| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] opzeg termijn 1 jaar contract
opzeg termijn 1 jaar contract
Beste leden,
Omdat ik helaas mijn jaarcontract niet op tijd heb opgezegd en een
overstap heb gemaakt naar een andere energieleverancier loop ik nu
tegen een opzegboete aan ( 2x 50 euro).
Nu is mijn vraag wat is de juiste opzegtermijnn voor een 1 jaarcontract en
behoud ik dan mijn bonus wel.
Ik heb nu een 1 jaarcontract afgesloten bij Energiedirekt en krijg bij de
jaarafrekening een bonus van 2 x 160 ( gas en elektra).
Hoe kan ik deze bonus behouden en eventueel volgend jaar toch overstappen
zonder een boete.
Mvg Hansvw
Omdat ik helaas mijn jaarcontract niet op tijd heb opgezegd en een
overstap heb gemaakt naar een andere energieleverancier loop ik nu
tegen een opzegboete aan ( 2x 50 euro).
Nu is mijn vraag wat is de juiste opzegtermijnn voor een 1 jaarcontract en
behoud ik dan mijn bonus wel.
Ik heb nu een 1 jaarcontract afgesloten bij Energiedirekt en krijg bij de
jaarafrekening een bonus van 2 x 160 ( gas en elektra).
Hoe kan ik deze bonus behouden en eventueel volgend jaar toch overstappen
zonder een boete.
Mvg Hansvw
-
witte angora
Re: opzeg termijn 1 jaar contract
Gewoon in de voorwaarden kijken, daar staat het precies in. Zolang je het jaarcontract uitdient krijg je gewoon je bonus. Ook als je een paar weken van tevoren switcht naar een andere leverancier.
-
energie:direct
- Contacteer:
Beste Hans,
Als je je binnen 75 dagen voor de einddatum van je contract aanmeldt bij een nieuwe leverancier, dan neemt de nieuwe leverancier je kosteloos over. De overstapdatum wordt dan de einddatum van het contract.
Op die manier profiteer je van het tegoed en wordt er geen opzegvergoeding in rekening gebracht.
Maar natuurlijk hebben we het liefst dat de service zo goed is dat je blijft bij energiedirect.nl.
Groetjes ^Ralf
energiedirect.nl
Als je je binnen 75 dagen voor de einddatum van je contract aanmeldt bij een nieuwe leverancier, dan neemt de nieuwe leverancier je kosteloos over. De overstapdatum wordt dan de einddatum van het contract.
Op die manier profiteer je van het tegoed en wordt er geen opzegvergoeding in rekening gebracht.
Maar natuurlijk hebben we het liefst dat de service zo goed is dat je blijft bij energiedirect.nl.
Groetjes ^Ralf
energiedirect.nl
Welke Service Ralf?
EnergieDirect doet alles online, dus als je iets nodig hebt moet je het via de website doen, dus er komt geen service aan te pas.
helaas moeten we, zoals je zelf ook weet, elk jaar via een vergelijksite overstappen om een mooie bonus te krijgen. Wat verwacht een consument? de bonus en niet de service. want het eerste jaar krijg je altijd een welkomstbonus en een actietarief wat inhoudt dat je na het jaar gewoon je eigen bonus terugbetaalt.
Zelf heb ik geen ervaring met E:D wellicht aan het eind van het jaar als jullie een mooie welkomstpremie hebben.
Groet.
EnergieDirect doet alles online, dus als je iets nodig hebt moet je het via de website doen, dus er komt geen service aan te pas.
helaas moeten we, zoals je zelf ook weet, elk jaar via een vergelijksite overstappen om een mooie bonus te krijgen. Wat verwacht een consument? de bonus en niet de service. want het eerste jaar krijg je altijd een welkomstbonus en een actietarief wat inhoudt dat je na het jaar gewoon je eigen bonus terugbetaalt.
Zelf heb ik geen ervaring met E:D wellicht aan het eind van het jaar als jullie een mooie welkomstpremie hebben.
Groet.
In de voorwaarde staat een opzegtermijn van 30 dagen. Dus volgens hun spelregels moet je minimaal een 30 dagen van te voren opzeggen tegen het einde van je contract. Aan de nieuwe provider moet je dan laten weten dat het nieuwe contract moet beginnen op de datum dat je oude afloopt. (Ik dacht dat de wet een maand stelt, dus 28/29 dagen in februari.)Hansw schreef:Hoe kan ik deze bonus behouden en eventueel volgend jaar toch overstappen zonder een boete.
-
Teunbosseman
- Contacteer:
Jerpauw schreef:Welke Service Ralf?
Ja duh, daarom zijn dit soort bedrijven dus goedkoper. Niks helaas, je wordt gewoon beloond voor het werk wat je zelf doet ipv het bedrijf.
Je betaald helemaal niet je eigen bonus als je of ieder jaar overstapt of blijft met waarschijnlijk lagere tarieven.
Vergelijk het met een gsm abo, bestaande abo's krijgen minder voordeel dan als je elk jaar of 2 overstapt.
Groet.
