LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Opgelost

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
smartjean

Opgelost

Ongelezen bericht door smartjean »

op 15mrt jl. ben ik van essent naar Dong overgestapt. Meterstanden netjes door gegeven aan nieuwe energieleverancier. Deze hebben dit doorgegeven aan de netbeheerder. Helaas hebben deze, onterecht, mijn gasstand herrekend. Waar het 500m3 moest zijn is het herrekend naar 1600m3 gas.

Hier heeft Essent begrijpelijk een eindafrekening van gemaakt. Na ontvangst van deze eindafrekening mijn nieuwe energieleverancier gevraagd om een correctie bij netbeheerder aan te vragen. Dit is gebeurd. De netbeheerder heeft zelfs de meterstand bij me opgenomen om te zien dat mijn stand klopt.

Nieuwe leverancier heeft van netbeheerder bericht gehad. Of Essent deze ook heeft gehad weet ik niet, echter in het toegankelijk meetregister staat de juiste stand.

Essent beweerd dat ze alleen stand kunnen wijzigen bij aanvraag correctie nieuwe leverancier. Deze heeft deze aanvraag echter gedaan, en bericht van correctie ontvangen.

Vervolgens beweerd Essent dat ze van de netbeheerder bericht moeten hebben, echter ook die hebben een bericht verstuurd. Volgens Stedin is het herzenden van een bericht niet normale gang van procedure. Daarnaast heeft Essent contact met Stedin gezocht en daar is de juiste stand ook aan ze vermeld. En zoals geschreven, in het toegankelijk meetregister staat de juiste meterstand (dit is ook telefonisch bevestigd door een medewerker van Essent). Essent wil niets meer voor me doen zonder een bericht.

Heeft iemand tips hoe ik bij Essent kan doordringen dat hun opstelling niet de juiste is. Want er is een correctieverzoek door de nieuwe leverancier gedaan, deze is door de netbeheerder verwerkt en gecommuniceerd. En dan hebben ze ook nog de beschikking over het toegankelijk meetregister.

Het gaat om een redelijk bedrag, maar ik vind vooral de frustratie van het niet kunnen doordringen en het verschuilen achter regels en procedures verschrikkelijk.

Iemand tips?
Laatst gewijzigd door smartjean op 30 mei 2011 12:58, 1 keer totaal gewijzigd.

Bob Schurkjens

Re: Opgelost

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Gewoon een geschil aanspannen bij de Geschillencommissie Energie en Water, http://www.sgc.nl tegen Essent. Je hebt de juiste standen immmers doorgegeven. Dat het bij Stedin fout zou gaan is niet jouw zaak, maar een probleem tussen Stedin en Essent en niemand anders.

En naast eis van correctie van het een en ander een schadevergoeding vorderen van 100 euro voor de tijd en moeite die je vergeefs in deze zaak hebt gestoken.

Ik neem aan dat je al je rekeningen aan Essent hebt betaald. Essent is daarom contractpartij en is daarom verplicht fouten te herstellen. Essent handelt nu verwijtbaar. Je moet wel shchriftelijk (e-mail valt hier óók onder!!) e.e.a. hebben aangekaart zodat Essent de mogelijkheid heeft dit op te lossen en jij bewijs in handen hebt voor de SGC. Succes

smartjean

Hoi Bob,

dank je voor je reactie. Ik zal mijn hele verhaal naar Essent op sturen, tot op heden is alles telefonisch gebeurd. Ik weet dat Essent van alle gesprekken logs maakt, maar goed daar heb ik niets aan. Morgen gaat er een aangetekende brief uit, heb het juiste adres.
Zodra ik hier reactie op heb, en ik vermoed dat dit weer kastje muur verhaal zal zijn, zal ik het sgc inschakelen.

mvg
Bert

forumessent

Ongelezen bericht door forumessent »

Beste smartjean,

In uw bericht van 24 mei op dit forum geeft u aan dat u een klacht heeft over de meterstanden op uw eindafrekening.
Graag wil ik telefonisch contact met u opnemen zodat ik het voor u kan uitzoeken.

Indien u hier geen bezwaar tegen heeft, kunt u uw klantnummer en forumnaam mailen naar [email protected]. Hiermee kan ik uw contactgegevens opzoeken in onze administratie. Ik of een collega neem(t) dan zo spoedig mogelijk contact met u op.

Alvast bedankt voor de moeite.

Met vriendelijk groet,

Angelique
Essent medewerker

smartjean

Even een update:

Na mijn eerste posting heb ik contact opgenomen met [email protected] . Kon mijn verhaal kwijt en kreeg de toezegging dat er naar mijn verhaal gekeken zou worden.

Zojuist telefoon gehad en kreeg te horen dat mijn verhaal helemaal klopte en dat er morgen een aanvullende eindafrekening verzonden wordt. Scheelt toch zo'n 600 euro.

Jammer dat het via deze weg moest, maar mijn complimenten voor het webteam voor het realizeren van oplossing in deze vicieuze cirkel. Aangezien ze niet verantwoordelijk zijn voor het veroorzaken van het probleem maar wel voor de oplossing. Dus nogmaals dank.

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Dat is ook het oneerlijke aan die webteams zoals die van Essent: was je iemand geweest die:

a) de weg naar dit forum niet had kunnen vinden en/of
b) niet goed in staat is je probleem te verwoorden

Dan had Essent je lekker in de prut laten zitten. Had je niet kunnen betalen, dan had je uiteindelijk met dank aan Essent een deurwaarder op je stoep gekregen, waardoor die 600 euro uiteindelijk 1000 euro waren geworden.

Dit gebeurt elke dag. Er wordt structureel niets aan gedaan. Het aanstellen van webteams (een paar studenten die het internet afstruinen) is vele malen goedkoper voor Essent én is goed voor het imago.

smartjean

Hoi Bob,

ik ben het met je eens dat ik nog steeds niet blij ben dat ik naar dit "machtsmiddel" heb moeten grijpen. Ik heb toch best wel wat mensen gesproken bij Essent en er zijn allerlei procedures waar ze zich achter verschuilen. Erg frustrerend.

Echter dat neemt niet weg dat ik door het webteam heel goed geholpen ben. Dat mag dan ook wel gezegd worden. Het is wel heel erg jammer dat deze teams nodig zijn.

Gesloten