LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] onterechte overstap essent nuon

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
daffy

onterechte overstap essent nuon

Ongelezen bericht door daffy »

zonder enig bericht van essent of nuon zijn wij ongemerkt overgestapt van essent naar nuon (eind 2002), nooit telefonisch of schriftelijk een akkoord gegeven of enig bericht gehad van één van deze bedrijven.
Keurig hebben wij elk jaar de meterstanden aan Essent doorgegeven en elke nota netjes betaald.
Afgelopen december (2005) brief onvangen van Essent dat Nuon ons onterecht hadden aangemeld als klant maar Essent zou er voor zorgen dat alles weer in orde zou komen. Niet gereageerd op deze brief omdat wij hier helemaal niks van begrepen, wij hebben immers niks met Nuon gehad.
Januari 2006, brief van Essent: welkom nieuwe bewoner en of we maar even de meterstanden door wilden geven???
Direct gebeld, zou in orde worden gemaakt. Nou ja en dan komt het bekende verhaal van bellen mailen enz. wat uiteindelijk resulteerde in een nota van 550 euro.
Ok, wij hebben niet in het donker gezeten en of we nu aan nuon of essent moeten betalen maakt ons ook niks uit. Alleen is dit een totaal onverwachte nota die wij graag in termijnen van 20 euro per maand willen betalen zodat wij verder niet in de moeilijkheden komen. Nu gaat Essent hiermee niet akkoord, ze stelden zelfs voor om maar een lening af te sluiten het bedrag wat wij minstens moeten betalen bedraagt 50 euro per maand. Mag dit allemaal zomaar, help!!!!! s.o.s.

Essent-Retail

Re: onterechte overstap essent nuon

Ongelezen bericht door Essent-Retail »

Vraagt u bij NUON een kopie van uw contract of opdracht op.
Als het goed is staat daarop uw handtekening.
Is dat niet het geval dan moet u aangifte van valsheid ingeschriften doen omdat derden dan namens u onrechtmatig hebben gehandeld.
Zodra u aan Essent en NUON een kopie der aangifte overlegd kunt u zonder kosten en zelfs mogelijk met een schadeloosstelling deze zaak ongedaan maken.

daffy

Ongelezen bericht door daffy »

Hoe kan dit nu? Bent u een medewerker van Essent? De enige tip die wij van Essent's klantenservice hebben gekregen is dat wij maar een lening moeten afsluiten of ons moeten aanmelden bij het maatschappelijk werk alhoewel wij daar (volgens essent) waarschijnlijk niet voor in aanmerking kwamen omdat je dan wel diep in de schulden moet zitten.
In ieder geval bedankt voor uw tip, we gaan het proberen.

Harry B.

Ongelezen bericht door Harry B. »

Beste Daffy,

Tip: Klik op het envelopje bovenaan de posting van degene die zich hier uitgeeft voor Essent-Retail, en je ziet aan het mailadres dat dit geen medewerker van Essent is :!:

Beslis verder maar zelf of je naar de "adviezen" van dit soort lui wilt luisteren. Ik zou het in ieder geval wel weten met zo'n misleidende nickname......... :evil:

jsp

Ongelezen bericht door jsp »

Geplaatst op 03 Apr 2006 17:57 door timefa
--------------------------------------------------------------------------------

Beste mensen.

In goed overleg hebben wij het besluit moeten nemen om dit forum te laten voor wat het is.
Dit is het besluit naar aanleiding van Uw voortdurende geketter en commentaar. U wordt bedankt.

Met vriendelijke groet, Chanmaster
Chanmaster is Schuldhulpverlening is Timefa is Essent-retail.. etc.

Sommige mensen op dit forum wisselen vaker van naam dan ik van onderbroek. Terwijl ik toch heel proper ben! Er is er ook een bij die zijn afscheid herhaaldelijk heeft aangekondigd (zie boven) maar het houdt maar niet op. (Het bovenstaande bericht is natuurlijk al verwijderd, dat begrijpt u wel.) Vervolgens klagen zij dat ze daarop worden aangevallen, geband door de redactie of niet serieus worden genomen.

Uit de gebruikersvoorwaarden van Tros Radar (voor iedereen te vinden onder de Gedragsregels bovenaan de pagina):
Bezoekers mogen slechts gebruik maken van een (1) identiteit; het gebruik van een "valse" identiteit is niet toegestaan.
Tsja.

@ daffy: Mijn excuus, dit antwoord draagt niet bij aan de oplossing van uw probleem. Ik wil u er alleen op wijzen dat u de reacties (en hun inzenders) op dit forum altijd kritisch moet beoordelen en niet meteen voor waarheid moet aannemen. Ik raad u aan uw probleem voor te leggen aan de SGC, als u er met Essent niet uitkomt.

Gesloten