LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] overgestapt van essent naar energiedirect

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
corriek

overgestapt van essent naar energiedirect

Ongelezen bericht door corriek »

Ik ben naar een andere energie bedrijf gestapt krijg ik een eindafrekening van essent van €507 euro voor 3mnd,terwijl ze al een niew e geschatte prijs hadden opgemaakt.Nu moet ik dat betalen hoe zit dat nu.

Ron58

Re: overgestapt van essent naar energiedirect

Ongelezen bericht door Ron58 »

Nu moet ik dat betalen hoe zit dat nu.
Als die rekening klopt zul je hem moeten betalen.

Je geeft zelf al aan dat ze eerder een geschatte prijs hadden opgemaakt, als die schatting te laag was en deze nu op de werkelijke standen gebaseerd is moet je bijbetalen ja.

Alleen zijn we hier niet helderziend, of die standen (en daarmee ook je eindafrekening) kloppen zul je zelf moeten controleren.

fuiduif

Ongelezen bericht door fuiduif »

Ik had hetzelfde en het is natuurlijk gewoon een correcte nota.

Je betaalt normaal 12 maanden lang een vast voorschotbedrag. Dit bedrag is gebaseerd op je verbruik in een heel jaar. In de winter verbruik je heel veel, in de zomer heel weinig (met name gas). De wintermaanden zijn relatief dure maanden qua energie.

Stel, je verbruikt normaal in de 6 koude maanden gemiddeld 200 euro per maand en in de zomer 6 warme maanden gemiddeld 50 euro per maand. In totaal is dit 1500 euro, oftewel 125 euro gemiddeld per maand. Essent berekent je dus die 125 euro, maar nu stop je met het gebruik net na de koude periode. Je hebt dus eigenlijk 3x een koude maand gehad, oftewel 200 euro x 3 maanden = 600 euro. Je hebt het gemiddelde van 125 euro betaald (375 euro). Nu moet je dus 225 euro bijleggen.

Bij Energiedirect zal dit weer invloed hebben op je eindafrekening en krijg je juist weer geld terug omdat je opeens die koude maanden niet hebt gebruikt. Let dan op: verhoog je nieuwe voorschotbedrag voor 2010 dan wel, want vanaf 2010 heb je weer een volledig jaar bij 1 maatschappij lopen :)

Ron58

Ongelezen bericht door Ron58 »

Je betaalt normaal 12 maanden lang een vast voorschotbedrag. Dit bedrag is gebaseerd op je verbruik in een heel jaar. In de winter verbruik je heel veel, in de zomer heel weinig (met name gas). De wintermaanden zijn relatief dure maanden qua energie.
Ook dat speelt mee, veel mensen hebben niet in de gaten dat je 80% van je gas in de wintermaanden verbruikt.

Gesloten