LS,
wij zitten met het volgende probleem, wij hebben op 23 februari de Jaarafrekening van Eneco gehad, vervolgens kregen wij op 16 maart een eind afrekening voor de electra.
Na telefonisch contact met Eneco bleek tot onze stomme verbazing dat wij over waren genomen door Oxxio, dus wij bellen met OxxioKlantenservice, na het controleren van ons woonadres bleek dus dat wij ten onrechte door Oxxio over waren genomen zo werd ons duidelijk gemaakt door mw. Kemp van de afd. klantenservice van Oxxio.
Vervolgens werd ons door mw. Kemp van de afd. klantenservice duidelijk gemaakt dat wij hier over nog een schrijven zouden ontvangen met daarin vermeld dat wij ten onrechte door hen over waren genomen en dit zo spoedig mogelijk ongedaan zou worden gemaakt, tevens zouden wij indien van toepassing de evt. kosten voor de overgang naar en terug van Eneco deze kunnen declareren bij Oxxio.
Na enige tijd nog niet te hebben ontvangen van Oxxio hebben wij nog maar eens gebelt, toen kregen wij mw. Lekkerkerker aan de telefoon, wij hebben haar kenbaar gemaakt dat wij al enige tijd zaten te wachten op de brief die zoals beloofd door mw. Kemp zaten te wachten.
Wij hebben toen ook aangegeven dat wij door hun fout nu maandelijks meer moeten gaan betalen of voor komend jaar een hogere jaarafrekening zullen krijgen doordat er een 2 a 3 tal maanden niet in rekening waren gebracht. Tevens hebben wij gemeld dat wij Oxxio aanspakelijk willen stellen voor deze maanden en dus die kosten bij hun willen declareren dan wel bezwaar willen maken op de ten onrechte overname, het was mw. Lekkerkerker duidelijk en zei zou de klacht door sturen naar de des betreffende afdeling.
We leven nu inmiddels in mei en hebben vervolgens nog steeds niets vernomen van Oxxio, daarnaast werd uit het eerste gesprek duidelijk gemaakt door mw. Kemp dat er meer gedupeerde zouden zijn die ten onrechte over waren genomen en ook een schrijven van Oxxio zouden ontvangen.
Wij zouden graag willen weten of en bij u meer bekend is aangaande bovenstaand probleem, er meer gevallen bij u bekend zijn en of u evt. hier raad mee weet?
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Onterechte overnamen Oxxio
Re: Onterechte overnamen Oxxio
Het verhaaltje zit zo:
Als je onterecht geswicht bent naar een andere leverancier moet je dit bij je eigen leverancier aangeven. Deze zal dan een onterechte switch verzoek indienen bij de "foutieve" leverancier. Geeft de foutieve levernacier aan dat de switch idd onterecht is wordt je weer naar je eigen levernacier teruggeswitcht.
Al het verbruik hoef je niet te betalen bij deze "foutieve" levernacier. De kosten worden namelijk met terugwerkende kracht door je eigen leverancier in rekening gebracht.
Als je onterecht geswicht bent naar een andere leverancier moet je dit bij je eigen leverancier aangeven. Deze zal dan een onterechte switch verzoek indienen bij de "foutieve" leverancier. Geeft de foutieve levernacier aan dat de switch idd onterecht is wordt je weer naar je eigen levernacier teruggeswitcht.
Al het verbruik hoef je niet te betalen bij deze "foutieve" levernacier. De kosten worden namelijk met terugwerkende kracht door je eigen leverancier in rekening gebracht.
-
deoxxiomedewerker
- Contacteer:
Re: Onterechte overnamen Oxxio
Beste Mikeenmark,
Uw forumbericht van 5 mei jl. maakt duidelijk dat Oxxio u stroom en gas is gaan leveren en u het hier niet mee eens bent. Graag zou ik de situatie voor u willen uitzoeken. Ik verzoek u daarom vriendelijk mij uw postcode, huis- en telefoonnummer door te geven via [email protected], zodat ik snel contact met u kan opnemen. Bij voorbaat dank.
Met vriendelijke groet,
Medewerker van Oxxio
Uw forumbericht van 5 mei jl. maakt duidelijk dat Oxxio u stroom en gas is gaan leveren en u het hier niet mee eens bent. Graag zou ik de situatie voor u willen uitzoeken. Ik verzoek u daarom vriendelijk mij uw postcode, huis- en telefoonnummer door te geven via [email protected], zodat ik snel contact met u kan opnemen. Bij voorbaat dank.
Met vriendelijke groet,
Medewerker van Oxxio