LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Overstappen naar andere energiebedrijf

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
sandra56

Overstappen naar andere energiebedrijf

Ongelezen bericht door sandra56 »

Beste mensen,

Ik zit al ruim vijf jaar bij ESSENT en begon met 128€ pm, nu(5 jaar later) betaal ik 97€ pm
Ik vindt dat ik nog steeds teveel energie/gas betaald omdat ik alleen woon en gebruik alleen maar spaarlampen, trek liever een dikke trui en joggingbroek aan en lekker onder de deken op de bank tv kijken en zet de kachel helemaal laag, kook één maal per week, douch heel kort en ik laat mijn apparaten nooit op standby
Ik heb eerder nooit aan gedacht om over te stappen naar een andere leverancier, maar na de uitzending van radar over energie en geld besparen wil ik dat nu wel overstappen naar een andere energie maatschappy
Ik ben alleen bang voor de rompslomp die overstappen met zich mee kan brengen, gezien al die klachten op de site en wil daarom hier om advies vragen
Ik heb al op verschillende sites mijn energieverbruik vergeleken en ik kom het goedkoopst uit bij GREENCHOISE en ENERGIE DIRECT
Mijn looptijd bij mijn huidige leverancier is tot 17-04-2010, dus ik moet haast maken
Wat kunnen jullie mij het beste advieseren?

Bijvoorbaad hartelijk dank

witte angora

Re: Overstappen naar andere energiebedrijf

Ongelezen bericht door witte angora »

Als je problemen wilt, moet je bij die twee gaan zitten.

Ga liever voor kwaliteit en een probleemloze service. Ook al is het een fractie duurder.

Zelf zit ik bij Dong, ben daar erg tevreden over, ook hoe ze de overstap geregeld hebben toen ik van Nuon afging (ging van de kant van Nuon bepaald niet vlekkeloos, maar dat is een ander verhaal). Je kunt het eerste jaar een leuke korting krijgen (ik meen via gaslicht.com).

Vergeet niet: de energienota wordt niet alleen bepaald door je verbruik, maar ook de kosten van het netbeheer, regiotoeslag, meetkosten en dat soort dingen. Die kosten zijn altijd even hoog, bij welke leverancier je de energie afneemt maakt niet uit.

De NEM kan ik je ook niet aanbevelen trouwens. Woorden schieten tekort om die ellende te beschrijven. :wink:

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Greenchoice is volgens mij juist een van de betere leveranciers. Het enige (en grote) probleem van greenchoice is dat er colporteurs uit hun naam rondlopen. Ik heb zelf al jaren en zeer tevreden bij greenchoice energie.

Als je weinig energie verbruikt, dan heeft overstappen voor de lange termijn weinig zin. Het verschil in energieprijs per kwh/m3 tussen de leveranciers verschilt wel iets, maar het gros van de kosten is vast. Het zal je hoogstens een paar euro per jaar schelen. Wat wel uit kan maken is dat veel leveraciers bij overstappen eenmalig een fikse korting geven, soms wel een paar 100 euro. Dus overstappen naar zo'n maatschappij kan wel lonen. Maar dan niet de dramatische maatschappijen zoals nem, energie direct, oxxio etc. Zou dan eerder kiezen voor greenchoice of bv. e.on.

VioletPrue

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Op bedragen afgaan is geen doen, het gaat om je verbruik.
Pas als we prijs en verbruik kunnen vergelijken, kunnen we kijken of je echt te veel betaalt.
Ik woon ook alleen en doe zo zuinig mogelijk maar zit ook op € 90,- per maand.
In een gewoon jaar krijg ik altijd wat terug aan het eind van het jaar, maar dit jaar zal het wel bijbetalen worden vanwege de koude winter.
Maar dan is mijn verbruik er ook naar.

Shine

Ongelezen bericht door Shine »

Om te beginnen: Iedereen heeft zo zijn/haar goede en slechte ervaringen met leveranciers. Het moet gezegd een paar namen spannen daarin wel de kroon.

