LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] (ONS) Nederlandse Energie maatscappij , legaal en erkent?

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Stek van

(ONS) Nederlandse Energie maatscappij , legaal en erkent?

Ongelezen bericht door Stek van »

Vandaag liep er bij mij in de flat een colporteur rond
voor het rondselen van nieuwe afnemers van ONS.
Deze jongeman had niet herkenbaar legitimatie van ONS inzicht en
ik heb er eigenlijk ook niet naar gevraagt.

Verder wilde deze jongeman per direct een contract op maken echter ik heb duidelijk gemaakt geen colportage contracten per direct te tekenen.

wel wist ik een contract opzicht in huis te krijgen.
Wat daarbij erg opvalt is dat er nergens in de contracten kamer van koophandel nr en Vestigingshoofd kantoor vernoemd staan..........

Toen is de jongeman vertrokken en komt over 2 dagen (vrijdag) weer terug.

Bij het doornemen van het contract word enkel geattendeert op; Goedkoopste energie,
Milieuvriendelijkste energie,
EN MODERNSTE energie.

dan een invul lijstje met vermelding dat alle velden verplicht ingevuld moeten worden.inclusief bank en geboorte datum gegevens.

je kan daarna wel aangeven een acceptgiro te willen, echter die kost per gestuurde accept wel 2 Euro

verder nog plaats en datum en handtekening invullen en het contract is rond......

Lees ik deProduct voor waarden op de achter zijde van het 3 voudig door druk contract...., wordt er verwezen naar
www.nlenergie.nl

verder kan kort gezegt de achterzijde omschreven worden
als een opsomming van plichten jegens "ONS" door onder getekende en een opsomming van rechten die "ONS"mag en kan ontlenen aan de hand van de onder tekening.......

Wat schertst mijn verbazing dat onder de Product voorwaarden
dat de Nederlandse Energie Maatschappij een postbus in rotterdam heeft en "ONS" Energie een postbus adres in schiedam waar mee dus voor mij de indruk is ontstaan dat ik, mocht ik tekenen , ik met 1 contract 2 bedrijven aan mij bind.......

Wat mijn argwaan nog groter heeft gemaakt......
Nergens staan kamer van koophandel gegevens en vestigings adressen vermeld......
IS DAT NIET VERPLICHT????????????????????

ik heb de site eens bekeken en ook daar geen melding van officieel ondernemingschap dmv kvk nr en adressen......

daarbij ziet de site er erg ammateuristisch uit 1x logo van "ONS" en verder effe witte pagina's met leverings voorwaarden die mij als potentiéle klant meer vragen laat oproepen dan dat er duidelijkheid ontstaat :cry: :cry:

hopelijk weet iemand iets of dit wel rechtsgeldig bedrijfsvoeren is......
OOK hoop ik dat iemand weet of deze manier van contracten opstellen rechts geldig is.....
en hopelijk weet iemand waar je terecht kan met klachten zodra die zich voor doen..... want 2 bedrijven maken van een klant en speelbal!

met vriendelijke groet Stek van, cor.
[/b]

-margriet-

Re: (ONS) Nederlandse Energie maatscappij , legaal en erkent?

Ongelezen bericht door -margriet- »

Hi Cor van Stek,

Als je íetsje verder doorkijkt op deze site is er al een onderwerp over de Nederlandse Energie Maatschappij.

Het is een héle nare manier van colporteren die zij er op na houden.

Waarschijnlijk hebben ze zelfs níets met het ONS te maken. ONS is leverancier in Schiedam e.o. De Nederlandse Energie Maatschappij (NEM) is gewoon hun concurrent.

Ik wil je wijzen op de kassa-uitzending van 22 oktober jongstleden (kassa.vara.nl).

Daarin is een heel item aan deze jongens gewijd. Wees blij dat je níet getekend hebt! Je gaat dan gewoon over naar een nieuwe energiemaatschappij, die niet eens goedkoper is :?

Wie is nu anders je huidige energieleverancier?

Bel de kamer van Koophandel in Rotterdam Zij kennen het bedrijf vást!

Oh, en, bel de ONS of zij weten dat ze genoemd worden op deze overeenkomsten en of zij uitleg kunnen geven wat nu de bedoeling is... ben benieuwd!

Uiteindelijke klachten hierover kun je kwijt bij de DTE/NMA.

Misschien is het wél handig om even aan je buren te vragen wat zíj gedaan hebben?

Als ze wél ondertekend hebben en ze willen er vanaf, dan kan dat aangetekend schriftelijk, bínnen 8 dagen.

Sterkte ermee.

http://forum.trosradar.nl/forum/viewtopic.php?t=33516 (het andere topic over de NEM)

Gesloten