LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] onterechte verhogingvoorschotnota????

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
b noordhuis

onterechte verhogingvoorschotnota????

Ongelezen bericht door b noordhuis »

ik heb een bericht van essent gehad dat mijn voorschotnota werd verhoogd ,waarna ik direct essent heb laten weten dat ik daar niet mee instemde en dus geen verhoging wilde.
maar na een week kreeg ik de eerste nota met wel die verhoging die ik niet wilde,dus heb ik met essent gebeld .daar werd mij gezegd u moet die verhoging wel betalen,want dat kon niet meer veranderd worden ik de computer,ik heb nog maals gezegd dat betaal ik niet en heb gewoon het oude bedrag betaald.
nu kreeg ik een herinnering over het verschil dat door essent mij opgedrongen werd ,ik ben niet van plan om dit verschil voor de maand januari 2005 alsnog te betalen,wand volgens mij is dit niet terecht dat essent mij dit wil laten betalen.
de hoogte van de voorschotnota bepaal je met bijde partijen en niet alleen door essent .
heb ik gelijk of niet???????
groeten : b.noordhuis :evil:

sjakie1234

Re: onterechte verhogingvoorschotnota????

Ongelezen bericht door sjakie1234 »

Echt handig vind ik jou actie ook niet hoor.

Laten we stellen dat jij die verhoging niet goed vind.
Essent zegt nu: "betaal em, hij is al gefactureerd". Bij het nieuw te factureren termijnbedrag kunnen ze het waarschijnlijk zo voor je aanpassen omdat die nog NIET is gefactureerd.

Vervolgens betaal jij leuk je eigen bedrag, dat wordt niet herkend in de systemen van de organisatie omdat het inmiddels ene ander bedrag is geworden (die met verhoging), wat resulteert in die aanmaning denk ik...(in dit geval dus over het restbedrag) .

Al met al loop jij ook lekker irritant te doen noordhuis. Die verhoging die je eenmalig waarschijnlijk betaalt, verrekenen ze echt wel op je jaarafrekening die je terzijne tijd weer krijgt.

En dat je dat met beide partijen afspreekt, wat denk je nou zelf man, dat nuon, essent, eneco even met +/- 2 miljoen klanten gaat overleggen. Er wordt een reeele schatting gemaakt en de klant kan daar als tie er op staat van afwijken met eigen risico.

Ik vind dat je zelf ook behoorlijk achterlijk bezig bent, en je moet niet als zon zielige kneus gelijk het zielige consumentje uithangen noordhuis.

NAK

Ongelezen bericht door NAK »

Die verhoging die je eenmalig waarschijnlijk betaalt, verrekenen ze echt wel op je jaarafrekening die je terzijne tijd weer krijgt.
Deze opmerking is een beetje kort door de boch sjakie1234.
Die verhoging betaal je nooit eenmalig, maar tot aan je volgende jaar afrekening.

Ook ik kreeg een ongevraagde verhoging, ondanks dat dat al jaren lang geld terug krijg én er op mijn verzoek 3 maanden voor de verhoging een verlaging in het maandbedrag was aangebracht.
Hierover heb ik navraag gedaan bij de consumentenbond en die gaven mij als antwoord dat bijna alle huishoudens, met een opgedrongen verhoging te maken hebben.
Volgens die zelfde bond is de enige mogelijheid om van deze verhoging af te komen, een briefschrijven en daarin om een verlaging verzoeken.
Zelf wacht ik tot de eindafrekening van dit jaar en sla ze dan met feiten om hun oren.
If you can't beat them with arguments, beat them with brilliance

Sjakie1234

Ongelezen bericht door Sjakie1234 »

Ik was misschien niet helemaal helder inderdaad. Ik bedoelde te zeggen dat ze eenmalig dat verhoogde termijnbedrag betaald en vervolgens het gewenste termijnbedrag. als blijkt dat dat ene termijnbedrag inderdaad te hoog is geweest, wordt dattoch wel verrekend op de jaarafrekening :)

Gesloten