LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] overstap Greenchoice

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
virsjade

overstap Greenchoice

Ongelezen bericht door virsjade »

Ik werd net gebeld door een meisje van oxxio, duidelijk uit het kpn tel.boek geplukt. Ze belt me woensdag terug want ik wilde wel even bedenktijd. Na het lezen van wat fora is wel duidelijk hoe je daar van de regen in de drup kan komen.

Zelf zit ik nu bij Nuon en dacht nu meteen maar eens uit te zoeken of het zin heeft over te stappen.

Daarom zou ik graag willen weten hoe de ervaring met bv Greenchoice is? Ook zo twijfelachtig of hoe?
Thanks

jimmie

Re: overstap Greenchoice

Ongelezen bericht door jimmie »

Greenchoice is de enige van de 'nieuwe' leveranciers met een naar hoeveelheid klachten gemeten fatsoenlijke administratie. (Zie de DTE site). Greenchoice is ook met Essent de enige die alles op de eigen rekening zetten, zodat je geen rekening meer van Continuon krijgt voor het netbeheer.

Nadeel van Greenchoice is dat ze erg agressief aan de deur werven, daar zijn wel de nodige klachten over. Maar als je er zelf voor kiest

Qua prijs zul je weinig merken van de overstap, een paar euro per maand maximaal. Daarvoor terug krijg je wel wat gedoe met voorschotten die niet constant zijn, afhankelijk van het moment dat je overstapt (als je bijv voor de winter je laatste rekening gehad hebt van nuon, en je stapt nu over, dan moet je aan nuon de hele winter betalen, en dus bijbetalen, terwijl je nieuwe voorschot bij de nieuwe leverancier tijdelijk (tot de volgende afrekening) lager zal zijn omdat je alleen voor de goedkopere zomermaanden hoeft te betalen).

Als je tevreden bent met de nuon zou ik je afraden over te stappen. Wil je wel overstappen dan is greenchoice een veel betere keus dan oxxio.

virsjade

Re: overstap Greenchoice

Ongelezen bericht door virsjade »

Dank je Jimmie,
Ik heb nog even rondgekeken.
Onder energieleveranciers heea vergeleken.
Vastelastenbond lijkt me eventueel wel wat.
65 pleuries goedkoper is nauwelijks genoeg voor zulk risico.
Al wil ik Nuon misschien wel kwijt omdat ik hun uitgaven aan reclame niet altijd steun, maar je moet ook wat door de vingers kunnen zien, dus...

Gesloten