LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] overstap energiebedrijf

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
resp00197250

overstap energiebedrijf

Ongelezen bericht door resp00197250 »

Door een sluitend verhaal en een behoorlijk geldelijk voordeel ben ik indertijd overgestapt van ENECO naar SHELL. SHELL haalde me over via een colpateur.
Na acht maanden stopte SHELL met de levering van groene stroom en werd ik zonder dat mijn menig werd gevraagd weer overgeschreven naar ENECO, die me weer paaide met een of ander lullig welkomstcadeautje.
Een stuk bazarprullaria dat ik eerder een belediging vond dan een presentje. Dat even terzijde, want het is natuurlijk van de gekke dat men je zomaar overschrijft en na zo'n korte tijd al. Van SHELL zeker niet netjes, dus tank ik nu een ander merk. ENECO tracteerde mij ter verwelkoming overigens ook op een dikke naheffing van bijkomende kosten die SHELL nooit in rekening heeft gebracht en nu van terugwerkende kracht alsnog op mij werden verhaald. Ik dacht dus goedkoper uit te zijn, maar ben weer gewoon terug bij af!
Dat kan kennelijk allemaal in Nederland!!

Met vriendelijke groet,
John Versteegen

Michellangelo

Re: overstap energiebedrijf

Ongelezen bericht door Michellangelo »

Ben jij verplicht om Eneco te nemen eigelijk? Zijn er geen andere stroomleveranciers? Dat Shell je terugplaatst naar Eneco is een zaak tussen Shell en Eneco, als jij een andere leverancier wilt moet dit gewoon kunnen en maken Eneco en Shell nergens aanspraak op.

MJ`tje

Ongelezen bericht door MJ`tje »

De klant was niet verplicht om naar Eneco over te stappen toen SHELL stopte met de energievoorziening. Zolang meneer niets getekend heeft, is hij niet contractueel vastgelegd. Eneco neemt alleen de noodvoorziening over (de leveringsverantwoordelijkheid), maar niet de contracten.

nuchter

Ongelezen bericht door nuchter »

Ik lees nogal wat kommer en kwel van klanten van Eneco, Essent, Nuon en anderen. Maar niemand is verplicht om bij zo'n bedrijf aangesloten te blijven.
Ik ben overgestapt van Nuon, naar wat toen de Energieconcurrent heette en nu Greenchoice heet. Dit bedrijf garandeert mij alleen groene stroom en groen gas te leveren en garandeert mij ook dat mijn groene stroom altijd voordeliger is dan bij Nuon, mijn "regioleverancier".
Greenchoice werd aanbevolen door de milieu-organisatie "Greenpeace", die daar vast ook nog wel wat aan overhoudt. Maar ik ben tevreden: duidelijke afrekeningen die kloppen, geen gezeur en met de gasleverantie bovendien de toezegging, dat er in ruil voor mijn gas-klandizie, een stuk regenwoud in Brazilië beschermd en beheerd zal worden.
Als je dan zo ontevreden bent, doe dan zèlf iets en stap over!

Gesloten