LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Overstappen?

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
DaanWD

Overstappen?

Ongelezen bericht door DaanWD »

Hallo,

Ik zit nu bijna een jaar bij GreenChoice en ik vind de informatievoorziening van GreenChoice naar mij als klant toe enorm ondoorzichtig. Ook de jaarafrekening was wat hoger uitgevallen dan ik verwacht had, grotendeels door een wat onvoordelig vastrechttarief, om het maar zacht uit te drukken (voor 288 dagen was het al €160, dus op jaarbasis = €veel). Hoogtarief bij GreenChoice komt bij mij uit op €0,2520 per kWh en laagtarief €0,1992.
Ik weet alleen nu door de bomen het bos niet meer te vinden. Ik heb me eergisteren laten overtuigen door een meisje wat voor de Nuon aan de deur kwam.. iets wat ik beter niet had kunnen doen (en de bevestigingsbrief gaat ook mooi niet ondertekend worden en nog een brief er achter aan voor de overstap) aangezien ze me eigenlijk compleet verkeerd had voorgelicht. (Er werd beweerd 20% korting op het tarief gegeven te worden terwijl later in alle kleine lettertjes van de bijbehorende brief wordt verteld dat het 20% onder het tarief van Eneco zal voor een jaar.. tja. Weet ik nog steeds niet wat ik nou uiteindelijk goedkoper/duurder uit ga zijn.)

Op alle verschillende energieleveranciervergelijkingssites (leuk galgje-woord) komen ook weer andere dingen naar voren naar wat wel of niet goedkoper is. Ik heb gelezen op de consuwijzer website dat gaslicht.com en energieleveranciers.nl wel redelijk betrouwbaar zijn. Bij beiden naar voren dat EnergieDirect de goedkoopste uitkomst voor mij zou zijn vanwege de eenmalige korting. Hier op 't forum lees je, zoals overal op internet, natuurlijk voornamelijk negatieve dingen over Energie Direct.

Dus.. tja. Zit nu half in een dilemma, bij GreenChoice blijven en eigenlijk een beetje maar in het duister blijven tasten of overstappen naar een andere leverancier.. Wat raden de beste mensen hier aan?

Shine

Re: Overstappen?

Ongelezen bericht door Shine »

U kunt niet van 'ons' verwachten dat wij voor u gaan uitzoeken wat u het beste kunt doen. Dat zult u zelf moeten doen. Hoe ingewikkeld ook.
Laat in uw besluit iig meespelen :
- aantal klachten en problemen bij betreffende leverancier ten opzichte van hun klantenbestand;
- let goed op wat de leverancier aan vastrecht LEVERING (soms ook wel administratiekosten) per product in rekening brengt. Hier valt nml ook enorm in te winnen (of verliezen)

Het beste kunt u gewoon de tarieven en contracten+tarieven op de website van de verschillende leveranciers vergelijken. Dan hebt u het meest eerlijke beeld in prijsstellingen, zonder allerlei tijdelijke bijzondere (korte) acties van dergelijke vergelijkingssites die daarmee een bepaalde provisie opstrijken.

Gesloten