| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] oplichters bij nuon en oxxio
oplichters bij nuon en oxxio
laatst kreeg ik de afrekening van het afgelopen jaar pfffff achterlijk gewoon .We betaalde in 2006 let op!!!! per maand E26,80 nuon (transportkosten) en E 97,00 oxxio(groene stroom) volgens de oxxio goedkoper.Nu in 2007 gaan we betalen Nuon E43,00 per maand en oxxio weten we nog niet zal ook wel schrikken worden.Het schijnt dat wij in1 jaar 10,587 kwh hebben verbruikt.en dat voor een standaard gezin met 2 kleine kinderen.toen ik de nuon daar over belde na eerst van het kastje naar de muur gestuurd te zijn kreeg ik als antwoord van 1 of andere kerel met de mentaliteit van een boer ,hmm u zal wel electronica hebben wat veel stroom verbruikt.ik heb mijn rekening vergeleken met diverse buren die hebben allemaal een verbruik van rond de 2,500kwh tot 4,000 kwh ,dus heb ik weer gebeld half uur moeten wachten ,ik vraag of de meter wel klopt van de electra omdat hij zo hard loopt,krijg ik als antwoord u kunt de meter laten eiken maar als de meter goed is moet u E100 euro betalen ,is toch achterlijk. de nuon is eigenaar van de meter ,lijkt mij dat ze wel een beetje service mogen verlenen.maar ik ben ook klaar met oxxio dus stap over naar een andere leverancier.vorig jaar moesten we ook al E387,00bij betalen. lijkt wel of ik hier een wietplantage heb met zulke hoge rekeningen.[/b]
Re: oplichters bij nuon en oxxio
Schijnt dat zo, of is dat zo? Is dat het verbruik volgens de meterstanden of volgens de afrekening?Het schijnt dat wij in 1 jaar 10,587 kwh hebben verbruikt.
wat voor mentaliteit heeft volgens u een boer?... kreeg ik als antwoord van 1 of andere kerel met de mentaliteit van een boer ...
is misschien wel een goed plan om te kijken of er geen stroom illegaal van me afgetapt wordt,dat moet dan m,n buurman wezen want ik woon op de hoek. maar kunnen ze onder de vloer dan stiekum stroom aftappen??? die ruimte is toch alleen voor mij toegankelijk?? is een woning uit 1997 met betonnen vloeren.
oja en wat die mentalieteit van een boer bedoel ik een bot antwoord krijgen.en wat m,n verbruik betreft klopt, heb 10,587kwh verbruikt dit jaar.
oja en wat die mentalieteit van een boer bedoel ik een bot antwoord krijgen.en wat m,n verbruik betreft klopt, heb 10,587kwh verbruikt dit jaar.
Ik neem aan dat je bedoelt dat de meter dat verbruik daadwerkelijk aangeeft. Omdat ik er van uit ga dat je het niet zelf verbruikt hebt, zou ik er maar politiewerk van maken want het is belachelijk veel. Ik kan geen apparaat verzinnen dat zoveel slurpt.en wat m,n verbruik betreft klopt, heb 10,587kwh verbruikt dit jaar.
-
Chanmaster
Maar er wordt geen antwoord gegeven op de feitelijke vraag.
U zou per maand 29,40 KWh verbruiken. Dat is grofweg per dag 1 KWh.
Gemiddeld is dit veel teveel.
Teken bezwaar aan bij uw leverancier en vermeld daarbij de bovenvermelde hypothese.
U zou per maand 29,40 KWh verbruiken. Dat is grofweg per dag 1 KWh.
Gemiddeld is dit veel teveel.
Teken bezwaar aan bij uw leverancier en vermeld daarbij de bovenvermelde hypothese.
@ Chanmaster:
Het lijkt me overigens dat Salsa10 haar/zijn punt al gemaakt heeft bij de NUON. En om op de vraag te antwoorden: wie stroom bij anderen af wil tappen schuwt geen ondergrondse aktiviteiten.
Van deze rekensom klopt geen moer. Bij een jaarverbruik van 10587 kom ik uit op 29 kwh per dag. Gelukkig heeft Chanmaster meer verstand van schuldhulpverlening... want voor taal en rekenen komt hij niet door de CITO-toets.Maar er wordt geen antwoord gegeven op de feitelijke vraag.