U bent n.a.v. het Radarprogramma eens gaan internetten. Op de verschillende vergelijkingssites komen de 2 door u aangehaalde leveranciers als goedkoopste uit de bus. Dat zou heel best kunnen, maar het zou mij niet verbazen als hier een eenmalig speciaal aktie aanbod van toepassing is. Ik ben benieuwd naar de voorwaarden die gepaard gaan bij deze contracten! En vooral. wat voor soort contracten? Is 1 een vaste rpijs tarief en de ander variabel? Moet u beide producten dan bij hun afnemen om voor het aanbod in aanmerking te komen etc. etc. Zogeheten koppelverkoop.
Wat u moet vergelijken zijn de daadwerkelijke KwH/M3 prijzen. Dus wat zijn uw huidige KwH/M3 prijsstellingen en wat gaat u betalen voor deze producten.

Belangrijk is dat u goed kijkt wat de exacte contract voorwaarden zijn. Dus hoelang moet u dan bij betreffende leverancier zitten (met betreffend contract) om voor dat speciale aktie aanbod in aanmerking te komen.
Tevens moet u goed opletten wat de leverancier aan vastrecht leveringskosten berekend. Bij sommige leveranciers heet dat ook wel administratiekosten per maand. Ik weet dat -E.D.- Energie Direct (evenals NLenergie) belachelijk hoge vastrecht levering per product vraagt. In het geval van E.D. loont een overstappen daarom vaak alléén maar als u een hoog verbruik hebt. Een soort van omslagpunt zoals dat ook bij bezine/diesel rijden van toepassing is.
Bij Greenchoice hebben ze er een handje van om een precentagekorting te geven op het bedrag wat u zou betalen bij de leverancier gekoppeld aan de vroegere netbeheerder in uw regio.
Kijk dus ook goed uit met welke tarieven de verschillende vergelijkingssites vergelijken! De appels met peren vergelijkingen zijn niet van de lucht.
Let ook op met welk standaard verbruik er vergeleken wordt.
M.a.w.: kijk goed naar de kleine lettertjes in de uitkomst van de vergelijkingen.
Uw verbruik en daaraan gekoppeld termijnbedrag is zeker niet te hoog. (Ik neem aan voor gas en elektra) Dit termijnbedrag is inclusief alles, dus ook de vaste netbeheer/meetkosten/etc. voor beide producten.
Gaat u overstappen, loopt u grote kans twee facturen te ontvangen. Te weten:
1 van de leverancier en 1 van de netbeheerder. Niet iedereen wil dit.

Al met al: er is dus nogal wat waarop u moet letten. Vergelijkingssites spreken niet per definitie de waarheid.

Wat is uw jaarverbruik voor gas en elektra?

sandra56

Ongelezen bericht door sandra56 »

Shine schreef:Om te beginnen: Iedereen heeft zo zijn/haar goede en slechte ervaringen met leveranciers. Het moet gezegd een paar namen spannen daarin wel de kroon.

U bent n.a.v. het Radarprogramma eens gaan internetten. Op de verschillende vergelijkingssites komen de 2 door u aangehaalde leveranciers als goedkoopste uit de bus. Dat zou heel best kunnen, maar het zou mij niet verbazen als hier een eenmalig speciaal aktie aanbod van toepassing is. Ik ben benieuwd naar de voorwaarden die gepaard gaan bij deze contracten! En vooral. wat voor soort contracten? Is 1 een vaste rpijs tarief en de ander variabel? Moet u beide producten dan bij hun afnemen om voor het aanbod in aanmerking te komen etc. etc. Zogeheten koppelverkoop.
Wat u moet vergelijken zijn de daadwerkelijke KwH/M3 prijzen. Dus wat zijn uw huidige KwH/M3 prijsstellingen en wat gaat u betalen voor deze producten.

Belangrijk is dat u goed kijkt wat de exacte contract voorwaarden zijn. Dus hoelang moet u dan bij betreffende leverancier zitten (met betreffend contract) om voor dat speciale aktie aanbod in aanmerking te komen.
Tevens moet u goed opletten wat de leverancier aan vastrecht leveringskosten berekend. Bij sommige leveranciers heet dat ook wel administratiekosten per maand. Ik weet dat -E.D.- Energie Direct (evenals NLenergie) belachelijk hoge vastrecht levering per product vraagt. In het geval van E.D. loont een overstappen daarom vaak alléén maar als u een hoog verbruik hebt. Een soort van omslagpunt zoals dat ook bij bezine/diesel rijden van toepassing is.
Bij Greenchoice hebben ze er een handje van om een precentagekorting te geven op het bedrag wat u zou betalen bij de leverancier gekoppeld aan de vroegere netbeheerder in uw regio.
Kijk dus ook goed uit met welke tarieven de verschillende vergelijkingssites vergelijken! De appels met peren vergelijkingen zijn niet van de lucht.
Let ook op met welk standaard verbruik er vergeleken wordt.
M.a.w.: kijk goed naar de kleine lettertjes in de uitkomst van de vergelijkingen.
Uw verbruik en daaraan gekoppeld termijnbedrag is zeker niet te hoog. (Ik neem aan voor gas en elektra) Dit termijnbedrag is inclusief alles, dus ook de vaste netbeheer/meetkosten/etc. voor beide producten.
Gaat u overstappen, loopt u grote kans twee facturen te ontvangen. Te weten:
1 van de leverancier en 1 van de netbeheerder. Niet iedereen wil dit.

