Ik heb zonnepanelen, en mijn energierekening werd altijd in febr opgemaakt. Nu ben ik in sept gewisseld van energieleverancier. Ook ik ben overgehaald door de verkoper van Essent in de Mediamarkt.
Dit pakt erg slecht uit, omdat ik van febr tot sept veel meer opgewekt heb dan verbruikt, en nu krijg ik daar maar €0,08 voor. De 1500kWh die ik teruggeleverd heb kan ik dus niet meer salderen met mijn verbruik van de komende winter!
Ik vind dat de vertegenwoordiger van Essent mij niet juist heeft voorgelicht, hij had mij moeten adviseren om pas in febr over te stappen.
Ook al die mooie vergelijkingssites zwijgen hierover over op internet, de enige site die ik (nu het te laat is) tegenkomt die hiervoor waarschuwt is de site http://www.energieleveranciers.nl/zonne ... nnepanelen
Iedereen, incl. overheid, stimuleert het overstappen alsof ik er veel geld mee kan verdienen maar het heeft mij nu €130,- gekost!
Ik was nog nooit overgestapt, omdat ik erg bang was dat er van alles mis kon gaan, helaas is mijn argwaan bewaarheid geworden.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Overstappen met zonnepanelen
-
stofzuigertje
Re: Overstappen met zonnepanelen
Als je in de winkel of op straat of aan de deur overstapt heb je dat risico...
Bij verrekenen krijg je de 23 cent maar bij teveel geleverde rekenen diverse leveranciers het lage tarief ....
Als je op eind datum overstapt is voordeliger en beter, jaar en eind afrekening op 1 datum...
En bij de www.vastelastenbond.nl krijg je hulp in dit soort gevallen.
Die leveren niets maar bemiddelen voor Green Choice, Energie Direct en Nuon en hebben meestal naast betere tarieven ook betere voorwaarden.
Ik kreeg bij E.D. andere prijzen dan via hun en ook een garantie dat ik hetzelfde bedrag wat ik betaal ook krijg voor het teveel geleverde!
Dus in jou geval, laat niet nooit meer verlijden en doe het online en kijk rustig naar dit soort voorwaarden.
Het voordeel is ook zodra mijn contract afloopt, maakt niet uit of ik 1, 3 of 5 jaren vast nam dat ik enkele maanden voor einde een verleng voorstel krijg en mag kiezen... zonder boete.
Dus neem een goede tussenpersoon en zowel de Vaste Lasten Bond als Gaslicht. com zijn goede bemiddelaars en gaan vaak verder dan alleen afsluiten!
Vooral Vaste Laste Bond doet meer dan anderen dus service en hulp als het toch fout zou gaan en dat is gezien de grote logge leveranciers wel handiger dan zelf alles moeilijk oplossen.
Bij verrekenen krijg je de 23 cent maar bij teveel geleverde rekenen diverse leveranciers het lage tarief ....
Als je op eind datum overstapt is voordeliger en beter, jaar en eind afrekening op 1 datum...
En bij de www.vastelastenbond.nl krijg je hulp in dit soort gevallen.
Die leveren niets maar bemiddelen voor Green Choice, Energie Direct en Nuon en hebben meestal naast betere tarieven ook betere voorwaarden.
Ik kreeg bij E.D. andere prijzen dan via hun en ook een garantie dat ik hetzelfde bedrag wat ik betaal ook krijg voor het teveel geleverde!
Dus in jou geval, laat niet nooit meer verlijden en doe het online en kijk rustig naar dit soort voorwaarden.
Het voordeel is ook zodra mijn contract afloopt, maakt niet uit of ik 1, 3 of 5 jaren vast nam dat ik enkele maanden voor einde een verleng voorstel krijg en mag kiezen... zonder boete.
Dus neem een goede tussenpersoon en zowel de Vaste Lasten Bond als Gaslicht. com zijn goede bemiddelaars en gaan vaak verder dan alleen afsluiten!
Vooral Vaste Laste Bond doet meer dan anderen dus service en hulp als het toch fout zou gaan en dat is gezien de grote logge leveranciers wel handiger dan zelf alles moeilijk oplossen.
-
Michelle_L
- Contacteer:
Het snelst en makkelijkst is toch echt een energievergelijker gebruiken zoals Stofzuigertje zegt. Ten eerste kan je zelf alles inzien in prijs en waar je dus voor betaald, daarnaast zijn er veel van dit soort vergelijkers te vinden en kan je ze met elkaar vergelijken. Denk aan die van Stofzuigertje en www.energieleveranciers.nl, www.overstappenvanenergie.nl of www.onlineenergievergelijker.nl. Door die 5 vergelijkers met elkaar te vergelijken vind je meestal het beste aanbod. Sowieso beter dan zo'n aan huis verkoper aan de deur, laat staan bij een winkel. Er zijn zoveel mogelijkheden van tarieven dat een verkoper nooit kan zeggen: 'Nu betaal je minder'
Ik lees zoveel problemen over de bereikbaarheid van bepaalde energiemaatschappijen. Dat als je problemen hebt, ik ze niet eens meer zou bellen, maar gelijk naar klachtenkompas of media zoals deze gebruiken. Volgens mij kon je via Gaslicht ook zonne-energie invullen in de vergelijking. Kan in sommige gevallen handig zijn.
Ik lees zoveel problemen over de bereikbaarheid van bepaalde energiemaatschappijen. Dat als je problemen hebt, ik ze niet eens meer zou bellen, maar gelijk naar klachtenkompas of media zoals deze gebruiken. Volgens mij kon je via Gaslicht ook zonne-energie invullen in de vergelijking. Kan in sommige gevallen handig zijn.
-
stofzuigertje
Mensen die nieuwe koelkast of vriezer kopen en panelen hebben lopen de kans op tekort te gebruiken en leverancier worden.
Daarom is het van belang of je 7 of 8 cent of dezelfde prijs als je moet betalen voor gebruik kreeg.
De Vaste Lasten Bond had een aanbieding waar je dezelfde prijs kreeg, ongeacht of je leverde of gebruikte dus betere voorwaarden.
Ze hebben niet altijd de laagste prijs met maar 3 aanbieders maar wel goede voorwaarden en service.
Dat laatste is handig als je ooit een probleem kreeg is 1 e mail voldoende en zij regelen dan alles tot het probleem opgelost is.
Ook de aan einde contract een niet voorstel doen geheel vrijblijvend is netjes, hun voorstel of elders, ze bieden het vrijblijvend aan en dat doet ook niet iedereen.
Daarom is het van belang of je 7 of 8 cent of dezelfde prijs als je moet betalen voor gebruik kreeg.
De Vaste Lasten Bond had een aanbieding waar je dezelfde prijs kreeg, ongeacht of je leverde of gebruikte dus betere voorwaarden.
Ze hebben niet altijd de laagste prijs met maar 3 aanbieders maar wel goede voorwaarden en service.
Dat laatste is handig als je ooit een probleem kreeg is 1 e mail voldoende en zij regelen dan alles tot het probleem opgelost is.
Ook de aan einde contract een niet voorstel doen geheel vrijblijvend is netjes, hun voorstel of elders, ze bieden het vrijblijvend aan en dat doet ook niet iedereen.