U zou per maand 29,40 KWh verbruiken. Dat is grofweg per dag 1 KWh. Gemiddeld is dit veel teveel. Teken bezwaar aan bij uw leverancier en vermeld daarbij de bovenvermelde hypothese.
Het lijkt me overigens dat Salsa10 haar/zijn punt al gemaakt heeft bij de NUON. En om op de vraag te antwoorden: wie stroom bij anderen af wil tappen schuwt geen ondergrondse aktiviteiten.
-
Chanmaster
Sorry ik nam cijfers over uit een tabel op basis van normen.
Het uiteindelijke verbruik ligt op: 2,67 KWh per dag. Ongeloofwaardig hoog.
Niet meteen schoppen, ook ik maak af en toe een foutje.
Het uiteindelijke verbruik ligt op: 2,67 KWh per dag. Ongeloofwaardig hoog.
Ongeloofwaardig hoog.
Dat is ook jouw aantal reacties op dit forum vandaag sinds 22:29, Chanmaster. Het zijn er 16, dat is meer dan 1 per 6 minuten. In menige chatbox wordt dat niet gehaald. Het kan dan niet anders of je gaat vanzelf uit je nek lullen.
Zelfs een ezel............................Het uiteindelijke verbruik ligt op: 2,67 KWh per dag. Ongeloofwaardig hoog.
Ik wou dat wij dat "ongeloofwaardig hoge" verbruik van 2,67KWh per dag hadden ,dan zouden we per jaar 975 verbruiken, ongeveer een vijfde deel van wat we nu doen
Zou hij de berekeningen voor zijn klanten ook zo maken? Of ze zijn direct van hun schulden af, of ze zakken 5 keer zo diep in de sh...
-
Chanmaster
Dat rekenwonder hier werkt gewoon niet goed! Het geeft steeds weer wat anders aan dus de container in! Gelukkig gebruik ik dat niet voor mijn werk.
Ik zou per direct op straat staan.
Verbruik op jaarbasis 10.587
10.587 : 365 = 2.900 volgens de laatste berekening.
Dit is gewoon een onlogisch verbruik voor een huishouden.
Normaal voer ik de gegevens in.
Ik zou per direct op straat staan.
Verbruik op jaarbasis 10.587
10.587 : 365 = 2.900 volgens de laatste berekening.
Dit is gewoon een onlogisch verbruik voor een huishouden.
Normaal voer ik de gegevens in.
Vraag;
Kloppen de meterstanden van voorgaande jaren of was het een schatting die te laag was, en nu opname?
Als U vroeger te kort betaalde word het nu recht gezet.
Kontroleer de meterstanden zelf, op meter en rekening!
Oxxio is bekend om de fouten, dus gefeliciteerd, ik durf niet eens naar deze over te stappen... de goedkoopste die ik vond, Energie Direct is ook goedkoper, maar ik heb al genoeg hier bij Radar en bij Vara Kassa gevonden...
Was de opgave door U en de eindafrekening hetzelfde?
En heeft U vorig jaar ook gecontroleerd?
Wat is het verbruik van afgelopen week?
Dan zie je of het werkelijk of onzin verbruik is!
Aftappen onder de grond is in de kabel, dus voor de meter, je moet dus in de woning zijn, tenzij er een kabel naar schuurtje ergens loopt,
en die zou je wel kunnen tappen....
Kloppen de meterstanden van voorgaande jaren of was het een schatting die te laag was, en nu opname?
Als U vroeger te kort betaalde word het nu recht gezet.
Kontroleer de meterstanden zelf, op meter en rekening!
Oxxio is bekend om de fouten, dus gefeliciteerd, ik durf niet eens naar deze over te stappen... de goedkoopste die ik vond, Energie Direct is ook goedkoper, maar ik heb al genoeg hier bij Radar en bij Vara Kassa gevonden...
Was de opgave door U en de eindafrekening hetzelfde?
En heeft U vorig jaar ook gecontroleerd?
Wat is het verbruik van afgelopen week?
Dan zie je of het werkelijk of onzin verbruik is!
Aftappen onder de grond is in de kabel, dus voor de meter, je moet dus in de woning zijn, tenzij er een kabel naar schuurtje ergens loopt,
en die zou je wel kunnen tappen....
-
Chanmaster
Dat komt wel eens voor Dirk maar zelden!