"Energietegoed €320 ná 1 jaar verrekend. Indien u eerder dan het jaar het contract verbreekt vervalt de Welkomstpremie. De korting van €320 is al van het totaalbedrag afgetrokken. De prijs die u ziet in onze vergelijker is de prijs die u betaald heeft over het eerste jaar nadat u de €320 retour heeft ontvangen (gerekend met het verbruik van opgave)."
NA 1 jaar verrekend is redelijk verwarrend.
Wordt dit bedrag dan verrekend met je eindafrekening als je aan het einde van het eerste jaar het opgezegd (met inachtneming van de opzegtermijn van 30 dagen)?
Of gaat dit tegoed pas in NA het eerste jaar, dat wil zeggen dat het van je maandelijkse verbruik in het 2e jaar afgaat?
In de algemene voorwaarden staat niks over dit tegoed.
NA 1 jaar verrekend is redelijk verwarrend.
Wordt dit bedrag dan verrekend met je eindafrekening als je aan het einde van het eerste jaar het opgezegd (met inachtneming van de opzegtermijn van 30 dagen)?
Of gaat dit tegoed pas in NA het eerste jaar, dat wil zeggen dat het van je maandelijkse verbruik in het 2e jaar afgaat?
In de algemene voorwaarden staat niks over dit tegoed.
Als je 1 jan 2012 een contract afsluit dan krijg je op 1 jan 2013 € 320 terug die verminderd worden met nog openstaande opeisbare vorderingen. Als je dat in de twee weken daarna niet ontvangt kun je een aanmaning sturen en met daarin een redelijke termijn. Als men dan nog niet betaald heeft kun je vanaf 1 juli 2012 de vordering verhogen met 48 euro (plus BTW als je consument bent).
-
I'll be back!
Het is zo simpel.
Eerst dient het contractduur uitgezeten te worden. Tussentijd opzeggen kan in principe niet. Doet een partij dat wel, dan kan de tegenpartij daar een boete voor opleggen. Na dat contractduur kan de afsluiter maandelijks opzeggen.
Als ik de zaak van de TS lees, maak ik eruit op dat de TS voor het verstrijken van de contractduur het contract wilt beëindigen. De tegenpartij trekt daarbij de bonus in (zijn goed recht) en geeft een boete voor de overige termijnen. Er is een minimale contracttermijn overeengekomen en die moet gewoon uitgezeten worden.
Eerst dient het contractduur uitgezeten te worden. Tussentijd opzeggen kan in principe niet. Doet een partij dat wel, dan kan de tegenpartij daar een boete voor opleggen. Na dat contractduur kan de afsluiter maandelijks opzeggen.
Als ik de zaak van de TS lees, maak ik eruit op dat de TS voor het verstrijken van de contractduur het contract wilt beëindigen. De tegenpartij trekt daarbij de bonus in (zijn goed recht) en geeft een boete voor de overige termijnen. Er is een minimale contracttermijn overeengekomen en die moet gewoon uitgezeten worden.
Als ik het lees maak ik eruit op dat hij WEL het EERSTE jaar heeft uitgezeten, maar heeft hij niet tijdig opgezegd waardoor zijn contract voor NOG EEN JAAR doorloopt. Inmiddels heeft hij zich aangemeld bij een nieuwe leverancier en krijgt hij een boete voor het te vroeg opzeggen van het tweede jaar.I'll be back! schreef: Als ik de zaak van de TS lees, maak ik eruit op dat de TS voor het verstrijken van de contractduur het contract wilt beëindigen. De tegenpartij trekt daarbij de bonus in (zijn goed recht) en geeft een boete voor de overige termijnen. Er is een minimale contracttermijn overeengekomen en die moet gewoon uitgezeten worden.
De bonus kan daarbij in mijn ogen niet worden ingetrokken aan gezien het voor de bonus nodig was om 1 jaar uit te zitten.
-
I'll be back!
Dat het contract nog een jaar doorloopt maakt niet uit. In een dergelijk geval kan de afsluiter maandelijks opzeggen zonder een boete te hoeven betalen.tufima schreef:Als ik het lees maak ik eruit op dat hij WEL het EERSTE jaar heeft uitgezeten, maar heeft hij niet tijdig opgezegd waardoor zijn contract voor NOG EEN JAAR doorloopt. Inmiddels heeft hij zich aangemeld bij een nieuwe leverancier en krijgt hij een boete voor het te vroeg opzeggen van het tweede jaar.I'll be back! schreef: Als ik de zaak van de TS lees, maak ik eruit op dat de TS voor het verstrijken van de contractduur het contract wilt beëindigen. De tegenpartij trekt daarbij de bonus in (zijn goed recht) en geeft een boete voor de overige termijnen. Er is een minimale contracttermijn overeengekomen en die moet gewoon uitgezeten worden.
De bonus kan daarbij in mijn ogen niet worden ingetrokken aan gezien het voor de bonus nodig was om 1 jaar uit te zitten.
Mijn advies is dan ook om de boete niet te betalen en te laten escaleren. Laat de rechter maar een uitspraak doen. De TS staat dan zeer sterk. De Wet van Dam is hierbij wel van toepassing.