste overstap

Almere 5 februari 2010

Geachte meneer, mevrouw,

Hierbij laat ik u weten, dat het niet mijn bedoeling is geweest een overeenkomst met u aan te gaan. Ik wens nog steeds elektriciteit af te nemen van de Nuon.

Indien u reeds een leverancieroverstap heeft ingediend verzoek ik u vriendelijk dit - zonder bijkomende kosten - ongedaan te maken en ervoor te zorgen dat ik weer elektriciteit afneem van de Nuon. De reden van dit alles is dat ik n.a.v. telefonische acquisitie verkeerd ben voorgelicht en naar aanleiding van een email (gestuurd door mevrouw Monic Willam d.d. 19 januari) niet binnen 7 dagen de brief heb ontvangen met de daarin door ons gemaakte afspraken. Wanneer ik vervolgens op 4 februari bel met jullie klantenservice is er van bovenstaande informatie niks terug te vinden in het systeem. Sterker nog er is op dat moment pas een klantnummer voor mij aangemaakt. De dag er na stuurt u mij echter een bevestigingsbrief waarin staat dat ik me al heb aangemeld bij de Essent en dat jullie per 15 februari 2010 voor de overstap zullen zorgdragen. Ik vraag u dan ook om de onterechte overstap af te handelen conform het "Marktmodel Herstellen onterecht doorgevoerde switch in de Consumentenmarkt".
Ook verzoek ik u mij schriftelijk bewijs te sturen waaruit blijkt dat de door jullie beloofde informatiebrief ook daadwerkelijk verstuurd en ontvangen is. Een kopie van de voicelog mag u mij per email toezenden.

Indien u blijft bij uw standpunt dat uw bedrijf met mij een contract zou hebben gesloten, of indien u binnen 1 week niet tegemoet komt aan mijn verzoek om de ongewenste overstap ongedaan te maken, zal ik mij richten tot de Geschillencommissie Energie en Water. Een kopie van deze brief zal worden doorgestuurd naar de Nuon, de Consumentenbond, Vara’s Kassa en Radar dan wel in schriftelijk of digitale vorm.

Met vriendelijke groet,

Patrick Scholten

Biankje

Ongelezen bericht door Biankje »

Nou de NUON kan er ook wat van, overnemen zonder iets te weten, en ze hebben nooit gebelt, ze nemen mensen en of bedrijven over, en dan hebben ze hun info nog niet eens op orde, want het bedrijfsnaam staat zelfs verkeerd gespelt.........accoord gaan we zeker niet ze zijn nog niet van mij af.

forumessent

Ongelezen bericht door forumessent »

Geachte heer Scholten,

In uw bericht van 5 februari op dit forum geeft u aan dat u ongewenst bij Essent bent aangemeld als klant. U heeft al een brief aan ons verzonden, graag wil ik toch telefonisch contact met u opnemen zodat ik het voor u kan uitzoeken.

Indien u hier geen bezwaar tegen heeft, kunt u uw klantnummer en forumnaam mailen naar [email protected]. Hiermee kan ik uw contactgegevens opzoeken in onze administratie. Ik neem dan zo spoedig mogelijk contact met u op.

Alvast bedankt voor de moeite.

Met vriendelijk groet,

Diana
Essent medewerker

Gesloten