Meestal kloppen de meterstanden ook aardig alleen de programmatuur welke de berekeningen maakt laat vaak te wensen over.
Ik zit momenteel zelf met een rechtzaak over soortgelijke aspecten die ons persoonlijk aangaat.
Bij Essent betaalden wij 168 euro, bijbetaling na een jaar 45 euro.
Bij Intergas betaalden wij 200 euro op eigen verzoek vanwege het vorenstaande.
Intergas vorderd nu 7.200,00 euro bijbetaling over een jaar.
Nu hebben we Green Choice en betalen 110 euro.
Elektra is te laag ingeschat maar half maart voer ik de meterstanden in en zal er een correctie komen.
Wie de rechtzaak jegens intergas wint laat zich raden.
Intergas beschikte over herleide gegevens van 2003/2004 op basis van gasverbruik.
We woonden toen in een woning met stadsverwarming dus hadden totaal geen gas!
Werkelijke meterstanden hebben ze nimmer gehad.
Meestal kloppen de meterstanden ook aardig alleen de programmatuur welke de berekeningen maakt laat vaak te wensen over.
Ik zit momenteel zelf met een rechtzaak over soortgelijke aspecten die ons persoonlijk aangaat.
Bij Essent betaalden wij 168 euro, bijbetaling na een jaar 45 euro.
Bij Intergas betaalden wij 200 euro op eigen verzoek vanwege het vorenstaande.
Intergas vorderd nu 7.200,00 euro bijbetaling over een jaar.
Nu hebben we Green Choice en betalen 110 euro.
Elektra is te laag ingeschat maar half maart voer ik de meterstanden in en zal er een correctie komen.
Wie de rechtzaak jegens intergas wint laat zich raden.
Intergas beschikte over herleide gegevens van 2003/2004 op basis van gasverbruik.
We woonden toen in een woning met stadsverwarming dus hadden totaal geen gas!
Werkelijke meterstanden hebben ze nimmer gehad.
Chanboy, alweer een rechtzaak?,. met de energiebedrijven kun je niet spotten.
Succes
-
Chanmaster
Weet je Henri42, met mij ook niet dus we zullen zien!
Chan, wie de langste adem heeft en de beste en duurste advocaat ademt het langste 
Dan zou ik die zakjapanner ook maar weggooien, 10.587 : 365 = 29.0010.587 : 365 = 2.900 volgens de laatste berekening.
Ik hoop nooit klant bij je te worden. Tot 3 keer toe fout!
Bij Chanmaster zoekt de steen dekkingZelfs een ezel............................
(heel erg off-topic)
Huh?????Sorry ik nam cijfers over uit een tabel op basis van normen
Later gaf ie de schuld aan die zakchinees....
Zo lust ik er ook nog wel een paar.
Je zult maar klant zijn bij die zgn "schuldhulpverlening"
En dan al die rechtszaken die hij voert; arme klanten.....
En dan ook nog de regering aanspreken?
Wouter Bos zit nu al peentjes te zweten; Channyboy (je weet wel Wouter, die uit Tilburg!!) is coming around!!!
Geert, beste man, hou er toch mee op: je word met de dag ongeloofwaardiger.
-
Chanmaster
Beste Wicher daar lag het ook aan! Helaas.
Sorry Chanmaster,
Helaas moet ik Wicher gelijk geven, als je tot drie keer toe een simpele berekening maakt met een totaal verkeerde uitkomst dan kun je niet de rekenmachine de schuld geven.
Een rekenmachine vergist zich niet, wel degene die hem bedient.
Als je jouw uitkomst ziet en deze even uit het hoofd met 360 vermenigvuldigt dan krijg je een verbruik waar ik jaloers op zou zijn
En dan over je aankaarten bij de regering?,je wordt inderdaad met de dag ongeloofwaardiger.
Helaas moet ik Wicher gelijk geven, als je tot drie keer toe een simpele berekening maakt met een totaal verkeerde uitkomst dan kun je niet de rekenmachine de schuld geven.
Een rekenmachine vergist zich niet, wel degene die hem bedient.
Als je jouw uitkomst ziet en deze even uit het hoofd met 360 vermenigvuldigt dan krijg je een verbruik waar ik jaloers op zou zijn
En dan over je aankaarten bij de regering?,je wordt inderdaad met de dag ongeloofwaardiger.