LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] overstappen van Essent naar budget Energie

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
maverick74

overstappen van Essent naar budget Energie

Ongelezen bericht door maverick74 »

Begin november heb ik contact opgenomen met Budget-energie, ik wilde wel overstappen van mijn huidige energieleverancier aan een nieuwe. Krijg ik van Essent een afrekening waarbij ik 100 euro boete (50 euro voor gas en 50 euro voor elektriciteit) moest betalen omdat ik eerder weg ben gegaan. Daarbij hebben ze ook mijn cashback bedrag niet uitgekeerd omdat ik eerder weg ben gegaan. Budget energie heeft contact opgenomen met Essent en daarbij is een einddatum van 31-12-2013 naar voren gekomen.

Nou is mijn contract overgegaan op 31-12-2013 en dat is dus 1 dag te vroeg. Ik heb er zelf geen vinger in de pap gehad aangezien de energieleveranciers dit onderling regelen (Budget Energie vraagt aan Essent per wanneer ik over kan) Het bedrag wat ik moet betalen zal spoedig van mijn rekening worden gehaald.

1. Zal ik dit bedrag laten stoneren totdat alles netjes is opgelost? (Als ze eenmaal hun geld hebben, probeer het maar eens terug te krijgen.)
2. Wie is hier nou eigenlijk schuldig?

Ik heb ondertussen een klacht ingediend bij Essent en bij Budget energie
Hebben jullie nog meer tips?

GJvdZ

Re: overstappen van Essent naar budget Energie

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Lesson learned: gewoon zelf zo'n overstap regelen. Dan blijf je de baas over wat er gebeurt.

Jantje7

Ongelezen bericht door Jantje7 »

Kijk even bij deze vraag.
https://forum.www.trosradar.nl/viewtopi ... 1&t=142161
Bij Essent gelden de zelfde regels.
Een gevalletje van pech gehad. In elk geval niet storneren, dat is om echte problemen vragen.

R1chardS

Ongelezen bericht door R1chardS »

Bij het afsluiten van een overeenkomst machtigt u de leverancier de einddatum van uw contract op te nemen in wat men het contracteinderegister (CER) noemt. Zie algemene voorwaarden leverancier.

Leveranciers raadplegen dit register bij overstap om vast te stellen wat de einddatum is van uw huidige overeenkomst.
Als u een 1 jarig contract afsluit dat start op 1 januari 2013, dan moet het contract in het CER met einddatum 1 januari 2014 worden opgenomen. Meterstanden opgenomen op 1 januari 2014 worden verondersteld te zijn opgenomen op 1 januari 2014 00:00 uur.

In de Richtsnoeren Redelijke Opzegvergoedingen Vergunninghouders staat het volgende:
(zie artikel 3 http://wetten.overheid.nl/BWBR0033394/g ... 20-01-2014)

De ACM acht een opzegvergoeding niet redelijk indien de overeenkomst tussentijds wordt beëindigd in de periode van twee weken vóór tot twee weken na de datum waarop de overeenkomst afloopt

Essent mag u geen opzegvergoeding in rekening brengen.
Als we in deze geest blijven handelen dan heeft u ook recht op uw welkomstpremie.

forumessent

Ongelezen bericht door forumessent »

Beste maverick74,

Ten eerste mijn excuses voor de late reactie.

In uw bericht op dit forum geeft u aan dat wij een opzegvergoeding bij u in rekening hebben gebracht. Ik wil dit graag voor u uitzoeken en hierover contact opnemen. Als u dit ook wilt verzoek ik u in een email aan [email protected] uw postcode, huisnummer, telefoonnummer en een kopie van uw klacht te sturen. Wij nemen dan zo spoedig mogelijk contact met u op.

Met vriendelijke groet,

Angelique
Essent Klantenservice
Webcare

Gesloten