Al met al: er is dus nogal wat waarop u moet letten. Vergelijkingssites spreken niet per definitie de waarheid.

Wat is uw jaarverbruik voor gas en elektra?
elektricitei(kWh)1.713>>verwacht verbruik nieuwe periode 1.920
gas 1.220>>verwacht verbruik nieuwe periode 1.266

witte angora

Dan is die 97 euro helemaal zo slecht nog niet, een normaal voorschotbedrag.

Ik betaal 70 , gasverbruik is 650, elektra 1200 kWh per jaar.

(ben in oktober geswitscht naar Dong, de eerste eindafrekening zal geen vol jaar zijn, normaal is het ongeveer 60 euro)

VioletPrue

Ongelezen bericht door VioletPrue »

sandra56 schreef: elektricitei(kWh)1.713>>verwacht verbruik nieuwe periode 1.920
gas 1.220>>verwacht verbruik nieuwe periode 1.266
Da's erg netjes, ik heb
elektra: 2194 (scootmobiel en ik werk thuis)
gas: 981
Dus dan valt € 97,- best mee.

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

@ Sandra:

Ik zou van Essent overstappen naar......... Essent. Via http://www.gaslicht.com. Exclusieve eenmalige actiekorting € 315,- via deze site. Niet te lang twijfelen. Aanbieding kan morgen weg zijn. Voordeel is dat je bij je vertrouwde leverancier blijft. Aanbod is ook geldig voor bestaande Essent klanten. Prijzen vergelijken moet je altijd doen op basis van verbruik, niet op basis van termijnbedragen!

Zelf ben ik dit jaar overgestapt van Dong naar Dong. 280 euro korting. Vorig jaar 400 euro.

witte angora

Zelf ben ik dit jaar overgestapt van Dong naar Dong.
Hoe krijg je dát voor elkaar dan? Krijg je dan ook een nieuw aansluitnummer of wat dan ook? En een formele overstap?

Haha, ik ben per jaar zo'n 700 euro aan energie kwijt. Als daar 280 vanaf gaat, en er ook nog het een en ander naar de netwerkbeheerder moet... :mrgreen:

Ron58

Ongelezen bericht door Ron58 »

Hoe krijg je dát voor elkaar dan? Krijg je dan ook een nieuw aansluitnummer of wat dan ook? En een formele overstap?
Niet echt een overstap, maar een nieuw contract bij je huidige leverancier.
Heb ik vorig jaar gedaan bij Nuon, 400 euro verdiend.
En de halve familie die door mij getipt was ook :-)

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Leg dat maar eens uit aan al die mensen die voor 1000 euro aan boodschappen bij Albert Heijn doen om daar uiteindelijk een schamele 5 euro aan airmiles mee te sparen. Die ze dan ook nog eens verplicht moeten inruilen voor een "cadeau" :D

Of braaf zegeltjes plakken (eerst zegeltjes kopen voor 4,50!) voor een miezerige 5 euro bij Super de Boer.

En dan wel de hoofdprijs betalen voor energie.......

Shine

Ongelezen bericht door Shine »

LOL @ Bob en Polderboy.

Inderdaad Essent! (via gaslicht.com)
Intern product opwaardering tegen de geldende actie. Doe het dan wel via gaslicht.com want alleen via hun geldt die actie!!
Heb ik vorig jaar gedaan bij Nuon, 400 euro verdiend.
En de halve familie die door mij getipt was ook
:wink: @ Ron,..... was inderdaad een leuke actie. Ken er meerdere die toen van dat aanbod gebruik hebben gemaakt. Was een leuk vakantiegeld zakcentje. :)

Gesloten